Mijn naam is Melvin, 32 jaar en woonachtig in Maastricht.
Van jongs af aan al gek op alles met een inwendige verbrandingsmotor.
Nu wou ik graag een wegenbelasting vrije auto met achterwiel aandrijving hebben om wat plezier te maken, en dus kwam ik al snel bij een e21 uit.
Nu heb ik die auto altijd al iets speciaals vinden hebben, mede doordat ik als 3 jarige het al geweldig vond om bij mijn vader in zijn 323i te zitten (had hij die maar nooit weggedaan).
Maar zo dus een beetje op internet rond gekeken totdat ik in België een 318 automaat uit 1978 tegenkwam voor 1400 euro.
Auto stond al 14 jaar stil, remmen zaten vast en was doorgeroest op de B stijlen en verder nog wat kleine plekjes.
Verder was hij vrij goed en bodem zou hard zijn.
Er zaten geen papieren bij alleen het bewijs van verlies. Met de RDW gebeld en dit zou geen probleem moeten zijn.
Daar aangekomen bleek het qua roest inderdaad wel mee te vallen. Alleen ging de auto wel een beetje vooruit maar niet achteruit.(bak dus kapot)
Motor starte en liep goed en ik zag dat er stuurbekrachtiging op zat .
Nog wat van de prijs af kunnen halen en de auto voor 1200 euro meegenomen.
Bij het invoeren bleek hij van december 77 te zijn dus gelukkig blauwe platen erop.
Ook bleek het geen automaat te zijn maar zelf een automaat van gemaakt.
Roest is inmiddels aangepakt. Andere bak erop en remmen losgemaakt en bij de apk alleen wielremcilinder rechts achter, kenteken verlichting en koplampen hoeven afstellen. (Zegt toch wel iets over de kwaliteit van de e21 toch?)
Bedoeling is om er uiteindelijk een m20b25 turbo van te maken compleet met alles wat erbij hoort,
Maar helaas zit het financieel even tegen dus dat gaat iets van het volgend jaar worden.
Ondertussen blijf ik wel kleine andere dingen vervangen/vernieuwen/verbeteren dus zal hier nog vaak genoeg op het forum komen.
Nou dat was het zo'n beetje, weet niet of er tegenwoordig nog mensen zijn die tijd hebben om zo lang verhaal te lezen, dus zal ik het volgende keer wat korter proberen te houden