Pastellblauer's E12 avonturen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Ja, de spanrol gaat deze keer wel mee, die had ik in 2005 niet gedaan en heeft er nu 80.000km op zitten.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Zo, de nieuwe distributie riem ligt erop, net zoals het rubber op de opgeknapte 15" velgen.
Deze wielen al eerder gebruikt met winterbanden, maar ze bleven altijd trillen boven 80kmh, dat probleem is nu ogelost met aluminium centreerringen die het naafgat van 74mm naar 72.6mm brengen, zo past het precies op de naaf en is het trillingsvrij zoals het hoort.
Was toch een leuke actie bij euromaster, "gratis montage in oktober bij een set kleber banden". Zo toch weer €80,- minder uitgegeven.
Deze wielen al eerder gebruikt met winterbanden, maar ze bleven altijd trillen boven 80kmh, dat probleem is nu ogelost met aluminium centreerringen die het naafgat van 74mm naar 72.6mm brengen, zo past het precies op de naaf en is het trillingsvrij zoals het hoort.
Was toch een leuke actie bij euromaster, "gratis montage in oktober bij een set kleber banden". Zo toch weer €80,- minder uitgegeven.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Dus heb je mooi een band gratis!
Het zijn dus e39 velgen.
Die hebben 74mm naafgat.
Het zijn dus e39 velgen.
Die hebben 74mm naafgat.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Klopt idd, komen van een '97er 523i
Met die spigots is het mooi opgelost.
Met die spigots is het mooi opgelost.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Shakedown
Vanavond een goed shakedown gereden na een aantal maanden van rust.
We wilden voordat het seizoen voor ons start gaat nog eerst even alles getest hebben, daarom vanavond op pad geweest met de pastellblauer.
De Tripmaster heb ik ook meteen geijkt op de nieuwe banden die toch een iets grotere (+1%) rolomtrek hebben, zodat de tripmaster ook weer exact de juiste afstanden en snelheden aangeeft.
In de Hornenacht wordt ook een systeem gebruikt dat wij nog nooit gedaan hebben (visgraat), en dat wilde we eerst eens gaan proberen, dus een mooie gelegenheid om te kijken of alles nog werkt zoals het hoort en er weer een beetje in te komen. daarnaast kon Petra haar nieuwe raceschoentjes en nieuwe bril meteen uitproberen.
Uit een eerdere editie van de Hornenacht de "visgraat" opdracht meegenomen en naar de startpositie van dit deel gereden. Daar dan de tellers op 0 en starten maar.
Na een kwartiertje visgraat rijden waren we de route kwijt, en dan kun je alleen maar terug naar een punt waar je zeker weet dat je nog goed zat. Dit gedaan en op dat punt de tellers terug gezet op de bijbehorende afstanden en vol goede moed opnieuw verder. geleerd van de foutjes ging het in de 2e poging gelukkig helemaal goed.
Onderweg nog in mistbanken terecht gekomen, wat alleen maar goed is. flink wat kilometers gravel en boswegen gehad, en dat is best leuk met een set extra verstralers erop.
Lekker 2 uurtjes in het donker bezig geweest, nieuwe banden en velgen zien er nu al niet meer nieuw uit
Tijdens deze shakedown geen gebreken geconstateerd, dus de Pastellblauer en wij zijn er klaar voor....

Vanavond een goed shakedown gereden na een aantal maanden van rust.
We wilden voordat het seizoen voor ons start gaat nog eerst even alles getest hebben, daarom vanavond op pad geweest met de pastellblauer.
De Tripmaster heb ik ook meteen geijkt op de nieuwe banden die toch een iets grotere (+1%) rolomtrek hebben, zodat de tripmaster ook weer exact de juiste afstanden en snelheden aangeeft.
In de Hornenacht wordt ook een systeem gebruikt dat wij nog nooit gedaan hebben (visgraat), en dat wilde we eerst eens gaan proberen, dus een mooie gelegenheid om te kijken of alles nog werkt zoals het hoort en er weer een beetje in te komen. daarnaast kon Petra haar nieuwe raceschoentjes en nieuwe bril meteen uitproberen.
Uit een eerdere editie van de Hornenacht de "visgraat" opdracht meegenomen en naar de startpositie van dit deel gereden. Daar dan de tellers op 0 en starten maar.
