BMW 316 1976
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 316 1976
Mooi man! Fijn dat je nu lekker rijdt, met hulp en kennis van binnen dit clubje! Hij staat er erg mooi bij, hoor!
Re: BMW 316 1976
Echt een heel fijn clubje mensen hier inderdaad. Helpt zo enorm met de hobby.. echt fantastisch!
@Ite, heel graag! In mijn herinnering moesten die oude er nog uitgefikt worden en dat stalen geval waar ze inzitten een beetje opgelapt. Of haal ik nu dingen door elkaar?
@Ite, heel graag! In mijn herinnering moesten die oude er nog uitgefikt worden en dat stalen geval waar ze inzitten een beetje opgelapt. Of haal ik nu dingen door elkaar?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 1976
Leuk man, en autootje ziet er heerlijk uit ook! Mooi dat het plezier weer terug is, al zal er altijd wel wat te verbeteren zijn hoor!
Maar Ite die boutjes vastdraait, dat is wel ongekend!
Maar Ite die boutjes vastdraait, dat is wel ongekend!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW 316 1976
Gaaf hoor, zo zie je hoe een beetje tlc je auto en rijervaring kan veranderen, en je 316 weer een waardige bmw geworden is. ( daar kan geen amazon tegenop )
Have fun
Have fun
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW 316 1976
Waar liggen de scheidingspapieren ook al weer.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW 316 1976
Ik zal een fikkie stoken!Caspar wrote: ↑Fri May 21, 2021 8:07 pm Echt een heel fijn clubje mensen hier inderdaad. Helpt zo enorm met de hobby.. echt fantastisch!
@Ite, heel graag! In mijn herinnering moesten die oude er nog uitgefikt worden en dat stalen geval waar ze inzitten een beetje opgelapt. Of haal ik nu dingen door elkaar?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: BMW 316 1976
Awesome! Ga je wel ff appen voor een nieuwe sleuteldate
Zijn nog tal van kleine puntjes die aangepakt moeten worden, maar voor mij is de basis nu wel goed op orde, en das fijn rijden
Zijn nog tal van kleine puntjes die aangepakt moeten worden, maar voor mij is de basis nu wel goed op orde, en das fijn rijden
Re: BMW 316 1976
Zag vandaag weer wat Amazons staan en moet iedere keer denken aan Bertje zijn opmerking nu. Ik vind ze nog steeds echt prachtig, maar qua rijplezier zal het inleveren zijn. De BMW doet het nog steeds super sinds Ite zijn magic heeft gebruikt. Echt superblij mee, eindelijk rijdt ie zo fijn als dat ie eruit ziet.
Inmiddels ook weer 2 upgrades verder (lang leve vakantiegeld!), een soort dagtrip comfort-pack...
De ijsbeer (zoals ik hem nog steeds noem) heeft geen radio, wel ooit gehad, maar die is er door de vorige eigenaar uitgehaald. Niemand weet waarom.
Dat is een kleine probleem want nu heb ik geen muziek onderweg, en ik hou van muziek, er zit zelf een Stones sticker op het raam. Tot op heden speelde ik wel eens wat op de telefoonspeaker af, maar dat kwam nauwelijks boven het rijgeluid uit en klonk daarbij ook best wel schraal.
Al sinds ik de auto kocht speel ik met het idee zo'n dashboard-radio-extensie-unit te kopen, er een oude blaupunk of becker ofzo in te zetten, en dan vanaf mijn telefoon via een bluetooth-to-FM converter te streamen (handige dingen en kosten een tientje).
Probleem is dat ik maar 1 spreaker boven in het dashboard heb en niet bereid ben dit uit te breiden. Gaten in de doorboards en/of hoedenplank boren is een avsolute no-go voor mij, daar is het materiaal veel te mooi voor. En met die ene speaker is het daarbij redelijk veel investeren met k*tgeluid als resultaat, en daarom is dat project blijven hangen in de analysefase zeg maar.
Maar sinds kort heb ik dé oplossing gevonden. Zoals iedereen die wel een een groepje tieners op straat ziet komt er tegenwoordig enorm veel herrie uit kleine bluetooth speakers. Ik heb inmiddels ook zo'n ding aangeschaft (Een Marshall Emberson, ziet er lekker rock n roll uit, als een oude versterken uit de sixties ofzo). En het resultaat is echt prima. Voldoende volume, geen gaten in de auto, past qua looks bij het interieur, en je hebt altijd je hele spotify playlist beschikbaar. Er zit zelf een knop op zodat je je telefoon niet hoeft aan te raken. Een kleine upgrade, compleet reversible en een grote toename in het comfort.
