Geerling's BMW 320/6 1981
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
ziet er netjes uit!
erg mooi
erg mooi
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28821
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
Stukje bij beetje bij aan het lezen, ik zie mooie ontwikkelingen hier Geerling!
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
Volgens mij geldt hiervoor hetzelfde voor als met een T ford "in alle kleuren verkrijgbaar, als het maar zwart is'' .BertjeConti wrote:En beige raamslingers zoeken

Dan had ik meer geluk, de volgende dag binnen!Peter V. wrote:Mooi hoor.
Die kunststof lagerbusjes van het gaspedaal heb ik bij mij ook moeten vervangen. Besteld via de dealer en na een half jaar binnen.
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
Hoogste tijd!
De tijd vliegt en zie dat ik het wel eens mag bijwerken, heb aankomende week lekker vrij dus ga ik er maar eens voor zitten.
Niet dat er veel schokkends is gebeurt maar toch allemaal kleine dingen waar ik blij van word. Zo zag ik dat de tape van de kabelboom op een aantal plaatsen kapot was of gewoon weg!
Dus de slechte stukken opnieuw getaped en dat ziet er dan weer fris uit. het stuk kabelboom dat achter de koplampen langs loopt was ik mooi op tijd bij want daar begon het al op de draad zelf te schuren. Daar ook het meeste losgepeuterd en opnieuw ingetaped.

Linksvoor de oude troep........................................................................dit lijkt mij beter en veiliger.


Rechtsvoor was niets aan de hand maar nu we toch bezig zijn....
Al jaren heb ik achterin blauwe hoofdsteunen en ze zien er toch niet meer uit door de zonnestralen, dan kan ik ook wel proberen ze met een spuitbus op kleur te krijgen.

Iets te licht maar beter dan het blauwe.

Jammer, iets te donker. Ik vind het voorlopig wel goed zo.
Ook moest de auto in augustus voor de APK en twee jaar geleden merkten ze al op het APK rapport dat de remslangen droogtescheurtjes vertoonden.
Een klus dat ik ook nog nooit eerder had gedaan en het meeste natuurlijk hartstikke vast zat en er enkele zeskanten zijn gesneuveld door de griptang.
Maar alle remslangaansluitingen en ontluchtingsnippels zijn weer gangbaar en een oude monteur van de lokale garagist hier heeft een nette remleiding met nieuwe zeskanten gemaakt.

Heerlijk buiten op de oprit in augustus,o.a. de remolie ververst, heb ik toch wat meer bewegingsvrijheid dan in de garage. Een nieuw stukje metalen remleiding rechtsvoor, dit vind ik er zo netjes uitzien dat ik
het bij de andere drie ook ga doen. Een mooi klusje voor de winter en onze zoon van 10 jaar heeft bewezen dat hij mij hierbij prima kan helpen met ontluchten.
Nog zo'n klein dingetje is dat ik van mijn tellerbak de wijzers oranje heb gemaakt omdat ik dat beter vind staan bij de extra meters op het dashboard.
De verlichting van de extra meters doet het wel maar verder aansluiten is voor mij nog wel een uitdaging denk ik!

Nieuwe vloermatten was ook altijd al een wens maar wil er graag zoveel mogelijk mee bedekken dus bij een tapijtboer een reststuk in mijn gewenste kleur gezocht en zelf met het stanleymes aan de slag gegaan. Ik vind het goed staan in de auto en ga ze nog laten festoneren. Heb nog geprobeerd van het oude tapijt wat te maken maar dat was geen succes, die stukken bewaar ik dan wel voor het geval de auto naar de garage moet o.i.d. want het beige is wel erg chique maar ook erg besmettelijk.


Deze laat ik nog festoneren en wellicht scheelt het ook nog wat decibellen want het loopt bij de voeten ook helemaal door richting dashboard.
Maar de beste verbetering was wel stabilisatorrubbers aan de voorzijde die ik heb vervangen. het probleem was altijd geklapper van de vooras bij b.v. putdeksels en bij inveren en insturen dat alleen het linkerwiel langs de voorzijde van het spatbord schuurde. Het linker voorwiel stond ook altijd verder naar voren dan het rechterwiel hetgeen mij ook wel vaker opviel op foto's van
andere E21's. Dacht dat dit een grote klus was en stelde het daarom altijd maar uit, uiteindelijk is het helemaal niet zoveel werk behalve dan dat ik een dag of drie lang de onderste draagarmen in de kruipolie heb moeten zetten en eindeloos tikken met een klein mokertje voordat die ondingen een keer los kwamen!
Denk dat ik de winterperiode dan maar eens met de achteras en de aandrijving aan de gang ga, weet wel zeker dat hier nog winst te behalen is!
Gr. Geerling.
De tijd vliegt en zie dat ik het wel eens mag bijwerken, heb aankomende week lekker vrij dus ga ik er maar eens voor zitten.
Niet dat er veel schokkends is gebeurt maar toch allemaal kleine dingen waar ik blij van word. Zo zag ik dat de tape van de kabelboom op een aantal plaatsen kapot was of gewoon weg!
Dus de slechte stukken opnieuw getaped en dat ziet er dan weer fris uit. het stuk kabelboom dat achter de koplampen langs loopt was ik mooi op tijd bij want daar begon het al op de draad zelf te schuren. Daar ook het meeste losgepeuterd en opnieuw ingetaped.


