3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Remy
Upcoming E21 fanatic
Posts: 177
Joined: Mon May 21, 2012 11:04 pm
My E21(s): 323i 2.7 Schwarz '81
Location: GLD NL

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by Remy »

Bij mij wilde die ook niet laden naar mijn TT. Ik heb via myrouteapp een nieuwe export gemaakt als track, die werkt wel. Ik heb die met JW gedeeld. Ook een .ITN


E36 Compact 323ti '98 Avus Blau
E36 Compact 316i M '99 Schwarz
E21 320/6 '82 Opal Grun Edition E
E21 320/6A '82 Opal Grun
E21 323i 2.7i '81 Schwarz :-)
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29336
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by Jeroen »

Mat dank aan Remy en JW werken TT en app nu, top! Groninger playlist ook gedownload, tot morgen allemaal!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2394
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by Manitoba »

Have fun allemaal! Kijk nu al uit naar goede verhalen en veel foto’s!

Greetz,
Walter.
bremboap
E21 Mad
Posts: 2270
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:43 pm
Location: Amersfoort

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by bremboap »

Have fun allen. Mooie kilometers toegewenst
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12005
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by Peter V. »

Voor het eerst gaan we zonder TT maar met de app. Zal wel even wennen worden maar dit gaat lukken. We hebben er zin in.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29336
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by Jeroen »

Na de rit geen reacties meer, dat moet niet. Hoewel ik een teringdrukke week heb gehad en nog geen kans heb gehad om een selectie te maken uit de mooie plaatjes, die houden jullie nog tegoed, maar wel even een verslag van het evenement.

Eindelijk, eindelijk weer een toerrit in het hoge noorden, en een toertje Groningen, daar hebben we het al 10 jaar over. Afgelopen weekend was het eindelijk zo ver. Voor het overgrote gedeelte georganiseerd door JW en Mathilde meen ik, en goed gedaan!

Vrijdagmiddag viel iedereen binnen en de opkomst was groot, en een beetje à la Bernhard hadden we de hele toko voor onszelf, zodat 's-avonds na het diner nog gezellig nagetafeld kon worden met zelf meegebrachte drank en snacks, in de eetzaal, in de woonkamer of buiten bij het kampvuur.

Over die diners gesproken, Mathilde's zus Janneke heeft twee heerlijke diners verzorgd en ook het ontbijt was dikke prima. Zaterdag was een briljante dag. Het zonnetje brak al vroeg door, hebben gewoon de hele dag in een t-shirt gelopen en met de kap open gereden! De route was fraai, de weggetjes zoals aangekondigd soms smal, maar de wegen waren kwalitatief goed en we troffen eigenlijk maar weinig verkeer, dus er kon volop genoten worden en af en toe kon er ook nog gas worden gegeven ook!

Wel moet mij van het hart dat ik het jammer vond dat JanW vroegtijdig afhaakte omdat hij het tempo te hoog vond. Daar moeten we met z'n allen wel alert op blijven, dat we altijd goed blijven communiceren hoe de groepsindeling tot stand komt, en dat de langzaamste groep doorgaans als laatste start. Voor velen van ons een bekend gegeven, maar voor JanW niet waardoor hij wellicht bij de verkeerde groep aanhaakte.

Verder een dag zonder incidenten, gewoon dikke pret in de zon, met een klein groepje nog even wezen buurten bij Koos zo'n huis in Lauwersoog, en na een heerlijk diner werd het zaterdag nog laat.

Zondag was het weer compleet anders, de regen viel met bakken uit de hemel en de route stuurde ons door de nodige baggers, dus in no time zagen de auto's er niet meer uit. Wel een heerlijk lunchbuffet als afsluiten, waarna ieder zijns weegs ging en het weer ook rap opknapte.

Evaluatie, het was een oergezellig weekend, tot in de puntjes georganiseerd, dus een dikke pluim voor Jan Willem en Mathilde. Als ik een puntje van kritiek mag spuien, en dat heb ik ook al persoonlijk gedaan, dan vond ik het onderkomen erg primitief, wat mij betreft te primitief voor een herhaling. Maar dat is persoonlijk ik realiseer mij ook dat binnen het door ons gewenste concept van veel vrijheid de spoeling erg dun is.

Anyway, dikke dank en ik deel later nog wat plaatjes!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18699
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by uwbuurman »

Leuk verslag, Jeroen. Ik heb à la carte meegedaan. Dat wil zeggen dag ik vrijdagavond meegegeten heb en in de loop van de avond naar huis ben gegeaan, om zaterdag met m'n dochter samen mee te rijden. Vrijdagmiddag heb ik met Gerwin en Suzanne een rondje auto's uitdelen gedaan, waarbij zij samen in de e30 cabrio zijn beland en ik in de 323i. In de loop van zaterdag hebben we dat geruild. Leuk om de hele rit mijn eigen materieel te zien rijden.

De rit op zaterdag was voor mij een (zeer) groot deel terug naar herinneringen van vroeger, het is mijn geboortegrond, waar ik ook ben opgegroeid, basis- en voortgezet onderwijs beleefde, mijn eerste vriendinnetje had etc. Overal kon ik een verhaal vertellen, ik heb niet alles gedeeld met mn dochter hahaha.

Afijn, heerlijke route wat mij betreft, waar ruimte was om soms even door te rijden, maar ook heerlijk gecruised kon worden. Wat mij opviel is dat heel noord Groningen een bouwput is. Ik weet dat, ik neem aan dat heel Nederland dat weet, maar als je zo rondrijdt, dan staan er meer huizen en boerderijen in de steigers, of is net nieuwgebouwd, dan niet. De kenmerkende rode bakstenen panden, alles is gescheurd.