Na een kwartiertje visgraat rijden waren we de route kwijt, en dan kun je alleen maar terug naar een punt waar je zeker weet dat je nog goed zat. Dit gedaan en op dat punt de tellers terug gezet op de bijbehorende afstanden en vol goede moed opnieuw verder. geleerd van de foutjes ging het in de 2e poging gelukkig helemaal goed.
Onderweg nog in mistbanken terecht gekomen, wat alleen maar goed is. flink wat kilometers gravel en boswegen gehad, en dat is best leuk met een set extra verstralers erop.
Lekker 2 uurtjes in het donker bezig geweest, nieuwe banden en velgen zien er nu al niet meer nieuw uit
Tijdens deze shakedown geen gebreken geconstateerd, dus de Pastellblauer en wij zijn er klaar voor....

Last edited by BertjeConti on Mon Nov 21, 2022 9:11 pm, edited 1 time in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19153
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
gaaf hoor!!!!! Man man, ik wilde dat ik mijn e12 klaar had!
Wat is dan visgraat rijden wel niet?
Wat is dan visgraat rijden wel niet?
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Oefenrit Hornenacht
Vrijdag avond 20 oktober hebben we de oefenrit voor de Hornenacht gereden.
De Hornenacht is een rally die volledig in het donker gereden wordt, wij hebben dat nog nooit gedaan en dus des te verstandiger om aan zo'n oefenrit mee te doen die ook geheel in het donker verreden wordt. De oefenrit is ongeveer de helft van de Hornenacht zelf (afstand en tijd), maar wel van eenzelfde moeilijkheidsgraad.
Heb je je ingeschreven voor de Hornenacht, dan is de oefenrit gratis, en dus altijd aan te bevelen. Deze oefenrit is 75km, met een rijtijd van 2:30 uur en 3 verschillende kaartlees systemen, er zou ruim 12,5km onverhard in zitten (achteraf hebben we veel meer onverhard gehad).
Wij mochten als 22e om 19:52 vertrekken, precies op je vertrektijd krijg je de opdracht uitgereikt. Sommige equipes gaan dan in de zaal de opdrachten bekijken en de gemaakte route intekenen (je hoeft niet meteen te vertrekken), wij kiezen ervoor om direct naar de auto te gaan en dan de opdrachten eerst door te scannen op instinkers en andere moeilijke truukjes, in de auto kun je vast wennen aan het donker, ik maak dan aantekeningen bij moeilijke situaties, en al na enkele minuten vertrekken we.
Het eerste deel bestaan uit "pijlen kortste route", waar we voor ons gevoel heel goed doorheen komen, ook het zien van de controles lijkt OK in het donker, maar het gemiddelde ligt nog erg laag (<20km/u terwijl 30km/u ideaal is), maar we laten ons niet gek maken.
Na pijlen kortste route gaat het op hetzelfde kaartfragment over in "punten vrije route", een systeem dat we nog nooit gedaan hadden, maar de regels zijn heel simpel, je moet een reeks genummerde punten op het kaartfragment op volgorde aandoen, terwijl de route van punt naar punt vrij is. Controles moeten binnen 25 meter van een punt staan. (25meter is 1mm op de kaart), overige controles moet je niet noteren.
Omdat de route van punt naar punt vrij is ben je geneigd de kortste route te nemen, en dat heeft ons in de problemen gebracht. Om een gegeven moment rijden we een zandweg in die in het begin nog prima is, maar al snel veranderd in een karrespoor en dood loopt. achteruit terug is geen optie in het aardedonker en keren wordt wel heel krap. Voor het keren neem ik het stuur even over van Petra en zij kijkt buiten de auto of er ruimte is. Ik draai de auto voor tegen een rechtopstaande biels die als weipaal dienst doet, gelukkig zonder schade. na tig keer op en neer steken staan de auto omgedraaid en kunnen we verder, Petra zegt "dat soort weggetjes rijd ik niet meer in !"
Verder verloopt de punten op goed, we rijden ons nergens vast, navigeren gaat prima, alleen vinden we wel erg weinig controles. 1 controle staat volgens ons veel verder dan 25 meter van een punt en die noteren we niet, maar maken er wel een aantekening van.
Dan volgt nog een stuk "grensbenadering", een onderdeel wat mij wel ligt maar waar vaak gemene instinkers in zitten. Omdat het gemiddelde nog steeds te laag is gaat nu het gas er goed op, ondertussen ben ik kotsmisselijk geworden van het continu kijken op de kaart in het donker. Petra zegt " zo nu weet jij ook hoe dat voelt, heb ik maanden aan een stuk gehad tijdens de zwangerschap".
