Jullie Eifel weekend zit erop, en volgens mij was het wederom bere gezellig, maar helaas ook onze vakantie in de Ardéche is passé.
Na een paar dagen Largentiere zijn we weer een stukje noordwaards getrokken, helemaal binnendoor naar het noordelijke ruige rustige deel van de Ardéche, prachtige camping weggestopt in de natuur, ver weg van steden en druk toerisme, helemaal ons ding. Deze kleine camping heeft alles wat je nodig hebt, mooi zwembad met dito bar en terras. En niet onbelangrijk een goede kok. Maar ook prachtige fietswegen (als je niet vies bent van klimmen en dalen)
We hadden er een mooi plekje met uitzicht door het dal, en je hoort het riviertje onderin kabbelen.
Voor de laatste dagen weer een stukje terug naar Bourgondie tegen het Jura gebergte aan, ook op deze laatste camping hebben we natuurlijk weer het mooiste plekje opgeeist, met zicht op een meertje.
Flesje Rosé bij zonsondergang wat wil je nog meer.
De BMW heeft zich prima gehouden, kwa rijeigenschappen en comfort zeker de beste auto die we ooit voor de Titan gehad hebben, wat volgens mij vooral te danken is aan het zeer uitgewogen onderstel van deze auto.
Klimmen met 1,2 ton extra last is niet zo zijn ding, de 2,5 M52 motor komt eigenlijk pas boven de 3500 toeren echt los, en nabij dat toerental zit je eigenlijk nooit. De automaat staat dus altijd in de DS stand, zodat de 4e versnelling de cruise versnelling is. De combi rijdt het lekkers (en zuinigst ??!?) zo rond de 95~100km/u, het torretje draait dan 2700 toeren. Gaat het omhoog, dan schakelt hij terug naar de 3e versnelling, maar het verschil tussen 3 en 4 is maar klein, maar het is net genoeg om vol gas de 90km/u vast te houden. Steilere stukken, zoals op de E42 bij Malmedy moet er nog een versnellinkje terug, maar goed, ook dan is de 90km/u nog steeds vast te houden zo tegen de 5000rpm.
Het KVS lekje viel gelukkig ook mee, ik heb één keer een kwart litertje bijgevuld, wel is er een geluidje bijgekomen, ik verdenk één van de spanrollen, binnenkort maar eens kijken en meteen de waterpomp vervangen.
Olieverbruik valt ook binnen de normale verwachtingen, 3000km na de service beurt mocht er een litertje 5W50 bij.
Rest nog het benzine verbruik van deze combi, tijdens de vakantie hebben we zo'n 2350km afgelegd met deze combi waarvan nog geen 150km solo, mogen jullie raden hoeveel 98 E5 Superbenzine er doorgejaagd is.