BMW E21 323----> E21 340 v8
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 96
- Joined: Mon May 12, 2014 1:27 pm
- My E21(s): BMW E21 V8 '78
- Location: Borne Holland
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Zo... ik heb het achterste deel in handelbare stukken. Ik heb de body gestut zodat ik het eerste deel van de onmeunige kokerbalk kan ga verwijderen.
Weg er mee!!!
Na 25 x passen en slijpen en passen het eerste gedeelte opzien plek gekregen.. Door het subframe van de m3 en het frame waar die aan komt te hangen, moest er toch nog meer weg dan ik had gedacht.
De achterbank zal ook iets anders worden dan standaard, maar dat los ik wel op.. hij past redelijk, alleen zal hij onderaan iets anders lopen.
Nu ga ik alles wat er in komt schoonmaken en krabben.. en eventueel slechte delen er uit slijpen en nieuw maken, ik wil er zeker van zijn dat er straks nergens meer roest zit.
Kleine delen heb ik al schoon, gestraald, gerepareerd en in lasbare primer gespoten en zijn klaar om in mijn body gelast worden.
Weg er mee!!!
Na 25 x passen en slijpen en passen het eerste gedeelte opzien plek gekregen.. Door het subframe van de m3 en het frame waar die aan komt te hangen, moest er toch nog meer weg dan ik had gedacht.
De achterbank zal ook iets anders worden dan standaard, maar dat los ik wel op.. hij past redelijk, alleen zal hij onderaan iets anders lopen.
Nu ga ik alles wat er in komt schoonmaken en krabben.. en eventueel slechte delen er uit slijpen en nieuw maken, ik wil er zeker van zijn dat er straks nergens meer roest zit.
Kleine delen heb ik al schoon, gestraald, gerepareerd en in lasbare primer gespoten en zijn klaar om in mijn body gelast worden.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29367
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Petje af, ik doe het je niet na dit soort maatwerk!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3022
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Ongelooflijk knap hoor, maar zo te zien in gouden handjes, komt helemaal goed!
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
crazy but beautiful job
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 96
- Joined: Mon May 12, 2014 1:27 pm
- My E21(s): BMW E21 V8 '78
- Location: Borne Holland
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Vandaag weer een lekker dagje gehad, ik ben begonnen met de laatste bitumen resten er af te krabben, daarna alles geborsteld, en daarna de hele kuip gestraald.
Alles slechte stukken weg geslepen en nieuwe in gemaakt. Ook (bijna) overal nieuwe randen aan gemaakt, aande binnenkoker die aan sluit op de vloer, en aan het verstevings stuk tussen de B style en wielkuip. Gelijk primer gespoten op de plekken waar je straks niet meer bij kunt. Nog een paar stukje vervangen en hij kan er definitief in.
Alles slechte stukken weg geslepen en nieuwe in gemaakt. Ook (bijna) overal nieuwe randen aan gemaakt, aande binnenkoker die aan sluit op de vloer, en aan het verstevings stuk tussen de B style en wielkuip. Gelijk primer gespoten op de plekken waar je straks niet meer bij kunt. Nog een paar stukje vervangen en hij kan er definitief in.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18712
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Potverdikke. Jij bent wel echt aan het puzzelen. Ik zou allang een andere cas erbij gehaald hebben.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 96
- Joined: Mon May 12, 2014 1:27 pm
- My E21(s): BMW E21 V8 '78
- Location: Borne Holland
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Ja maar als je dat doet, heb niet officieel een V8 op kenteken... en dat had deze al wel. Vandaar dat ik deze verder (op nieuw) bouw. En ik heb al zoveel moeite gedaan om alle ophang punten van een e92 m3 op de juiste plek in de e21 body te krijgen, dat ik wel verder moet met deze body... dan maar iets meer werk.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3022
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Ik heb altijd gedacht dat ik het redelijk serieus had aangepakt, maar als ik dit nu zie was ik maar een knutselaar. Aan de andere kant praten we over 30 jaar geleden dat ik de auto gebouwd heb. Hij was toen net 12 jaar oud (en ik 23). inmiddels is de carrosserie 43 jaar oud geworden. De Rover was toen eigenlijk de enige V-8 die er in paste. BMW had toen nog geen V-8. Ook met de Rover met wat spaanse pepers ging het best goed. Daar kwam ongeveer 250PK uit. Alleen het geluid al was kicken. Hij liep stationair als een natte krant, maar tussen 3500 en 7000 Rpm ging hij als een kogel. Ik wens je succes met de bouw, en hoop het eindresultaat een keer te kunnen zien.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 96
- Joined: Mon May 12, 2014 1:27 pm
- My E21(s): BMW E21 V8 '78
- Location: Borne Holland
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Ik had hem wel graag horen lopen! Maar heb hem dus zonder het rover blok gekocht. Je bent altijd welkom om te komen kijken, en je kan het uiteraard hier ook volgen. Gr Mathy
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 96
- Joined: Mon May 12, 2014 1:27 pm
- My E21(s): BMW E21 V8 '78
- Location: Borne Holland
Re: BMW E21 323----> E21 340 v8
Ik ben ook weer bezig geweest, er zat nog een lelijke plek bij de C style.. en daar kom ik later niet goed meer bij, dus voor dat het binnenwerk waar de wielkuip aan vast zit er in gaat, dat stuk eerst maar aangepakt. Gelukkig zat dat deel ook nog aan de body die wij gesloopt hebben!
Dus eerst dat deel schoon gemaakt, gestraald, ouwe stuk er uit en nieuwe stuk er in...
Daarna konden de andere 2 stukken er in, gelijk alles in de buurt waar ik niet meer bij hoef kaal gemaakt roestvrij gemaakt en in de primer gezet.
Nu ga ik de wielkuip klaar maken en een nieuwe schokbreker ophanging maken en zorgen dat hij stevig in deze body gelast kan worden. Dat word weer puzzelen en kleine stukjes plaat maken, zodat hij overal mooi aansluit op het subframe die de m3 achteras draagt.
Dus eerst dat deel schoon gemaakt, gestraald, ouwe stuk er uit en nieuwe stuk er in...
Daarna konden de andere 2 stukken er in, gelijk alles in de buurt waar ik niet meer bij hoef kaal gemaakt roestvrij gemaakt en in de primer gezet.
Nu ga ik de wielkuip klaar maken en een nieuwe schokbreker ophanging maken en zorgen dat hij stevig in deze body gelast kan worden. Dat word weer puzzelen en kleine stukjes plaat maken, zodat hij overal mooi aansluit op het subframe die de m3 achteras draagt.