Daily vervoer
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4549
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Daily vervoer
Zo tussen de drukte door toch maar een update .. we hebben half maart terug een daily die samen met de bestelbus zal worden gebruikt. Klanten km's en weekendgebruik
Verschillende redenen.. Thomas wordt groter dus alle privé afstanden met de bus wordt wat moeilijk en ook klantenbezoek is soms puur voor imago gewoon beter met een auto.
Maar .. we hebben gezien de groei een bedrijfspolicy kwa auto's .. en daarbij vallen in deze eerste ronde de Premium merken af om de kosten wat gezond te houden
Keuze is gevallen op Renault.. jawel dat Franse merk weet je wel.
Onze verkoper heeft een nieuwe Mégane break gt edition en de secretaresse heeft een Twingo.. Ronny heeft ook een Mégane break wegens gezin met 2 kinderen.
Onze andere vennoot heeft het slim bekennen en die heeft een eco gebak Renault ding gekocht voor zijn vrouw. Hij rijd privé met een Audi rs4.
Dan was het mijn beurt .. Renault dus dat moest het worden .. geen zin in een eco ding en aangezien de grootste afstanden toch met de bestelbus blijven had ik ook geen zin in een diesel. Ik moest dus ook wat creatief zijn en uiteindelijk doordat we als zaakvoerders toch wat meer mogen tot de consensus gekomen dat ik ook een jonge 2de hands mocht kiezen zolang die binnen budget zat en het een eco 5 of 6 was maar dus wel een Renault.
Wat is er leuk van Renault.. ik kan maar aan 1 ding denken en dat is aan de renault 3 Mégane rs. Dat ding komt in alle filmpjes en reviews naar boven als de referentie in de hot hatch markt. Zou zelfs beter zijn dan de nieuwe
Al een tijdje aan het rondkijken en wat aan mensen gezegd wat ik zocht tot 2 weken geleden 1 van de racepiloten die samen met Ronny op de c1 rijd me app te dat hij zijn Mégane 3 rs trophy verkoopt.
Gaan kijken en rijden en dat beviel best om de klanten en weekend km's mee te rijden
1ste eigenaar .. 3 jaar .. 60k km .. cup chassis .. mechanisch sper en aangezien de trophy versie ook een leuk interieur alcantara stuur en dito recaro stoelen .. maar ook 275pk en 360nm. Belangrijk GEEN torquesteer!!! en een vooras die serieus bijt .. zal ook wel aan de michelin pilot 4S liggen maar tijdens de testrit van 30km geen onderstuur gevoeld
Steeds dealeronderhouden en nog 2 jaar garantie.
Nooit gedacht van ooit in een Renault te rijden maar dit zie ik nog wel zitten.
Nu hard werken zodat de volgende terug een BMW kan zijn
Gerrit
Verschillende redenen.. Thomas wordt groter dus alle privé afstanden met de bus wordt wat moeilijk en ook klantenbezoek is soms puur voor imago gewoon beter met een auto.
Maar .. we hebben gezien de groei een bedrijfspolicy kwa auto's .. en daarbij vallen in deze eerste ronde de Premium merken af om de kosten wat gezond te houden
Keuze is gevallen op Renault.. jawel dat Franse merk weet je wel.
Onze verkoper heeft een nieuwe Mégane break gt edition en de secretaresse heeft een Twingo.. Ronny heeft ook een Mégane break wegens gezin met 2 kinderen.
Onze andere vennoot heeft het slim bekennen en die heeft een eco gebak Renault ding gekocht voor zijn vrouw. Hij rijd privé met een Audi rs4.
Dan was het mijn beurt .. Renault dus dat moest het worden .. geen zin in een eco ding en aangezien de grootste afstanden toch met de bestelbus blijven had ik ook geen zin in een diesel. Ik moest dus ook wat creatief zijn en uiteindelijk doordat we als zaakvoerders toch wat meer mogen tot de consensus gekomen dat ik ook een jonge 2de hands mocht kiezen zolang die binnen budget zat en het een eco 5 of 6 was maar dus wel een Renault.
Wat is er leuk van Renault.. ik kan maar aan 1 ding denken en dat is aan de renault 3 Mégane rs. Dat ding komt in alle filmpjes en reviews naar boven als de referentie in de hot hatch markt. Zou zelfs beter zijn dan de nieuwe
Al een tijdje aan het rondkijken en wat aan mensen gezegd wat ik zocht tot 2 weken geleden 1 van de racepiloten die samen met Ronny op de c1 rijd me app te dat hij zijn Mégane 3 rs trophy verkoopt.