De grensbenadering gaan we prima doorheen en tegen het einde zie ik nog net optijd dat ze een "vbr" bij een beekje op een grote doorgaande weg gezet hebben, "vbr" is voetgangersbrug en daar mag je dus niet over. Route herzien en gaan, in de nieuw geconstrueerde route zit nog een heel stuk zandweg dat erg slecht is, diepe kuilen en bulten, ik ken deze weg van het mountainbiken. We gaan er toch door. tegen het einde van deze zandweg moeten we nog 1 keer linksaf, maar dat pad ziet er in het donker zo slecht uit dat Petra besluit er niet in te gaan en het te laten voor wat het is om niet nog een keer vast te rijden. Achteraf jammer want daar stond natuurlijk een controle die we gemist hebben.
Terug op de start-finish locatie zijn we om 22:39, 17 minuten te laat (geeft niks) en ik lever de opdracht snel in. Elke minuut te laat is 1 strafpunt, het missen van een controle zijn er 30.
In de zaal is iedereen al druk in de weer met de opdracht over hoe heb jij het gedaan, hoe had het dan gemoeten, hadden jullie dat gezien.....gezellig.
Om 23:00 wordt de uitleg uitgedeeld, en dan kun je controleren hoe goed je het gedaan hebt, snel geteld hebben we 6 controles fout/gemist, samen met 17 strafminuten zou dat 197 strafpunten zijn.
Wij zijn er erg content mee en vonden dat het goed ging voor het eerst in het donker.
tegen 24:00 uur zijn de punten geteld en is het tijd voor de uitslag.
Eerst zijn de nummers 3, 2 en 1 van de sportklasse aan de beurt (sportklasse is veel moeilijker)
Dan nummer 3 in de toerklasse, 120 strafpunten, daar zitten wij dus ver boven
Dan nummer 2 met 111 stafpunten,
Dan nummer 1 met 107 strafpunten equipe Sijben Sijben.........he? wat? horen we dat goed?
Eeh ja, wij zijn dus eerste van de 24 equipes in de toerklasse, erg leuke verrassing, maar hoe kan dat nou? ja zal wel, is maar een oefenritje.
Om 01:00 uur waren we thuis, op de terugweg naar huis nog de tank volgegooid want vandaag staat de "Salland/Twente rit" op het programma en om 02:00 snel naar bed voor een kort slaapje.
Een paar dagen later staat er een gecorrigeerde uitleg op de site van ASC van Hornerijders waaruit blijkt dat er 2 controles verkeerd stonden en 1 controle in het veld een andere letter had dan in de uitleg stond.
Met deze gecorrigeerde uitleg hadden we inderdaad maar 3 foute/gemiste controles.
In de "pijlen kortste route" opdracht had ik één keer niet de kortste route gevonden (van pijl 4 naar pijl 5, daarover later meer)
In de "punten vrije route" was de letter die wij te ver van het punt vonden staan toch goed geweest, discussiepunt maarja
En in de grenscontrole wisten we al dat we één letter gemist hadden vanwege een bosweggetje dat we overgeslagen hadden.
Dit is de slechte zandweg die ik een paar dagen later per MTB gefotografeerd heb:

En dit het weggetje dat we maar niet in gegaan zijn, moet je je in het aardedonker voorstellen !!

Vrijdag avond 20 oktober hebben we de oefenrit voor de Hornenacht gereden.
De Hornenacht is een rally die volledig in het donker gereden wordt, wij hebben dat nog nooit gedaan en dus des te verstandiger om aan zo'n oefenrit mee te doen die ook geheel in het donker verreden wordt. De oefenrit is ongeveer de helft van de Hornenacht zelf (afstand en tijd), maar wel van eenzelfde moeilijkheidsgraad.
Heb je je ingeschreven voor de Hornenacht, dan is de oefenrit gratis, en dus altijd aan te bevelen. Deze oefenrit is 75km, met een rijtijd van 2:30 uur en 3 verschillende kaartlees systemen, er zou ruim 12,5km onverhard in zitten (achteraf hebben we veel meer onverhard gehad).
