323i Odo sleuteldagboek
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Naven voor ook aangepakt.
had nog 1 setje lagers liggen. Niet genoeg dus 2 nieuw in bestelling gedaan.
Andere assen ook aangepakt. Zijn in elk geval weer kaal.
1 gedeelte inmiddels weer zwart gemaakt. Deze opsluitring heb ik verwijderd en nieuw in bestelling gedaan.
lekker hoor.
had nog 1 setje lagers liggen. Niet genoeg dus 2 nieuw in bestelling gedaan.
Andere assen ook aangepakt. Zijn in elk geval weer kaal.
1 gedeelte inmiddels weer zwart gemaakt. Deze opsluitring heb ik verwijderd en nieuw in bestelling gedaan.
lekker hoor.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Verder met ruitenwissermechanischme.
Uit elkaar en goed schoon gemaakt. Na overleg met Koos 1 zijde losgeboord. Het zichtdeel moet geel worden verzinkt.
.
Dit gedeelte. Gelijk boutjes en moertjes extra in de bak om te laten verzinken.
Voor de rest alles netjes schoongemaakt. Twijfel over aanschaf straalcabine met oa glasparel. Dan gaat het echt mooi worden.
Ben aan het rondkijken.
Uit elkaar en goed schoon gemaakt. Na overleg met Koos 1 zijde losgeboord. Het zichtdeel moet geel worden verzinkt.
.
Dit gedeelte. Gelijk boutjes en moertjes extra in de bak om te laten verzinken.
Voor de rest alles netjes schoongemaakt. Twijfel over aanschaf straalcabine met oa glasparel. Dan gaat het echt mooi worden.
Ben aan het rondkijken.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Ook beide raammechanismes onderhanden genomen. Die zijn klaar om in gebouwd te worden. TZT goed in het vet zetten.
Beste vies en vet zeg maar. Met roestoplosser (cold shock) het geheel goed schoon kunnen krijgen,. Ook gebruikt van de stoomcleaner.
Na enige moeite het uiteindelijke resultaat.
Rechts klaar links to do (inmiddels klaar).
En links ook klaar.
Wat klein en los spul klaar voor verzinken.
Beste vies en vet zeg maar. Met roestoplosser (cold shock) het geheel goed schoon kunnen krijgen,. Ook gebruikt van de stoomcleaner.
Na enige moeite het uiteindelijke resultaat.
Rechts klaar links to do (inmiddels klaar).
En links ook klaar.
Wat klein en los spul klaar voor verzinken.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Parafaan afdekplaat ook netjes gemaakt. Enkele deuken teruggebracht in originele vorm.
Kleine deukje:
Geen klein deukje.
Ding verder kaalgemaakt en zwarte primer gezet en daarna in Semi Gloss Black.
Ik zeg prima.
Had ook de handgrepen gedaan. Zag er best ok uit.
In de voorraad gedaan. Had nog een setje NOS handgrepen liggen
Kleine deukje:
Geen klein deukje.
Ding verder kaalgemaakt en zwarte primer gezet en daarna in Semi Gloss Black.
Ik zeg prima.
Had ook de handgrepen gedaan. Zag er best ok uit.
In de voorraad gedaan. Had nog een setje NOS handgrepen liggen
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Beide deuren aangepakt. De binnenkant. 1 zijde was ok. Andere zijde zal vol was en glasspilters.
Hebben een mega Karcher op diesel (stoom hogedrukspuit) die maar eens aan het werk gezet.
De opbrengst van handwerk.
Hebben een mega Karcher op diesel (stoom hogedrukspuit) die maar eens aan het werk gezet. Deur is in elk geval klaar. Dempingsmatjes in beide deuren ook verwijderd.
Gelukkig geen doorgerotte degeeltes. Misschien na stralen, zie ik dan wel.
Hebben een mega Karcher op diesel (stoom hogedrukspuit) die maar eens aan het werk gezet.
De opbrengst van handwerk.
Hebben een mega Karcher op diesel (stoom hogedrukspuit) die maar eens aan het werk gezet. Deur is in elk geval klaar. Dempingsmatjes in beide deuren ook verwijderd.
Gelukkig geen doorgerotte degeeltes. Misschien na stralen, zie ik dan wel.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Aan de slag met achterlichtunits.
Voor
En na. Wat een verschil.
ben op zoek naar 1 rechthoekig kunststofglaasje wat hierin moet. Zorgt voor de lichtverspreiding in kofferbak wanneer deze aan staan.
Daarna het inwendige aangepakt. Ook hier de originele stickers kunnen hergebruiken.
