Kleine rondleiding Alpina Buchloe

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11994
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Kleine rondleiding Alpina Buchloe

Post by Peter V. »

Hieronder een filmpje van M539 restorations bij Alpina.

Alpina gaat zich toeleggen op hun geschiedenis en onderdelenvoorzieningen.


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Kleine rondleiding Alpina Buchloe

Post by Jeroen »

Erg leuk! Ik heb niet zo heel lang geleden mijn connecties ook gebruikt voor een rondleiding, maar dat was voor de verkoop van de merknaam Alpina aan BMW. Toen wilde men niet dat er foto's werden gemaakt oid en meestal was men daar wel vrij lastig in, ik denk dat dat nu wel gaat veranderen. Productontwikkeling is er natuurlijk uit en ze moeten een nieuwe organisatie neerzetten en klanten trekken. Maar het was wel heel mooi om te zien hoe men het kwaliteitsniveau 2 tredes hoger heeft staan dan BMW en met hoeveel plezier en gedrevenheid mensen daar werkten, erg gaaf.

En het biedt wel flinke kansen om oud Alpina spul op de weg te houden. BMW heeft er absoluut geen interesse meer in, dat zien we ook in de onderdelenvoorziening, maar hiermee lijkt in elk geval de onderdelenvoorziening voor Alpina delen beter gewaarborgd te worden, zo heb ik dat recentelijk iig wel met E21 en E85 Alpina spullen wel ervaren.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply