Dat zijn precies de punten waar ik het ook over heb. Ja het is hard trappen, vol gas, vol remmen dan heb je het zo heet staan. En ik niet alleen, jullie beginnen dan ook te stinken. En ja ik sta nog op massief en ja er is wel iets te winnen nog met geventileerd. Maar ik wilde niet het ene stapje naar geventileerd nemen.Jeroen wrote: ↑Thu Aug 22, 2019 10:03 am Toch roept dit nog wel een paar vragen op JW! Allereerst, wat is je huidige setup, dat die blijkbaar zo snel staat te koken? Wanneer zijn je klauwen voor het laatst volledig uit elkaar geweest, dus ook zuigers eruit gedrukt? Heb je recente en fatsoenlijke remslangen? Geventileerde of massieve remschijven? Welke vloeistof?
De remkracht is binnen redelijke grenzen niet zo heel erg afhankelijk van de maat van de remschijf, met bijv de Wilwood setup die we destijds via de groupbuy hebben gedaan besla je een iets groter gedeelte van de schijf en vertraag je harder dan een E46 M3 (getest). Het formaat van de schijf gaat uiteindelijk wel een beperking vormen, maar dan heb je het over warmte afvoeren.
Ik rij met Wilwoods op standaard geventileerde schijven en dat vertraagt dus top, en de temperatuur gaat alleen een probleem geven als je als een dolle afdalingen gaat nemen. Een heel enkele keer merk je dat bijv in de Eifel, maar doorgaans eigenlijk pas echt als je in de Alpen los gaat. Maar dan krijg je met een afdaling ook 6-pots klauwen en 300mm schijven roodgloeiend.
Dus als ik dan toch aan de gang ga... Ik had ook niet helemaal voorzien dat die harten zo lastig zouden worden, maar ik heb nu een ontwerp voor in staal bijna klaar. En vandaar de hele uiteenzetting vorig jaar in het Engelse deel.
Maar, jouw Wilwoods hebben een kleinere remblok dan origineel, nu zijn het mijn eigen woorden dat het oppervlak niet uitmaakt dus mag ik er ook niet meer over beginnen, ghehe. Maar de enige reden dat ik naar grotere schijven wil is gewoon een grotere warmtecapaciteit. Ik wil niet dat als we van 120 naar 0 gaan dat een M5 achter me denkt, oeioei daar gaan de E21'jes laat ik eens afstand houden, straks vliegt er iets in de fik.
En misschien is dit ook wel helemaal niets en zijn de schijven veel te groot. Dan zien we dat wel weer