Vies. Alles losgemaakt en ook kabels schoongemaakt.
1 kant aardekabels doorgelust op de lampaansluiting en andere zijde middels 1 centrale aarde.???? wat mis ik.
Enfin beide interne gedeeltes zijn weer fris gemaakt.
Kabels 1 zijde eenvoudig los te halen en te reinigen. Daarna makkelijk terug te plaatsen.
Lekker hoor. spik en span. Voor beide units ook NOS rubbers geplaatst.
Voor
En na. Wat een verschil.
ben op zoek naar 1 rechthoekig kunststofglaasje wat hierin moet. Zorgt voor de lichtverspreiding in kofferbak wanneer deze aan staan.
Daarna het inwendige aangepakt. Ook hier de originele stickers kunnen hergebruiken.
Vies. Alles losgemaakt en ook kabels schoongemaakt.
1 kant aardekabels doorgelust op de lampaansluiting en andere zijde middels 1 centrale aarde.???? wat mis ik.
Enfin beide interne gedeeltes zijn weer fris gemaakt.
Kabels 1 zijde eenvoudig los te halen en te reinigen. Daarna makkelijk terug te plaatsen.
Lekker hoor. spik en span. Voor beide units ook NOS rubbers geplaatst.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Toen was het tijde voor de lenzen. Beide voorzien van veel historie .
Schuren, poetsen, polijsten en weer schuren. Ben ik wel een paar uurtjes druk mee geweest.
Al met al dacht ik zeker 1 1/2 per unit. Het resultaat mag er zijn.
Mooie verse units. Klaar om straks terug ingebouwd te worden.
Je kunt ze ook gewoon nieuw kopen. Ben je wel €500 armer. Maar het is soms (vaak) echt leuk om oud spul weer netjes te maken. Althans ik kan daar mijn voldoening in vinden
Zeg nu zelf. Mooi toch.
Schuren, poetsen, polijsten en weer schuren. Ben ik wel een paar uurtjes druk mee geweest.
Al met al dacht ik zeker 1 1/2 per unit. Het resultaat mag er zijn.
Mooie verse units. Klaar om straks terug ingebouwd te worden.
Je kunt ze ook gewoon nieuw kopen. Ben je wel €500 armer. Maar het is soms (vaak) echt leuk om oud spul weer netjes te maken. Althans ik kan daar mijn voldoening in vinden
Zeg nu zelf. Mooi toch.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Verder met resevoir voor de stuurbekrachtig. Vieze vette bende. Inmiddels alles los en schoon gemaakt.
Klaar om te laten verzinken....
Na enige noeste arbeid en schoon resultaat.
Klaar om te laten verzinken....
Na enige noeste arbeid en schoon resultaat.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Pumpa di benzina.
Wat ziet dat er uit zeg. Mmmmm gewoon loshalen en beoordelen.
Nooit geen lekkage gehad. Nope. Roest houd alles bij elkaar........
Kansloos afgeschreven en een lijstje gemaakt om te bestellen.
Ook de rubbers kapot moeten maken om alles los te krijgen. Beugels klaar om te worden gepoedercoate.
Accumulator kaal gemaakt en nadien een nieuw jasje gegeven.
Beetje crea maar je moet wat. Bouw het straks terug en zie beoordeel werking wel. Nieuw bestellen kan altijd nog.
Wat ziet dat er uit zeg. Mmmmm gewoon loshalen en beoordelen.
Nooit geen lekkage gehad. Nope. Roest houd alles bij elkaar........
Kansloos afgeschreven en een lijstje gemaakt om te bestellen.
Ook de rubbers kapot moeten maken om alles los te krijgen. Beugels klaar om te worden gepoedercoate.
Accumulator kaal gemaakt en nadien een nieuw jasje gegeven.
Beetje crea maar je moet wat. Bouw het straks terug en zie beoordeel werking wel. Nieuw bestellen kan altijd nog.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Daar is Gordon weer. Let it shine.......
Tsjaa. Nadat sticker was verwijderd een lastige moment. Wat te doen. Ach, schoonmaken maken en poetsen.
Tzt maar eens kijken voor een beschermingsticker. Iets in de trend van steenslagbescherming. Zie zijn vaak wat gematteerd.
Werking van de pomp getest. Die was goed zover die nu te beoordelen is. TZT wanneer alles weer is aangesloten opbrengst meten en anders maar nieuwe scoren.
Voor nu. glimmennnnnnn.
Tsjaa. Nadat sticker was verwijderd een lastige moment. Wat te doen. Ach, schoonmaken maken en poetsen.