Wij mochten als 22e om 19:52 vertrekken, precies op je vertrektijd krijg je de opdracht uitgereikt. Sommige equipes gaan dan in de zaal de opdrachten bekijken en de gemaakte route intekenen (je hoeft niet meteen te vertrekken), wij kiezen ervoor om direct naar de auto te gaan en dan de opdrachten eerst door te scannen op instinkers en andere moeilijke truukjes, in de auto kun je vast wennen aan het donker, ik maak dan aantekeningen bij moeilijke situaties, en al na enkele minuten vertrekken we.
Het eerste deel bestaan uit "pijlen kortste route", waar we voor ons gevoel heel goed doorheen komen, ook het zien van de controles lijkt OK in het donker, maar het gemiddelde ligt nog erg laag (<20km/u terwijl 30km/u ideaal is), maar we laten ons niet gek maken.
Na pijlen kortste route gaat het op hetzelfde kaartfragment over in "punten vrije route", een systeem dat we nog nooit gedaan hadden, maar de regels zijn heel simpel, je moet een reeks genummerde punten op het kaartfragment op volgorde aandoen, terwijl de route van punt naar punt vrij is. Controles moeten binnen 25 meter van een punt staan. (25meter is 1mm op de kaart), overige controles moet je niet noteren.
Omdat de route van punt naar punt vrij is ben je geneigd de kortste route te nemen, en dat heeft ons in de problemen gebracht. Om een gegeven moment rijden we een zandweg in die in het begin nog prima is, maar al snel veranderd in een karrespoor en dood loopt. achteruit terug is geen optie in het aardedonker en keren wordt wel heel krap. Voor het keren neem ik het stuur even over van Petra en zij kijkt buiten de auto of er ruimte is. Ik draai de auto voor tegen een rechtopstaande biels die als weipaal dienst doet, gelukkig zonder schade. na tig keer op en neer steken staan de auto omgedraaid en kunnen we verder, Petra zegt "dat soort weggetjes rijd ik niet meer in !"
Verder verloopt de punten op goed, we rijden ons nergens vast, navigeren gaat prima, alleen vinden we wel erg weinig controles. 1 controle staat volgens ons veel verder dan 25 meter van een punt en die noteren we niet, maar maken er wel een aantekening van.
Dan volgt nog een stuk "grensbenadering", een onderdeel wat mij wel ligt maar waar vaak gemene instinkers in zitten. Omdat het gemiddelde nog steeds te laag is gaat nu het gas er goed op, ondertussen ben ik kotsmisselijk geworden van het continu kijken op de kaart in het donker. Petra zegt " zo nu weet jij ook hoe dat voelt, heb ik maanden aan een stuk gehad tijdens de zwangerschap".
De grensbenadering gaan we prima doorheen en tegen het einde zie ik nog net optijd dat ze een "vbr" bij een beekje op een grote doorgaande weg gezet hebben, "vbr" is voetgangersbrug en daar mag je dus niet over. Route herzien en gaan, in de nieuw geconstrueerde route zit nog een heel stuk zandweg dat erg slecht is, diepe kuilen en bulten, ik ken deze weg van het mountainbiken. We gaan er toch door. tegen het einde van deze zandweg moeten we nog 1 keer linksaf, maar dat pad ziet er in het donker zo slecht uit dat Petra besluit er niet in te gaan en het te laten voor wat het is om niet nog een keer vast te rijden. Achteraf jammer want daar stond natuurlijk een controle die we gemist hebben.
Terug op de start-finish locatie zijn we om 22:39, 17 minuten te laat (geeft niks) en ik lever de opdracht snel in. Elke minuut te laat is 1 strafpunt, het missen van een controle zijn er 30.
In de zaal is iedereen al druk in de weer met de opdracht over hoe heb jij het gedaan, hoe had het dan gemoeten, hadden jullie dat gezien.....gezellig.
Om 23:00 wordt de uitleg uitgedeeld, en dan kun je controleren hoe goed je het gedaan hebt, snel geteld hebben we 6 controles fout/gemist, samen met 17 strafminuten zou dat 197 strafpunten zijn.
Wij zijn er erg content mee en vonden dat het goed ging voor het eerst in het donker.
tegen 24:00 uur zijn de punten geteld en is het tijd voor de uitslag.
Eerst zijn de nummers 3, 2 en 1 van de sportklasse aan de beurt (sportklasse is veel moeilijker)
Dan nummer 3 in de toerklasse, 120 strafpunten, daar zitten wij dus ver boven
Dan nummer 2 met 111 stafpunten,
Dan nummer 1 met 107 strafpunten equipe Sijben Sijben.........he? wat? horen we dat goed?