Daarnaast was het druk op het land, de boeren en loonwerkers waren ontzettend druk en dat merkte je. De wegen zijn (gelukkig?) niet meegegroeid met het boeren materieel, maar daatdoor was soms een bermpje om even te wachten wel noodzaak.

Jan Willem heeft alle binnendoorwegen aanelkaar weten te knopen en met zelfs twee keer de Trekweg tussen Winsem en Onderdendam was de dag zomaar voorbij. Wij hebben genoten, en het was de hoogste tijd voor een ritje. Heerlijk!! Dank aan de organisatie!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1151
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by Smartie »

Bedankt voor de reacties maak mij maar jaloers!
Durfde al niet om een verslag te vragen…

Ja, Koos dat stukje bouwput is niet te bevatten.
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1946
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by Wilmo »

Jaa, tijd voor een verhaaltje.


We zaten echt aan het einde van de wereld, vanuit Nederland gezien dan. Toen ik aan kwam rijden had ik nog een vraagteken of ik wel goed zat, tot ik de achterlichtjes van de GGG zag. Een hele smalle oprijlaan naar achteren naar een grote parkeerruimte. Later die middag heb ik de auto maar wat verder naar voren gezet, als baken naar de anderen. En zo na 17u druppelden de eerste auto's binnen. Iedereen ontvangen en het was tijd voor eten! Doordat de accomodatie wat eenvoudiger was, en eens Jeroen, achteraf een beetje te, was er budget voor een privékok. De zus van Mahtilde heeft ons alles uit handen genomen en zette een heerlijke maaltijd voor ons neer. Waar iedereen zijn mond vol had met praatjes, zo was het vlak na het opdienen van het hoofdgerecht, doodstil.

Die avond vloog voorbij met het nodige bandjestrappen en weet ik wat al niet meer. Er druppelden nog wat deelnemers binnen en zelfs op zaterdag kwamen er nog een paar bij.

Tijd voor de rit! Het was wel duidelijk dat er op zo'n mooie lentedag een interesseconflict zou ontstaan tussen mensen die van de frisse lucht wilden genieten, mensen die die lucht wilden vervullen met benzinedampen en mensen die die lucht wilden vervullen met hooi en mest. Gelukkig was de rit in het noorden en is drukte daar relatief. Een paar keer achter een trekker gezeten, een paar keer afgeremd voor mensen op de fiets, een paar keer voor wandelaars. En wat was het mooi. Ik had de route vooral vanaf Google Streetview gezien en ookal kom ik uit de streek, het heeft me positief verrast. Al die kleine dorpjes, al die kleine weggetjes. Ik heb het onzettend naar mijn zin gehad.

De lunch was bij het Schildmeer. Wij hebben nog wat gedronken later bij Café Hamming in Garnwerd en nog even op de dijk gestaan. Aan het einde van de middag sloeg het weer om, maar gelukkig hebben we het de rit voornamelijk droog gehouden.

Ite en Mathilde, bedankt voor het realiseren van dit mooie weekend, wat allemaal ontstond na een fietstocht van mijn ouders. Alle deelnemers, bedankt voor het geweldige weekend!



Zo al met al kijk ik wel terug op een heel fijn weekend en viel de organisatie ervan me mee. Wel heb ik wat lessons learned die we misschien maar eens ergens moesten opschrijven. In december nog opzoek gaan naar accomodatie in de aglomeratie van het Hogeland, was niet eenvoudig. Willen we nog weer eens zoiets doen, dan moeten we dat rond deze tijd wel vast gaan leggen. Ik zag dat diverse weekenden van andere accomodaties over een jaar al vergeven zijn.


Werp zelf eens een blik voor als je eens wilt kijken voor een mooie plek: https://www.groepen.nl/groepsaccommodaties/nederland voor volgend jaar wil ik best weer een rol spelen.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12005
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 3-5 mei Voorjaarsrit 2024 - Het Hogeland

Post by Peter V. »

Het heeft even geduurd voordat we ook op het forum een verslag brengen, helaas is dat het gevolg van de appgroepen...

Wij hadden ontzettend veel zin om er weer een weekendje tussenuit te gaan met de groep. Dit keer besloten om niet met de E21 te gaan maar met het nieuwste project, de Z4.

Na een flink stuk snelweg aangekomen op de kampeerboerderij waar al een leuke verzameling stond opgesteld. De accommodatie was voor ons gewoon goed. Het is immers best een uitdaging om iets te vinden waar je helemaal je eigen ding kunt doen.

Image

Image

Voor de zaterdag een route van 190 km welke gewoonweg fantastisch was, mooie omgeving en weinig drempels. Wij hebben de gehele dag open kunnen rijden en het was genieten. In de avond gezellig met z'n allen je ding doen en iedereen kon zich bezighouden hou dat hij of zij het wilde.

Image

Iets mindere foto maar vanwege het ontbreken van.....
Image

Voor de liefhebbers van F1
Image

Of gewoon een spelletje.
Image

Image

De zondag was inderdaad een heel ander weertype, wat een modder kun je verzamelen met je auto zeg. Heerlijke lunch als afsluiting en iedereen weer richting huis,

Image

Image

Kortom, ga het maar eens organiseren een toerweekend. Fantastisch gedaan en dikke complimenten.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Post Reply