Ten tweede is de dakdrager uitgebreid met een fietsendrager. Ik wil in mijn vrije tijd nog wel een fietsen, en aangezien een paar van mijn fietsvriendenwat verder weg wonen was het tijd voor een fietsendrager. Ik ben voor een Thule Fastride gegaan omdat die de fiets zonder het wiel monteert, makkelijk in gebruik is, en er supercool uitziet. Verleden week een test gedaan met mn racefietsie, ik ben blij. Blij en mobiel Foto's:
moet nog even uitgelijnd inderdaad..
Next stept zijn olie verversen, kleppen stellen, en naar Ite voor strongflex rubbers achter
Inmiddels ook weer 2 upgrades verder (lang leve vakantiegeld!), een soort dagtrip comfort-pack...
De ijsbeer (zoals ik hem nog steeds noem) heeft geen radio, wel ooit gehad, maar die is er door de vorige eigenaar uitgehaald. Niemand weet waarom.
Dat is een kleine probleem want nu heb ik geen muziek onderweg, en ik hou van muziek, er zit zelf een Stones sticker op het raam. Tot op heden speelde ik wel eens wat op de telefoonspeaker af, maar dat kwam nauwelijks boven het rijgeluid uit en klonk daarbij ook best wel schraal.
Al sinds ik de auto kocht speel ik met het idee zo'n dashboard-radio-extensie-unit te kopen, er een oude blaupunk of becker ofzo in te zetten, en dan vanaf mijn telefoon via een bluetooth-to-FM converter te streamen (handige dingen en kosten een tientje).
Probleem is dat ik maar 1 spreaker boven in het dashboard heb en niet bereid ben dit uit te breiden. Gaten in de doorboards en/of hoedenplank boren is een avsolute no-go voor mij, daar is het materiaal veel te mooi voor. En met die ene speaker is het daarbij redelijk veel investeren met k*tgeluid als resultaat, en daarom is dat project blijven hangen in de analysefase zeg maar.
Maar sinds kort heb ik dé oplossing gevonden. Zoals iedereen die wel een een groepje tieners op straat ziet komt er tegenwoordig enorm veel herrie uit kleine bluetooth speakers. Ik heb inmiddels ook zo'n ding aangeschaft (Een Marshall Emberson, ziet er lekker rock n roll uit, als een oude versterken uit de sixties ofzo). En het resultaat is echt prima. Voldoende volume, geen gaten in de auto, past qua looks bij het interieur, en je hebt altijd je hele spotify playlist beschikbaar. Er zit zelf een knop op zodat je je telefoon niet hoeft aan te raken. Een kleine upgrade, compleet reversible en een grote toename in het comfort.
Ten tweede is de dakdrager uitgebreid met een fietsendrager. Ik wil in mijn vrije tijd nog wel een fietsen, en aangezien een paar van mijn fietsvriendenwat verder weg wonen was het tijd voor een fietsendrager. Ik ben voor een Thule Fastride gegaan omdat die de fiets zonder het wiel monteert, makkelijk in gebruik is, en er supercool uitziet. Verleden week een test gedaan met mn racefietsie, ik ben blij. Blij en mobiel Foto's:
moet nog even uitgelijnd inderdaad..
Next stept zijn olie verversen, kleppen stellen, en naar Ite voor strongflex rubbers achter
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 1976
Nice! Gelijk even dat Marshall ding opgezocht, ziet er idd gaaf uit, past er prima bij!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW 316 1976
Gaaf hoor, zo die racert op t dak. Een oude SS zou helemaal gaaf zijn, daar rijdt ik t liefst op, zelfs lange tochten door heuvelachtig gebied.
Je muziek heb je slim opgelost, helemaal goed.
(En plots snap ik de YsBeer benaming)
Een Amazon, rijdt echt voor geen meter zo’n tank.
Je muziek heb je slim opgelost, helemaal goed.
(En plots snap ik de YsBeer benaming)
Een Amazon, rijdt echt voor geen meter zo’n tank.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: BMW 316 1976
Tja…Strongflex. Na 5 jaar gaat het er bij mij allemaal weer uit. De metalen bussen lubberen in het polyurethaan. Levensduur lijkt nog korter dan het rubber van tegenwoordig…
Re: BMW 316 1976
We gaan het meemaken. Onlangs bij Ite ook wat rubbers achter aangepakt en ik moet zeggen dat het wel erg fijn rijdt tot noch toe.
maar goed wellicht over 5 jaar een ander verhaal, we gaan het meemaken.
maar goed wellicht over 5 jaar een ander verhaal, we gaan het meemaken.