Hallo, ik heb de auto bijna klaar van restauratie, bij de apk was alleen de CO te hoog, veel te hoog, de meter ging in de hoek, meer dan 10%.
De carburateur is er 15 jaar geleden nieuw opgekomen, daarna 1 jaar gelopen en toen is de auto voor restauratie gegaan en dat heeft even geduurd....
Ik denk dat oorzaak een lekkende vlotternaald was. Er is een additief in de benzine gegaan en flink gereden. hij loopt inmiddels goed stationair en start weer zonder het gaspedaal aan te raken, en loopt dan gelijk goed. bij controle van de carburateur werkt de choke klep, de elektrische verrijkingssproeier schuift uit volgens het boek, en de magneet afsluiter werkt. De TN starter welke op de koelleiding zit, zou bij 20 graden 4 tot 6 mm uitgeschoven moeten zijn, maar deze steekt 12.5 mm uit. Daar heb ik inmiddels een nieuwe voor besteld.
Nu mijn vraag,
Wie heeft ervaring, kan deze TN starter op de koelleiding de hoge CO veroorzaakt hebben of een lekkende vlotterafsluiter of wat anders?
een foto staat op de FB pagina.
Groeten Gert
( hij loopt trouwens weer fantastisch maar moest even stiekum )
2B4 carburateur 316 1981
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 2B4 carburateur 316 1981
Hoi Gert, leuk om weer eens wat te horen, en best goed nieuws... bijna helemaal klaar om weer van te genieten zo te horen! Met een beetje mazzel krijg je straks ook nog wel een reactie van onze carburettorman.
Je oude topic bestaat overigens nog, misschien binnen kort eens updaten?
viewtopic.php?p=298578
Helaas zijn je oudere berichten (je spookt hier tenslotte al sinds 2007 rond) bij een fout gelopen update verloren gegaan, maar we hebben tenminste nog wat overgehouden haha.
Hopelijk kun je snel de weg op!
Je oude topic bestaat overigens nog, misschien binnen kort eens updaten?
viewtopic.php?p=298578
Helaas zijn je oudere berichten (je spookt hier tenslotte al sinds 2007 rond) bij een fout gelopen update verloren gegaan, maar we hebben tenminste nog wat overgehouden haha.
Hopelijk kun je snel de weg op!
Regards/groeten, Jeroen
Re: 2B4 carburateur 316 1981
Het probleem met de CO is opgelost, de TN starter was toch goed, maar de beschrijving in het boek de Vraagbaak lijkt niet te kloppen.
De handleiding van Rudies geeft het anders weer. De auto is gisteren APK gekeurd en volledig goed. Uiteindelijk was de oorzaak van de hoge co waarde
lekkende vlotternaalden en iets overlopende carburateur. Opgelost door een blik reinigingsmiddel en even flink aan de tand voelen.
Dus....we kunnen weer!!!
groeten Gert
De handleiding van Rudies geeft het anders weer. De auto is gisteren APK gekeurd en volledig goed. Uiteindelijk was de oorzaak van de hoge co waarde
lekkende vlotternaalden en iets overlopende carburateur. Opgelost door een blik reinigingsmiddel en even flink aan de tand voelen.
Dus....we kunnen weer!!!
groeten Gert
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 2B4 carburateur 316 1981
Regards/groeten, Jeroen