Tzt maar eens kijken voor een beschermingsticker. Iets in de trend van steenslagbescherming. Zie zijn vaak wat gematteerd.
Werking van de pomp getest. Die was goed zover die nu te beoordelen is. TZT wanneer alles weer is aangesloten opbrengst meten en anders maar nieuwe scoren.
Voor nu. glimmennnnnnn.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
ben nog op zoek naar BMW tester voor een leuke prijs. Die ook nog werkend is.
Mancave ooit eens goed compleet maken.
Ook daar zijn prima meetingen mee te verwerking.
Mancave ooit eens goed compleet maken.
Ook daar zijn prima meetingen mee te verwerking.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Verder gegaan met schuifdakbeslag en alles wat daarbij hoort.
Tsjaa. Nieuw kopen (setje) of toch maar een poging wagen. Nieuw setje ben je zeker €220,- verder. Dat laatste dan maar.
Daar heeft roest goed huis gehouden. daarover later meer.
Beide zijdes alles losgetrokken en schoongemaakt. Kales zelf zien er prima uit.
Klein spul hiervoor, geleiders in bestelling gedaan.
1 kant gedaan. Zie het verschil. Oud spul even teruggezet voor het totaalplaatje.
Toen was het tijd voor het "rotte" gedeelte.
We missen wat.....
Beetje oplassen, schuren en mooi maken.
en mooi gemaakt. Nadien de boel verder goed kaal gemaakt in de primer gezet en voorzien van nieuw jasje Semmi Gloss Black.
Tsjaa. Nieuw kopen (setje) of toch maar een poging wagen. Nieuw setje ben je zeker €220,- verder. Dat laatste dan maar.
Daar heeft roest goed huis gehouden. daarover later meer.
Beide zijdes alles losgetrokken en schoongemaakt. Kales zelf zien er prima uit.
Klein spul hiervoor, geleiders in bestelling gedaan.
1 kant gedaan. Zie het verschil. Oud spul even teruggezet voor het totaalplaatje.
Toen was het tijd voor het "rotte" gedeelte.
We missen wat.....
Beetje oplassen, schuren en mooi maken.
en mooi gemaakt. Nadien de boel verder goed kaal gemaakt in de primer gezet en voorzien van nieuw jasje Semmi Gloss Black.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Alle andere onderdelen eerst schoon en waar nodig kaal gemaakt.
Roestaanslag verwijderd en gepoetst. Uiteindelijk zie je er niets meer van terug... Toch jammer.
Kiek es oan. Idem verhaal voor andere zijde.
Binnenzijde deels versleten. Klaar gemaakt voor lak.
1e x gespoten. Laten drogen en nadien opnieuw gedaan. Zaten waar oneffenheden in.
Uiteindelijk tevreden. Ook met de binnenkant.
De zijvleugels (gepopnageld) aan schuifdak zelf ook fris gemaakt.
Dat was ook wel nodig.
Al met al een bonte verzameling van "vers" dakbeslag.
Dit geleiders (schuifdak zelf) opnieuw laten verzinken en nieuwe geleiders (witte) in bestelling gedaan).
Roestaanslag verwijderd en gepoetst. Uiteindelijk zie je er niets meer van terug... Toch jammer.
Kiek es oan. Idem verhaal voor andere zijde.
Binnenzijde deels versleten. Klaar gemaakt voor lak.
1e x gespoten. Laten drogen en nadien opnieuw gedaan. Zaten waar oneffenheden in.
Uiteindelijk tevreden. Ook met de binnenkant.
De zijvleugels (gepopnageld) aan schuifdak zelf ook fris gemaakt.
Dat was ook wel nodig.
Al met al een bonte verzameling van "vers" dakbeslag.
Dit geleiders (schuifdak zelf) opnieuw laten verzinken en nieuwe geleiders (witte) in bestelling gedaan).
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Het gedeelte waarin de schuifdakkabels zich bewegen (koper) ook aangepakt. Deze gedemonteerd van de bevestigingsplaat.
Er daar is Gordon weer. Let it shineeeeeee. Toch jammer dat je er straks niets meer van ziet. Koperen gedeelte op 2 punten "geklonken" op de bevestiginsplaat.
Voor.....
En na.
ook hier wat klein bevestigngsmateriaal schoon gemaakt en klaar voor te laten verzinken.
Er daar is Gordon weer. Let it shineeeeeee. Toch jammer dat je er straks niets meer van ziet. Koperen gedeelte op 2 punten "geklonken" op de bevestiginsplaat.
Voor.....
En na.
ook hier wat klein bevestigngsmateriaal schoon gemaakt en klaar voor te laten verzinken.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003