Gaan kijken en rijden en dat beviel best om de klanten en weekend km's mee te rijden
1ste eigenaar .. 3 jaar .. 60k km .. cup chassis .. mechanisch sper en aangezien de trophy versie ook een leuk interieur alcantara stuur en dito recaro stoelen .. maar ook 275pk en 360nm. Belangrijk GEEN torquesteer!!! en een vooras die serieus bijt .. zal ook wel aan de michelin pilot 4S liggen maar tijdens de testrit van 30km geen onderstuur gevoeld
Steeds dealeronderhouden en nog 2 jaar garantie.
Nooit gedacht van ooit in een Renault te rijden maar dit zie ik nog wel zitten.
Nu hard werken zodat de volgende terug een BMW kan zijn
Gerrit
Last edited by gerrit323 on Wed Feb 06, 2019 9:09 am, edited 1 time in total.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29310
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Daily vervoer
Spannende ontwikkelingen haha! Zo kom je natuurlijk wel steeds meer richting een lifetime ban hier!
Nee hoor, ik begrijp 'm helemaal, zeker zakelijk en budgettair. En er zijn meer funcars dan alleen die van BMW, sterker nog, er is ook fun te koop voor een stuk minder geld en daar is dit er wel één van inderdaad. In mijn eigen zoektocht (waarover later meer) heb ik ook diverse merken en modellen overwogen, gisteren nog zat ik naar een 147 GTA te kijken haha!
Nee hoor, ik begrijp 'm helemaal, zeker zakelijk en budgettair. En er zijn meer funcars dan alleen die van BMW, sterker nog, er is ook fun te koop voor een stuk minder geld en daar is dit er wel één van inderdaad. In mijn eigen zoektocht (waarover later meer) heb ik ook diverse merken en modellen overwogen, gisteren nog zat ik naar een 147 GTA te kijken haha!
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2392
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Daily vervoer
Ik geloof ook zeker dat zo'n Mégane RS de referentie in het hot-hatch-segment is (hoewel ik je uit ervaring kan zeggen dat een Focus ST ook een bijzonder heet apparaat is..., maar een Ford is al geen overweging meer begrijp ik). Wat ik alleen niet weet is hoe het met de betrouwbaarheid van electronica in die moderne Renault's gesteld is?
Hoe dan ook: geen heel vervelende afwegingen die jij mag maken, doordat het je met hard werken goed gaat
Greetz,
Walter.
Hoe dan ook: geen heel vervelende afwegingen die jij mag maken, doordat het je met hard werken goed gaat
Greetz,
Walter.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Daily vervoer
Zalig Gerrit. Zo kan je op een slimme manier ondanks de drukte toch een beetje genieten van FREUDE AM FAHREN.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Daily vervoer
275 pk en 360 Nm is al de moeite! lijkt mij eerder iets om trackdays mee te gaan doen op Zolder
Succes met je nieuwe kanon
Succes met je nieuwe kanon
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18685
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Daily vervoer
Maar is zo'n coupé groot genoeg om met z'n drieën in te passen? Lijkt niet veel groter dan de fiat 500 te zijn op de achterbank?
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4549
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Daily vervoer
Is wel een stuk groter Koos .. de abarth is echt een mini auto ..
Ja elektrische problemen .. nog niets van gehoord of gelezen en door de 2 jaar garantie die er nog opzit zit ik nog wel even safe
Ford is idd ook een ok merk maar ja .. Renault is renault he .. beetje voorbeeld geven aan werknemers en niet teveel uit de band springen .. ben nu al de enige met een sportversie
Ja elektrische problemen .. nog niets van gehoord of gelezen en door de 2 jaar garantie die er nog opzit zit ik nog wel even safe
Ford is idd ook een ok merk maar ja .. Renault is renault he .. beetje voorbeeld geven aan werknemers en niet teveel uit de band springen .. ben nu al de enige met een sportversie
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Daily vervoer
Leuke daily hoor. Kun je bet mee voor de dag komen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4549
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Daily vervoer
Wel geen bmw dus maar had ik al gezegd dat het geen grijze is
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Daily vervoer
Leuk speelgoed.
Ben benieuwd hoe je de wegligging vind ten opzichte van de M3
Ben benieuwd hoe je de wegligging vind ten opzichte van de M3
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4549
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Daily vervoer
Zo de Mégane staat ondertussen al 2 weken thuis .. door de drukte heb ik er nog niet zoveel mee gereden maar toch al genoeg om een eerste vergelijk met de m3 te maken.
Hoe vergelijkt deze wagen zich met de e36 M3.
Zonder twijfel rij je hiermee in een bochtige omgeving een standaard e36 m3 naar huis echter is de mijne niet standaard en dan is het vergelijken eerder detailstudie.
