Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by Jeroen »

Nice work Remy! :thumbsup :thumbsup :thumbsup


Regards/groeten, Jeroen
bremboap
E21 Mad
Posts: 2267
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:43 pm
Location: Amersfoort

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by bremboap »

hahahahah super foto`s Remy. Koosomanda voelt de straling van een E28 M5 en komt tot rust.
Voor mijzelf maar geen tekst bedenken.

Top
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by uwbuurman »

Toch leuke plaatjes en voor de bezoekers een klein inkijkje in de voorbereidingen. :thumbsup
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 435
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by Bram_Baur »

Remy, die regenparels op het dak van die zwarte (jouw?) e21 waren ons ook meteen opgevallen. :)
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by raymondw »

In tegenstelling tot voorgaande jaren zijn de BMW clubs nu wel bij de Sharknose meeting aangehaakt. Zo ook bij BMW klassiek welke haar leden de mogelijkheid gaf om zich voor deelname aan te melden. In welke mate zij betrokken zouden worden was mij op dat moment nog niet echt duidelijk, maar ik heb het aanmeld formulier een week of twee geleden ingevuld geretourneerd.

Vorige week kreeg ik een paar bescheiden van Geurt waaronder een uitnodiging namens BMW klassiek met daarin het verzoek tijdig (circa 8.30 - 8.45) aanwezig te zijn. Dat is voor mij wel wat vroeger als dat ik normaal gesproken bij de Sharknose aanwezig ben, maar mijn eigen drijfveren bij de BMW hobby zijn wel wat aan het veranderen. Die liggen met name in het opbouwen van en onderhouden van persoonlijke contacten met mede liefhebbers. Het clubgebeuren vult deze behoefte veel beter in dan de onpersoonlijke sociale media.

Voor de ruim 85 kilometer lange rit naar Barneveld had ik ruim een uur gepland, maar op zaterdagochtend gaat alles nou eenmaal wat vlotter waardoor we na een kleine drie kwartier al bij de Midden Nederland hallen arriveerden. Op de hoge Veluwe zag ik in de achteruitkijkspiegel een andere E28 die aan de groene platen te zien niemand anders dan Ivo kon zijn. Dat bleek bij aankomst ook het geval te zijn. Min of meer toevallig kwamen we tegelijk met de andere mensen van BMW klassiek aan, maar dat kwam mooi uit omdat de line-up van auto’s ‘first time right’ werd neergezet. Wel kregen we het verzoek om ruimte voor de BMW coupe club over te laten, maar buiten de schitterende E24 B7S turbo van dhr. Lekx senior schitterde deze club door afwezigheid, maar dat mocht de pret verder niet drukken.

Waarnemingen
• Veel nieuwe gezichten gezien en nieuwe contacten opgedaan
• De kwaliteit van auto’s en deelnemers is omhoog gegaan.
• Na een uur of drie bleef er binnen genoeg te doen.
• Oude vrienden weer eens gesproken
• Ook de niet sharknoses hadden hun eigen platform (aan de achterkant).
• Eens een keertje geen spektakel (rollenbank).
• Minder handel in schaalmodellen en boeken.
• Uitstekende gastronomie.
• De forum activiteit (met name op het e28forum) is afgenomen.

Als ik het voor mijzelf goed moet samenvatten is de Sharknose meeting veel meer holistisch geworden. Bij voorgaande edities ging het ‘slechts’ om het zoveel mogelijk samen krijgen van Sharknoses waarbij iedere groep op zich zelf stond. Wat dat betreft had ieder model een eigen achterban met ieder hun eigen doelstellingen waar je als buitenstaander ook geen grip op kreeg. Dat leidde in voorgaande edities tot verzuiling. Deze verzuiling is nu eenduidig doorbroken omdat:

• De auto’s nu willekeurig worden opgesteld (in volgorde van aankomst).
• De betrokkenheid van de clubs die ieder voor zich niet model gericht zijn.
• Er is minder ruimte is voor het op een voetstuk plaatsen van mensen die binnen hun eigen omgeving een grote waarde aan erkenning hechten.

Maar is dit nu de weg voorwaarts? Ik denk dat afhankelijk van aan wie je het vraagt je uiteenlopende antwoorden krijgt. Van het meer modelgerichte publiek schat ik in dat ze wat meer naar de setting van voorgaande jaren terug willen. Te denken valt hierbij aan het forum gericht publiek dat uitzonderingen daargelaten hun eigen gesloten hiërarchische structuur heeft (moderator, betalend lid, expert etc.). Deze groep is ondanks de afgenomen populariteit van forums nog steeds groot. Dat is ook het oorspronkelijke publiek en de uitdaging zit hem denk ik daarin hoe je dit publiek aan boord houdt en daarbij tegelijkertijd de opwaartse lijn die dit jaar is ingezet vast kan houden.

Ik denk zelf dat dat ook kan, waarbij in eerste instantie op het uitbouwen van de buitenlandse promotie wordt ingezet. Duitsland is gezien het aantal zwart/witte nummerplaten nu al aardig goed vertegenwoordigd, de uitdaging daar zit hem in het vasthouden van dat publiek. Maar de deelname van het Belgische publiek viel mij een beetje tegen. Daar moet meer uit te halen zijn. Evenals (het zuiden van) Engeland overigens.

Operationeel gezien kan ik geen echte verbeterpuntjes, zij het een paar kleine aandachtspuntjes noemen. Maar die heb je altijd en deze mogen gezien het bereikte samenspel in het grote geheel geen naam hebben. Wat dat betreft heeft de organisatie een top prestatie neergezet. Wat mij betreft heeft dat ertoe geleid dat de 2017 editie niet alleen een kantelpunt met voorgaande edities is maar tegelijkertijd de beste ooit is.

