Hoi allen,
Nadat een massaprobleempje is opgelost (oude versterker eruit) heb ik er een duidelijker probleem voor terug. Met of zonder sleutel staat de e21 altijd op contact. Ik vermoed dat de kabelboom achter het contactslot de boosdoener is, maar kan het ook het slot zelf zijn? Wat ligt het meest voor de hand?
Groet,
Jan
kabelboom contactslot
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: kabelboom contactslot
Het slot zelf denk ik niet, maar als de stand van het contactslot geen invloed heeft denk ik eerder dat de schakelaar die achterop het contactslot zit defect is, dan wel is gebypassed. Even afdekkap onder het dashboard los en dan de halfronde kunststof kap onder de stuurkolom verwijderen (slechts een paar schroefjes) dan kun je even inspecteren wat er aan de hand is.
Starten gaat wel gewoon met de sleutel?
Starten gaat wel gewoon met de sleutel?
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Met Jeroen verdenk ik ook die schakelaar achterop het contactslot. Als je die erafhaalt, kun je kijken of je met een schroevendraaier erin wel de auto van contact kunt zetten. Ja? Dan is die te ruim geworden. Maar uiteraard kan een simpele kortsluiting ook.
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn motor, toen bleek ook het contactslot de boosdoener.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Contactslot of contactschakelaar? Hoewel aan elkaar vast, zijn dat wel twee verschillende dingen.
Regards/groeten, Jeroen
Bij die motor is dat 1 unit. Probleem zat hem in de schakelaar. Het plastic 'huis' daarvan was door leeftijd uitgelubberd waardoor er geen contact meer gemaakt kon worden. Sec was het probleem dus de schakelaar.