Linksvoor de oude troep........................................................................dit lijkt mij beter en veiliger.



Rechtsvoor was niets aan de hand maar nu we toch bezig zijn....
Al jaren heb ik achterin blauwe hoofdsteunen en ze zien er toch niet meer uit door de zonnestralen, dan kan ik ook wel proberen ze met een spuitbus op kleur te krijgen.




Iets te licht maar beter dan het blauwe.

Jammer, iets te donker. Ik vind het voorlopig wel goed zo.

Ook moest de auto in augustus voor de APK en twee jaar geleden merkten ze al op het APK rapport dat de remslangen droogtescheurtjes vertoonden.
Een klus dat ik ook nog nooit eerder had gedaan en het meeste natuurlijk hartstikke vast zat en er enkele zeskanten zijn gesneuveld door de griptang.
Maar alle remslangaansluitingen en ontluchtingsnippels zijn weer gangbaar en een oude monteur van de lokale garagist hier heeft een nette remleiding met nieuwe zeskanten gemaakt.


Heerlijk buiten op de oprit in augustus,o.a. de remolie ververst, heb ik toch wat meer bewegingsvrijheid dan in de garage. Een nieuw stukje metalen remleiding rechtsvoor, dit vind ik er zo netjes uitzien dat ik
het bij de andere drie ook ga doen. Een mooi klusje voor de winter en onze zoon van 10 jaar heeft bewezen dat hij mij hierbij prima kan helpen met ontluchten.
Nog zo'n klein dingetje is dat ik van mijn tellerbak de wijzers oranje heb gemaakt omdat ik dat beter vind staan bij de extra meters op het dashboard.
De verlichting van de extra meters doet het wel maar verder aansluiten is voor mij nog wel een uitdaging denk ik!

Nieuwe vloermatten was ook altijd al een wens maar wil er graag zoveel mogelijk mee bedekken dus bij een tapijtboer een reststuk in mijn gewenste kleur gezocht en zelf met het stanleymes aan de slag gegaan. Ik vind het goed staan in de auto en ga ze nog laten festoneren. Heb nog geprobeerd van het oude tapijt wat te maken maar dat was geen succes, die stukken bewaar ik dan wel voor het geval de auto naar de garage moet o.i.d. want het beige is wel erg chique maar ook erg besmettelijk.



Deze laat ik nog festoneren en wellicht scheelt het ook nog wat decibellen want het loopt bij de voeten ook helemaal door richting dashboard.
Maar de beste verbetering was wel stabilisatorrubbers aan de voorzijde die ik heb vervangen. het probleem was altijd geklapper van de vooras bij b.v. putdeksels en bij inveren en insturen dat alleen het linkerwiel langs de voorzijde van het spatbord schuurde. Het linker voorwiel stond ook altijd verder naar voren dan het rechterwiel hetgeen mij ook wel vaker opviel op foto's van
andere E21's. Dacht dat dit een grote klus was en stelde het daarom altijd maar uit, uiteindelijk is het helemaal niet zoveel werk behalve dan dat ik een dag of drie lang de onderste draagarmen in de kruipolie heb moeten zetten en eindeloos tikken met een klein mokertje voordat die ondingen een keer los kwamen!
Denk dat ik de winterperiode dan maar eens met de achteras en de aandrijving aan de gang ga, weet wel zeker dat hier nog winst te behalen is!

Gr. Geerling.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 2950
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
mooi werk weer.
altijd leuk die kleine klusjes op een "rollend" project.
maar eeh remvloeistof vervangen doe je toch gewoon alleen?
(pompend met rempedaal de vloeistof erdoor krijgen is eigenlijk vragen om problemen)
altijd leuk die kleine klusjes op een "rollend" project.
maar eeh remvloeistof vervangen doe je toch gewoon alleen?
(pompend met rempedaal de vloeistof erdoor krijgen is eigenlijk vragen om problemen)

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4514
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
Inderdaad .. mooie vooruitgang !!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.shitbook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.shitbook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- 02-er
- E21 VIP
- Posts: 446
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
Super !
Altijd leuk om verbetringen aan te brengen.
Altijd leuk om verbetringen aan te brengen.
E10 2002. Riviera '68
E21 323i. Baur Alpine White '80
E21 323i. Baur Alpine White '80
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
Klopt, heb ik ook wel eens gehoord en gelezen hier, maar heb het gereedschap er niet voor en heb er nog nooit problemen mee gehad.BertjeConti wrote:mooi werk weer.
altijd leuk die kleine klusjes op een "rollend" project.
maar eeh remvloeistof vervangen doe je toch gewoon alleen?
(pompend met rempedaal de vloeistof erdoor krijgen is eigenlijk vragen om problemen)
De beredenering snap ik wel van dat je het pedaal normaal nooit tot op de bodem trapt en met ontluchten wel. mocht het zover komen dan
kan ik mij ook eens verder gaan verdiepen in het remsysteem.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28821
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
En dan duikt 'ie op, op Marktplaats, de HD13BF. Zypressengroen, km stand 173.000, vraagprijs 'bieden'
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... 1981-groen
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... 1981-groen
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Geerling's BMW 320/6 1981
Kiek an, daar is ie, jammer dat de advertentie al weer weg is, altijd leuk om te lezen!