Zoals eerder vermeld was de linker achterrem cilinder incontinent geworden, en wel dermate dat er een natte plek onder het wiel ontstaan was.
Natuurlijk zie je dat pas als je het vorige mankement, de thermostaat, gefixed hebt.
Maar goed, de remcilinder is gefixed, nieuwe dus, dus kan nu het volgende stuk gaan.
Vandaag eindelijk weer een rally op de planning, de "Ronde van d'n Ruigenhil", start en finish in Zevenbergen. Maar ook nu weer individueel met de app.
Tank was nog voor 1/3 gevuld, dus waarschijnlijk onvoldoende en dus voor vertrek tot aan het randje gevuld, zodat we weer effe vooruit kunnen.
Op naar Zevenaar om eindelijk weer eens lekker te rijden, weer was ideaal, soms wat regen en niet te warm, vervelende fietsers blijven zo lekker thuis
Onderweg naar Zevenaar lekker met 110kmh over de snelweg, BC geeft constant mooie stabiele getallen weer, namelijk 3000RPM, 4BAR oliedruk, 87gr olietemp , 84gr koeltemp, 14,6AFR, 99% correctie factor en een verbruik variërend van 7,5~8,5 L/100km. Heerlijk toch.
Ook nu weer omgedraaide rollen, en voor Petra een nieuwe uitdaging, namelijk de dicipline "grensbenaderen" en wel op sportklasse nivo
De Baronierijders zijn er gelukkig eindelijk achter gekomen dat men ook best wel wil rijden, zonder dat het in wedstrijd verband is, en er komen er nog meer af.
Ze hadden weer een leuke, maar vooral lastige rit in elkaar gestoken met veel herconstructies, zodat er goed geoefend kon worden.
Er leuk samen navigeren, en ik mag daarbij ook nog sturen.
Dat laatste ging helaas één keer niet zo best, bij een keeropdracht had ik te laat in de gaten dat het langs de weg echt spekglad was, en de voorwielen dus grip verloren en daardoor helemaal van de weg schoven, waarna een dikke ijzeren paal de auto tot stilstand maande.
Niet alleen een deuk in de auto, maar ook in mijn ego natuurlijk
Natuurlijk gaan we gewoon lekker verder met de rit, het navigeren gaat steeds beter !
Het leuke van deze rally is dat er wel een onofficieel klassement opgesteld wordt, zodat je je in ieder geval aan andere deelnemers kunt meten, en met 9 foute/gemiste controles blijkt dat we het helemaal niet zo slecht gedaan hebben, voldaan finishen we en rijden we weer lekker naar huis.
Onderweg openbaarde zich langzaam maar zeker het volgende mankement, de tankmeter blijft maar hardnekkig helemaal vol aangeven, ook na ruim 350 km nog steeds een volle tank volgens de meter, gek hoor, vanmorgen bij de tankbeurt leek de wijzer wel nog reële waarden aan te geven.
Achteraf gezien een wonder dat het knipperlicht glas deze klap overleeft heeft.
Op naar de volgende rit zou ik zeggen