Kwa bochtensnelheden liggen de 2 wagens bijna op hetzelfde niveau .. die Mégane is niet voor niets de referentie geweest op gebied van snelle FWD, al is de m3 naar mijn gevoel toch net de betere van de 2 .. op gebied van vermogen lijkt de Mégane iets sterker in het middengebied wat logisch is want het max koppel van 360nm is er al bij 3000 toeren .. verder is de vermogensopbouw zeer mooi lineair en is het niet zo dat bij 5000 toeren het beste er van af is. Hij gaat mooi door tot 6500 en wordt sterker naarmate de toeren stijgen . Hij moet het boven de 4500 toch wel afleggen tegen de M3 (Mijn aangepaste M3 wel te verstaan) ook logisch gezien de 30 pk verschil. De Mégane is gemeten motorisch volledig standaard met enkel een bmc vervang luchtfilter (originele optie bij renault) op 292 pk. Bijna elke standaard megane rs
heeft 10 tot 15pk meer dan standaard dus niks speciaals dus op dat gebied
Wat mis ik bij de M3 en heb ik bij de Mégane wel
De 6de versnelling die me toelaat hogere snelheden aan te houden aan een aanvaardbaar toerental 170 in 6de is 4K bij de m3 is 170 in 5de 5.3K wegens kort diff.
Weekendwagen gedurende het ganse jaar inzetbaar (dat is met de m3 moeilijker gezien de 200+k km stand)
Wat mis ik in Mégane dat ik in de m3 wel terugvind.
Zeer directe gasrespons (daar zit door de turbo bij de renault toch een zeer lichte vertraging op maar moet eerlijk zeggen voor een turbo motor nog zeer goed)
Sound .. de akrapovich ploft af en toe wel wat maar de sound van de m3 draagt voor mij extra bij tot de algemene beleving
mijn natuurlijk gevoel van in een RWD te rijden
Conclusie .. deze 2 wagens zijn eigenlijk de perfecte combinatie al heb ik al door dat het goed is dat ik de Mégane bewust als weekendwagen heb gekocht, doordeweeks verkeer is niet zijn ding en dan komt hij ook helemaal niet tot zijn recht dus op zondag zet ik hem met plezier weer voor een weekje of mss wel 2 in de garage en rijdt de doordeweekse km's wel met de fiat scudo
Fotootje
Hoe vergelijkt deze wagen zich met de e36 M3.
Zonder twijfel rij je hiermee in een bochtige omgeving een standaard e36 m3 naar huis echter is de mijne niet standaard en dan is het vergelijken eerder detailstudie.
Kwa bochtensnelheden liggen de 2 wagens bijna op hetzelfde niveau .. die Mégane is niet voor niets de referentie geweest op gebied van snelle FWD, al is de m3 naar mijn gevoel toch net de betere van de 2 .. op gebied van vermogen lijkt de Mégane iets sterker in het middengebied wat logisch is want het max koppel van 360nm is er al bij 3000 toeren .. verder is de vermogensopbouw zeer mooi lineair en is het niet zo dat bij 5000 toeren het beste er van af is. Hij gaat mooi door tot 6500 en wordt sterker naarmate de toeren stijgen . Hij moet het boven de 4500 toch wel afleggen tegen de M3 (Mijn aangepaste M3 wel te verstaan) ook logisch gezien de 30 pk verschil. De Mégane is gemeten motorisch volledig standaard met enkel een bmc vervang luchtfilter (originele optie bij renault) op 292 pk. Bijna elke standaard megane rs
heeft 10 tot 15pk meer dan standaard dus niks speciaals dus op dat gebied
Wat mis ik bij de M3 en heb ik bij de Mégane wel
De 6de versnelling die me toelaat hogere snelheden aan te houden aan een aanvaardbaar toerental 170 in 6de is 4K bij de m3 is 170 in 5de 5.3K wegens kort diff.
Weekendwagen gedurende het ganse jaar inzetbaar (dat is met de m3 moeilijker gezien de 200+k km stand)
Wat mis ik in Mégane dat ik in de m3 wel terugvind.
Zeer directe gasrespons (daar zit door de turbo bij de renault toch een zeer lichte vertraging op maar moet eerlijk zeggen voor een turbo motor nog zeer goed)
Sound .. de akrapovich ploft af en toe wel wat maar de sound van de m3 draagt voor mij extra bij tot de algemene beleving
mijn natuurlijk gevoel van in een RWD te rijden
Conclusie .. deze 2 wagens zijn eigenlijk de perfecte combinatie al heb ik al door dat het goed is dat ik de Mégane bewust als weekendwagen heb gekocht, doordeweeks verkeer is niet zijn ding en dan komt hij ook helemaal niet tot zijn recht dus op zondag zet ik hem met plezier weer voor een weekje of mss wel 2 in de garage en rijdt de doordeweekse km's wel met de fiat scudo
Fotootje
Last edited by gerrit323 on Tue Mar 19, 2019 9:58 pm, edited 2 times in total.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195