Op de buitendorpel zelf is wel wat oppervlakkige roestschade, maar geen laswerk nodig. De auto heeft daar ooit schade gehad, getuige een plamuurlaag van enkele mm's. Ik heb de rand eerst geneutraliseerd, vervolgens in de expoxy en uiteindelijk een laagje anti-steenslag (zo goed als je erbij kan.
Maar nu verder, bij het werken aan het binnenscherm viel mijn oog hier op, oei een scheur in de kvs expansietank, lekt nog niet:

dekseltje dichtgelast en vlag geslepen:

vervolgens moest het einde van de verstevings-strip ook nog even vernieuw worden, je kunt dit niet weg laten want dan ontstaat er een gat tussen binnen en buiten scherm:

Daarna alle kale plekken eerst zo goed mogelijk ontroest en geneutraliseerd met Brunox.
Dan was het tijd een rondje te doen met carosseriekit en vervolgens ruim in de epoxy gespoten.

Voor het aanbrengen van de anti-steenslag heb ik een pistool aangeschaft waar je schroefbussen onder schroeft. Dat werkt echt vele malen beter dan anti-steenslag uit een spuitbus. Met het pistool kun je mooi spetteren en dus structuur aanbrengen. Binnenwielkuip, stukje bodem en dorpel lukt precies met 1 liter:

Zonde om in zo'n nette wielkuip een roestbruine veerpoot terug te zetten:

Daarna heb ik me ontfermd over die vervelende deuk in het rechtervoorscherm, deze dus:

Ik heb de deuk er behoorlijk goed uit kunnen kloppen, en met minimale plamuur glad gekregen.
Heb er voorlopig een benaderend 1K ralkleurtje op gezet, in een later stadium wil ik meer plekken tegelijk aanpakken met een 2K lak op kleur.
Alhoewel dat "op kleur" erg lastig is bij Pastellblau. Maar goed, de deuk is weg...

Scherm is nu "tijdelijk" zonder kit gemonteerd, we moeten weer even rijden.
Overigens vind ik die zacht blijvende kit die BMW vroeger gebruikt heeft nergens terug, lijkt wel ouderwetste stopverf, iemand een idee ??