"Naar Bertje Conti's mening was de enig aanwezige Peugeot 406 Coupé de "best of show" "
Toch de volgende keer beter luisteren dan.
Ja er staat heel veel mooi spul. Soms ver over de top gerestaureerd waar je nog niet meer in durft te gaan zitten.
Klassiekers met een nieuwer dan nieuw en mooier dan ooit it de fabriek interieur zijn niet zo mijn ding. Net zoals de geelectrificerde eendjes en ami's.
Of de vele E-types met een heel fout modern metallic lakkleed vind ik ook zonde en niet bij de auto passen.
Voor mij zijn het vooral deze categorie wagens die de aandacht trekken:
En daar stond genoeg leuk spul van.
Interclassics Maastricht 12-15 januari 2023
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Interclassics Maastricht 12-15 januari 2023
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Interclassics Maastricht 12-15 januari 2023
Haha dank voor het verslag en de foto's Walter! Ik vul links en rechts maar even wat aan. Sorry, alleen telefoonfoto's ditmaal.
En jajaja ik heb heel erg weinig op met Franse rommel, maar als ik weer eens een Samba Rallye tegen kom, en dan zeker als die helemaal in nieuwstaat is, dan droom ik weer even weg, wat een mega lol heb ik met zo'n ding gehad! Altijd nog beter dan elke keer Geert en vooral Sven bij eea Golf xx wegsleuren (sorry, na de Golf 3 de tel kwijtgeraakt). Op dezelfde stand stond overigens meer spul, Frans, maar legendarisch en spul dat je niet elke keer tegen komt. Zoals een Simca 1100ti of een fraaie replica van de eerste raceauto van Jan Lammers, de door Jan van Zalinge geprepareerde Simca 1000 Rallye. Anyway, zat Frans nu hahaha!
De Bavaria Club .be had leuke 02's staan, en inderdaad de aanzet voor Michel z'n nieuwe project... tankkleppies maar dan in het groot hahaha!
Die 315 bij de BMW Klassieke Autoclub was erg gaaf. De goedkoopste basis basis versie idd, maar zo netjes en origineel! De huidige eigenaar kocht 'm ca 10 jaar geleden van de erven van de eerste eigenaar en is recent lid geworden van de club, we gaan die auto vast nog wel een keer tegenkomen.
Van de racerts was de Ferrari 156 "Sharknose" replica, identiek aan de auto waarmee Arturo Merzario momenteel een wereldtour aan het doen is, absoluut een legendarische auto
Maar er was meer moois, en ook met een BMW link, namelijk de ATS BMW die Manfred Winkelhock in 1983 reed, met het BMW M12/13 turboblok
Deze auto zagen we een aantal jaren geleden al in actie op het circuit, en hopelijk komt de doorontwikkeling (min of meer) dit jaar weer eens in actie, de Barclays Arrows A8 die Thierry Boutsen in 1985 reed, met min of meer dezelfde M12/13 motor, zij het ook weer doorontwikkeld om tot meer vermogen te komen.
Ik moest ook nog even een plaatje schieten van de Shadow DN9 van Jan Lammers (1979), met op de achtergrond de Porsche 718 van Carel Godin de de Beaufort.
De Glaserati BMW 3000 V8 moest uiteraard ook nog op de foto, erg fraai!
Voor het eerst sinds vele jaren was Laurens Manders weer eens aanwezig op een beurs, gelijk maar even een beetje bijgekletst, en die had een mooi bosje erg fraai spul mee, bijv E39 B10 V8S, 2002 turbo, E24 B7 turbo en 635CSi, 2002ti, 3.0SCL
Elders troffen we nog een dikke E46 racer in GTR stijl
Al met al een leuke beurs met een mooi divers en kwalitatief doorgaans prima aanbod, enigszins normale prijzen (heel wat anders dan Techno Classica). Omdat de beurs niet mega groot is hebben we er lekker de tijd voor kunnen nemen om een fors deel van het aanbod in ons op te nemen, inclusief die guilty pleasures enzo! Weer heel wat bekenden gezien, sfeer was goed, niet te druk, dus met ons kleine cluppie hebben we gewoon een mooie dag gehad!
En jajaja ik heb heel erg weinig op met Franse rommel, maar als ik weer eens een Samba Rallye tegen kom, en dan zeker als die helemaal in nieuwstaat is, dan droom ik weer even weg, wat een mega lol heb ik met zo'n ding gehad! Altijd nog beter dan elke keer Geert en vooral Sven bij eea Golf xx wegsleuren (sorry, na de Golf 3 de tel kwijtgeraakt). Op dezelfde stand stond overigens meer spul, Frans, maar legendarisch en spul dat je niet elke keer tegen komt. Zoals een Simca 1100ti of een fraaie replica van de eerste raceauto van Jan Lammers, de door Jan van Zalinge geprepareerde Simca 1000 Rallye. Anyway, zat Frans nu hahaha!
De Bavaria Club .be had leuke 02's staan, en inderdaad de aanzet voor Michel z'n nieuwe project... tankkleppies maar dan in het groot hahaha!