Conclusies
• Het kaf is van het koren gescheiden; afhankelijk van aan wie je het vraagt kan dit zowel positief als negatief uitgelegd worden.
• Het sociale aspect is belangrijk. Meer focus op interpersoonlijke waarden met een gemeenschappelijk belang.

Al met al jongens en meisjes van de organisatie …. Bedankt!
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Remy
Upcoming E21 fanatic
Posts: 175
Joined: Mon May 21, 2012 11:04 pm
My E21(s): 323i 2.7 Schwarz '81
Location: GLD NL

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by Remy »

El Lucio wrote:Remy, die regenparels op het dak van die zwarte (jouw?) e21 waren ons ook meteen opgevallen. :)
Ja, dat is op mijn dak. Ik vond zo ook opvallend groot.
E36 Compact 323ti '98 Avus Blau
E36 Compact 316i M '99 Schwarz
E21 320/6 '82 Opal Grun Edition E
E21 320/6A '82 Opal Grun
E21 323i 2.7i '81 Schwarz :-)
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by uwbuurman »

dat noem je beading en is een gevolg van de lakbescherming, meestal een wax.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by Jeroen »

Raymond: bedankt voor jouw uitvoerige reactie. De oorspronkelijke 'succesformule' was het gezamenlijke beleven van de passie voor de BMW-op-leeftijd door de scope vrij ruim te houden.

De scope verruimen naar alles BMW waarbij de passie voorop staat en sharknoses de boventoon blijven voeren, eigenlijk hetgeen wij nu gerealiseerd hebben, spreekt mij aan. Als dat houdbaar is en aanslaat zou ik dat persoonlijk erg leuk vinden, dat is iets wat we nu helder moeten krijgen. Ik ben ik elk geval erg blij dat de verbreding wat ik altijd noem 'de goede sfeer van gedeelde passie voor het merk' voot het evenement geenszins heeft aangetast
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by 323baur »

Raymond, hartelijk dank voor je uitvoerige review van de dag.
Ik onderschrijf veel van je conclusies.
Deze evolutie is denk ik alleen maar heel gunstig (en ook niet meer te stoppen), 3x dezelfde meeting houden gaat ook vervelen.
Je zal altijd nieuwkomers en afhakers houden.
Zelf denk ik (we) dat door het weer er zeker 150 autos minder zijn gekomen.
Als die er wel waren geweest was het zo druk geweest...

Persoonlijk (en ik vermoed dat ik daar niet alleen in sta..) verkies ik diversiteit en kwaliteit ver voorbij de kwantiteit.
Met name het kwalitatieve aspect, zowel in organisatie alswel in bezoekers en hun autos waren dit jaar voor mij een droom die werkelijkheid is geworden.

Ik kijk erg uit naar meer van dit soort reflecites!
Alle vormen van kritieken zijn welkom.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by gerrit323 »

Als ik 1 punt mag aanhalen dan .. ik vond de e30's in de hal niet representatief voor wat de e30 zou kunnen zijn. Er hangt nog steeds een tunings sfeertje aan dit model maar dat is heus niet altijd meer zo.

Op de rondrit van 3 weken terug van de bavaria club waren veel e30's en die waren steeds oem of oem+.

Cabrio op airride en een e30 m3 met tunings lichtunits . Tja zo hou je de tunings sfeer wel levend. .. gemiste kans van de e30 club vind ik ...

Ik denk dat je kritisch moet zijn over de auto's die in de hal komen te staan. Ik denk dat er inmiddels voldoende oem e30's zijn te vinden die het model in een beter daglicht stellen. Ik bedoel dan voor de duidelijkheid niet mijn wagens maar bvb de 320is van Jeroen en de cabrio van Koos had ik liever in de hal gezien om er maar 2 te noemen.

Moeilijk uiteraard omdat de e30 club waarschijnlijk zelf de wagens heeft gekozen.

Dat er licht getunde wagens op de parking buiten staan geen probleem maar in de hal zou het beter OEM zijn.

Bij alle andere clubstands was dat ook zo.

Verder alle lof zoals al eerder aangegeven.

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by Jeroen »

Ik denk dat ik in die positie ook andere keuzes gemaakt zou hebben maar dit is inderdaad aan de clubs zèlf overgelaten. Wij hebben ze geadviseerd om een mooie dwarsdoorsnede van hun ledenbestand (actueel of beoogd) neer te zetten en dit is hun keuze geweest, waarbij ik inderdaad denk dat je daar een duidelijke richting mee aangeeft. Dat wordt blijkbaar ook zo ervaren want veel originele E30's hebben zich aangesloten bij de BMW Klassiekerclub. Zo is er altijd weer voor elk wat wils.
Regards/groeten, Jeroen
bremboap
E21 Mad
Posts: 2267
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:43 pm
Location: Amersfoort

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by bremboap »

een leuke video gemaakt door een bezoeker tijden de BMW Sharknose Meeting.
Link naar de Facebook Pagina.

https://www.facebook.com/sharknosemeeti ... 5598018008
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by Jeroen »

Erg fraaie video! Teaser fotootje ook maar dan, hopelijk deze week een heel setje op 't forum:

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reacties Sharknose Meeting 24 juni 2017

Post by Jeroen »

In het Engelse gedeelte staat nu onze eigen serie foto's: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 0&start=22

Image
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply