e21 318 koral red
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: e21 318 koral red
Tussen het chokehuis en de carburateur zit volgens mij een soort ringetje en/of enkele ringen van pakkingmateriaal dacht ik. Hier hoef je geen andere carburateur voor te hebben hoor.
Ik heb nog wel wat onderdelen liggen voor zo'n carburateur.
Ik heb nog wel wat onderdelen liggen voor zo'n carburateur.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: e21 318 koral red
Ja , zit een klein rubber ringetje maar dat is het probleem dus niet ,dat is als ik het choke huis vast draai de choke klep dus niet meer werkt ,zit dan vast , dat ie niet vanzelf meer beweegt dmv het veertje
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: e21 318 koral red
Ik zal eens kijken tussen de onderdelen of ik dit probleem kan simuleren.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: e21 318 koral red
Heb HET toch maar niet om een paal gevouwen,
weer iets nieuws..... klep op inlaatspruitstuk waar de 2 vacuumslangen opzitten lekt kvs via de bovenkant...... iemand nog een of nog te koop bij bmw ( prijzig?????) .
zou dit ook kunnen verklaren waarom de motor na een snelweg rit bij een verkeerslicht 2000 toeren draait en na 2-3 keer gas geven weer normaal loopt , rijden en bij het volgende verkeerslicht het zelfde verhaal , vacuum lek ???
Heb na 1,5 dag prutsen de carb zo gekregen dat ie met koude motor 1000 - 1200rpm draait ( kan nu wel zonder hokken en stoten weg rijden met koude motor)maar wel nog met een los chokehuis .
weer iets nieuws..... klep op inlaatspruitstuk waar de 2 vacuumslangen opzitten lekt kvs via de bovenkant...... iemand nog een of nog te koop bij bmw ( prijzig?????) .
zou dit ook kunnen verklaren waarom de motor na een snelweg rit bij een verkeerslicht 2000 toeren draait en na 2-3 keer gas geven weer normaal loopt , rijden en bij het volgende verkeerslicht het zelfde verhaal , vacuum lek ???
Heb na 1,5 dag prutsen de carb zo gekregen dat ie met koude motor 1000 - 1200rpm draait ( kan nu wel zonder hokken en stoten weg rijden met koude motor)maar wel nog met een los chokehuis .
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: e21 318 koral red
Die bewuste klep is voor je vacuumverlating en moet afsluiten als de motor op temperatuur is. Je kan eens kijken hoe dat je motor reageert als je die vacuumslang rechtstreeks naar je verdeler brengt (tweede type DIDTA heeft namelijk die klep niet.
Een nieuwe gaat toch over de 100 euro heen.
Een nieuwe gaat toch over de 100 euro heen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: e21 318 koral red
Ga ik proberen , alles wat ik niet uit hoef te geven bespaar ik weer en zeker als het dan ook werkt , toppie
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: e21 318 koral red
Jij moet natuurlijk wel even zien hoe je dit gaat doen met je brandstofdrukregelaar. Type twee DIDTA hebben namelijk geen regelaar meer. Die zijn direct aangesloten volgens mij.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: e21 318 koral red
een stom antwoord nu ...... extra t-stuk ertussen
Re: e21 318 koral red
Pffff, na lang afstellen een verhoogd toerental van 1800 rpm met koude start die langzaam terugloopt naar 1600 - 1400 - 1200 - 900 . Hoop dat dit zo blijft , maar nog steeds met een motor die naarmate hij steeds warmer word het toerental omhoog gaat naar 1200-1400, paar keer flink gasgeven weg ,stukje rijden en weer het zelfde .?????????? . doet ie dus al zolang ik de auto heb .
Re: e21 318 koral red
is er iemand die een goedkoop adresje heeft voor de buitenste rubberblokken van het subframe achter , w&n 79 p.s x2 plus verzendkosten ,redelijk maar dit pfffffff bmw 193 p.s ex btw
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: e21 318 koral red
Die W&N troep wil je niet. Dar rubber is gemaakt van gerecyclede duitse condooms. Binnen een jaar slechter dan je huidige rubbers.
Als je niet te duur wilt, dan kun je er PU rubbers in zetten. Dan haal je de tonrubbers van de auto, brand je de rubbers uit de stalen bussen, even een laklaagje erop en dan de PU bussen er in.
Zoiets:
van powerflex die K site wil niet linken, maar daar even bmw e21 opsnorren, ergens in de tweede helft van de lijst staan ze.
Als je niet te duur wilt, dan kun je er PU rubbers in zetten. Dan haal je de tonrubbers van de auto, brand je de rubbers uit de stalen bussen, even een laklaagje erop en dan de PU bussen er in.
Zoiets:
van powerflex die K site wil niet linken, maar daar even bmw e21 opsnorren, ergens in de tweede helft van de lijst staan ze.
Re: e21 318 koral red
oke ,ga even snorren ,ben al wel een tegen gekomen van het merk Corteco 25.50 p.s via onderdelenshop24 , is dit wat ,hoeven ook weer geen extreme rubbers te zijn en eigenlijk derop en deraf niet te veel werk ,heb er al te veel in zitten ( tijd en geld )
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: e21 318 koral red
Ja, maar als je toch wat gaat doen, dan ook maar goed. Rommel hoef je niet te kopen, dat zit er al onder, nietwaar?
Re: e21 318 koral red
das waar , maar het word wel steeds minder rommel
Re: e21 318 koral red
zijn de rear axle carrier mount bush toch , de blauwe