Die 315 bij de BMW Klassieke Autoclub was erg gaaf. De goedkoopste basis basis versie idd, maar zo netjes en origineel! De huidige eigenaar kocht 'm ca 10 jaar geleden van de erven van de eerste eigenaar en is recent lid geworden van de club, we gaan die auto vast nog wel een keer tegenkomen.
Van de racerts was de Ferrari 156 "Sharknose" replica, identiek aan de auto waarmee Arturo Merzario momenteel een wereldtour aan het doen is, absoluut een legendarische auto
Deze mocht ook niet ontbreken
Maar er was meer moois, en ook met een BMW link, namelijk de ATS BMW die Manfred Winkelhock in 1983 reed, met het BMW M12/13 turboblok
Deze auto zagen we een aantal jaren geleden al in actie op het circuit, en hopelijk komt de doorontwikkeling (min of meer) dit jaar weer eens in actie, de Barclays Arrows A8 die Thierry Boutsen in 1985 reed, met min of meer dezelfde M12/13 motor, zij het ook weer doorontwikkeld om tot meer vermogen te komen.
Ik moest ook nog even een plaatje schieten van de Shadow DN9 van Jan Lammers (1979), met op de achtergrond de Porsche 718 van Carel Godin de de Beaufort.
De Glaserati BMW 3000 V8 moest uiteraard ook nog op de foto, erg fraai!
Voor het eerst sinds vele jaren was Laurens Manders weer eens aanwezig op een beurs, gelijk maar even een beetje bijgekletst, en die had een mooi bosje erg fraai spul mee, bijv E39 B10 V8S, 2002 turbo, E24 B7 turbo en 635CSi, 2002ti, 3.0SCL
Elders troffen we nog een dikke E46 racer in GTR stijl
Al met al een leuke beurs met een mooi divers en kwalitatief doorgaans prima aanbod, enigszins normale prijzen (heel wat anders dan Techno Classica). Omdat de beurs niet mega groot is hebben we er lekker de tijd voor kunnen nemen om een fors deel van het aanbod in ons op te nemen, inclusief die guilty pleasures enzo! Weer heel wat bekenden gezien, sfeer was goed, niet te druk, dus met ons kleine cluppie hebben we gewoon een mooie dag gehad!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11993
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Interclassics Maastricht 12-15 januari 2023
Leuke verslagen zo. Jammer dat het dit jaar niet mocht lukken.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2388
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Interclassics Maastricht 12-15 januari 2023
BertjeConti wrote: ↑Sun Jan 15, 2023 2:28 pm "Naar Bertje Conti's mening was de enig aanwezige Peugeot 406 Coupé de "best of show" "
Toch de volgende keer beter luisteren dan.
Ja er staat heel veel mooi spul. Soms ver over de top gerestaureerd waar je nog niet meer in durft te gaan zitten.
Klassiekers met een nieuwer dan nieuw en mooier dan ooit it de fabriek interieur zijn niet zo mijn ding. Net zoals de geelectrificerde eendjes en ami's.
Of de vele E-types met een heel fout modern metallic lakkleed vind ik ook zonde en niet bij de auto passen.
Voor mij zijn het vooral deze categorie wagens die de aandacht trekken:
En daar stond genoeg leuk spul van.
Rob, ik begreep echt dat je een grapje maakte... Had er een smiley bij moeten zetten.
Datsun 240 is inderdaad prachtig, stonden er een paar zelfs.
Greetz,
Walter.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Interclassics Maastricht 12-15 januari 2023
Klinkt als een mooi uitje haha. Eens met Peter, jammer dat we het gemist hebben.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Interclassics Maastricht 12-15 januari 2023
Geeft niks Walter, wat mij gewoon op viel is dat er best veel "youngtimers" aanwezig waren, zoals een flink aantal Z4's, en veel andere jonge bmw's, maar ook Mercedes en Porsche en dus ook de genoemde 406 coupė, die ik al in het guilty pleasure topic genoemd had als een mogelijke keuze voor mij voor een daily als het geen bmw mocht zijn.Manitoba wrote: ↑Sun Jan 15, 2023 7:57 pmBertjeConti wrote: ↑Sun Jan 15, 2023 2:28 pm "Naar Bertje Conti's mening was de enig aanwezige Peugeot 406 Coupé de "best of show" "
Toch de volgende keer beter luisteren dan.
Ja er staat heel veel mooi spul. Soms ver over de top gerestaureerd waar je nog niet meer in durft te gaan zitten.
Klassiekers met een nieuwer dan nieuw en mooier dan ooit it de fabriek interieur zijn niet zo mijn ding. Net zoals de geelectrificerde eendjes en ami's.
Of de vele E-types met een heel fout modern metallic lakkleed vind ik ook zonde en niet bij de auto passen.
Voor mij zijn het vooral deze categorie wagens die de aandacht trekken:
En daar stond genoeg leuk spul van.
Rob, ik begreep echt dat je een grapje maakte... Had er een smiley bij moeten zetten.
Datsun 240 is inderdaad prachtig, stonden er een paar zelfs.
Greetz,
Walter.
Zeg maar de klassiekers in wording waren ook in flinke getalen aanwezig op deze interclassics.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i