Eeh ja, wij zijn dus eerste van de 24 equipes in de toerklasse, erg leuke verrassing, maar hoe kan dat nou? ja zal wel, is maar een oefenritje.
Om 01:00 uur waren we thuis, op de terugweg naar huis nog de tank volgegooid want vandaag staat de "Salland/Twente rit" op het programma en om 02:00 snel naar bed voor een kort slaapje.
Een paar dagen later staat er een gecorrigeerde uitleg op de site van ASC van Hornerijders waaruit blijkt dat er 2 controles verkeerd stonden en 1 controle in het veld een andere letter had dan in de uitleg stond.
Met deze gecorrigeerde uitleg hadden we inderdaad maar 3 foute/gemiste controles.
In de "pijlen kortste route" opdracht had ik één keer niet de kortste route gevonden (van pijl 4 naar pijl 5, daarover later meer)
In de "punten vrije route" was de letter die wij te ver van het punt vonden staan toch goed geweest, discussiepunt maarja
En in de grenscontrole wisten we al dat we één letter gemist hadden vanwege een bosweggetje dat we overgeslagen hadden.
Dit is de slechte zandweg die ik een paar dagen later per MTB gefotografeerd heb:

En dit het weggetje dat we maar niet in gegaan zijn, moet je je in het aardedonker voorstellen !!

Last edited by BertjeConti on Mon Nov 21, 2022 8:57 pm, edited 1 time in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Dan heb je wat kmrs gemaakt dit weekend Rob!
Leuk weggetje trouwens....om met een tractor te passeren.
Leuk weggetje trouwens....om met een tractor te passeren.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29977
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Leuk verslag, en nogmaals van harte met die eerste plek, super!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19153
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Mooi verslag, leuk!! Zaterdag nog leuke uitleg gehad van jullie over het visgraad rijden. Leuk!!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Een hele leuke en uitdagende manier van toeren. Mooi verslag!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
vandaag, 26 oktober 2017, reden voor een klein feestje, der Pastellblauer is voor de 2e keer "belasting vrij" geworden sinds hij in ons bezit is.
Dat hadden we 15 jaar geleden echt niet verwacht dat deze BMW zolang bij ons zou blijven, en daarbij te bedenken dat ze de eerste 10 jaar door ons gewoon als daily gebruikt is geworden.
De voorgeschiedenis van der Pastellblauer kennen we helaas niet, 15 jaar geleden geïmporteerd uit Duitsland met toen 120k km, en dat ze ooit een flinke schade aan de rechterflank heeft gehad, dat is alles wat we ervan weten.
Bij ons heeft ze ook geen gemakkelijk leven gehad, vooral in de beginjaren wanneer ze met ons gezin en caravan naar Spanje mocht, of als ze midden in de winter de post mocht gaan rondbrengen of bouwmaterialen halen voor de verbouwing, één jaar woon werk verkeer voor mij (80km/dag) en ze heeft zelfs na de verhuizing 6 jaar buiten moeten wonen, maar ondanks dat alles wil ze blijkbaar niet weg bij ons, dus

Dat hadden we 15 jaar geleden echt niet verwacht dat deze BMW zolang bij ons zou blijven, en daarbij te bedenken dat ze de eerste 10 jaar door ons gewoon als daily gebruikt is geworden.
De voorgeschiedenis van der Pastellblauer kennen we helaas niet, 15 jaar geleden geïmporteerd uit Duitsland met toen 120k km, en dat ze ooit een flinke schade aan de rechterflank heeft gehad, dat is alles wat we ervan weten.
Bij ons heeft ze ook geen gemakkelijk leven gehad, vooral in de beginjaren wanneer ze met ons gezin en caravan naar Spanje mocht, of als ze midden in de winter de post mocht gaan rondbrengen of bouwmaterialen halen voor de verbouwing, één jaar woon werk verkeer voor mij (80km/dag) en ze heeft zelfs na de verhuizing 6 jaar buiten moeten wonen, maar ondanks dat alles wil ze blijkbaar niet weg bij ons, dus

Last edited by BertjeConti on Mon Nov 21, 2022 8:39 pm, edited 2 times in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
prachtig! Nog zeker 15 jaar erbij dan 
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Prachtige verhalen en leuk dat de e12 al zo lang bij jullie is
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/