Wat heb jij vandaag gedaan?
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Helaas geen foto's gemaakt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- 323baur
- E21 VIP
Helaas niet.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Smartie
- E21 VIP
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Bakkie gedaan bij Geerling, dat begon goed met een lege accu. Gelukkig was er ergens nog een accu. Rustig terug over Diever door het bos.
En s’middags met Stefan afgesproken.
Blokje met hem meegereden in de auto.
Leuk om te ervaren wat het verschil ook alweer is met 13 inch.
Al met al een e21 gevulde zondag.
En s’middags met Stefan afgesproken.
Blokje met hem meegereden in de auto.
Leuk om te ervaren wat het verschil ook alweer is met 13 inch.
Al met al een e21 gevulde zondag.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Nou vandaag, de afgelopen 3 weken! Eerst een weekje Alpen gedaan met een select gezelschap, waarvan we binnenkort wel een mooi tekstueel- en fotoverslag zullen plaatsen. Terwijl het iets noordelijker vreselijk spookte met veel regen en ernstge overstromingen, hebben we gewoon een week lang prachtig weer gehad en al die tijd met de kap open tig keer de grenzen tussen Oostenrijk, Zwitserland en Italië overgestoken. Erg leuke en memorabele trip, en de onderlinge vriendschap en gezelligheid was zelfs nog vele malen leuker dan al die mooie bergpassen!
Ik doe hier wel alvast even enkele teasers vanaf de telefoon bij...

Ook niet heel veel te zeuren van mijn kant. Jammer was dat ik ergens moest keren en een afritje af reed, alleen dat afritje was net kort en steil. Gevolg was dat mijn rechter einddemper op de afrit klapte en daarmee in het paneel onder mijn achterbumper werd gedrukt. Dat wordt dus wel even lokaal uitdeuken en spuiten, maar allee zeg, mag ik ook een keer wat hebben?
Anyway, zie onderstaande foto.
Na de week Alpen is de rest naar het regenachtige noorden gereden, en zijn Tamara en ondergetekende via Slovenië naar Kroatië afgebogen. Als je dan toch al "in de buurt" bent, waarom niet gelijk een vakantie eraan vast knopen? Mooie rondreis gemaakt, ook daarvan komt zeker nog een mooi verslag en dito plaatjes. Leuke dingen meegemaakt. Parkeren bij het amfitheater van Pula, een soort kopie van het Colosseum. Kom je terug bij de auto, parkeerwachter erbij. "Oioioi Sie haben nicht bezahlt huh? Aber wann Sie so ein schönes Auto fahren dürfen Sie auch nicht zu zahlen. Ich wünsche euch einen Schönen Tag". Prachtig!

Anyway, we zijn net terug van 3 weken spelen met de 43 jaar oude dame, en op momenten is het er echt niet zachtzinnig aan toe gegaan. Maar behalve een beetje olie en veel benzine had ze werkelijk helemaal niks nodig. Geen klap verkeerd gegeven, alles steeds dikke prima. Petje af en zeer dankbaar voor dik 5.000 prachtige en probleemloze kilometers!

Goed, ik ga eens bijlezen hier op het forum!
Ik doe hier wel alvast even enkele teasers vanaf de telefoon bij...

Ook niet heel veel te zeuren van mijn kant. Jammer was dat ik ergens moest keren en een afritje af reed, alleen dat afritje was net kort en steil. Gevolg was dat mijn rechter einddemper op de afrit klapte en daarmee in het paneel onder mijn achterbumper werd gedrukt. Dat wordt dus wel even lokaal uitdeuken en spuiten, maar allee zeg, mag ik ook een keer wat hebben?

Na de week Alpen is de rest naar het regenachtige noorden gereden, en zijn Tamara en ondergetekende via Slovenië naar Kroatië afgebogen. Als je dan toch al "in de buurt" bent, waarom niet gelijk een vakantie eraan vast knopen? Mooie rondreis gemaakt, ook daarvan komt zeker nog een mooi verslag en dito plaatjes. Leuke dingen meegemaakt. Parkeren bij het amfitheater van Pula, een soort kopie van het Colosseum. Kom je terug bij de auto, parkeerwachter erbij. "Oioioi Sie haben nicht bezahlt huh? Aber wann Sie so ein schönes Auto fahren dürfen Sie auch nicht zu zahlen. Ich wünsche euch einen Schönen Tag". Prachtig!

Anyway, we zijn net terug van 3 weken spelen met de 43 jaar oude dame, en op momenten is het er echt niet zachtzinnig aan toe gegaan. Maar behalve een beetje olie en veel benzine had ze werkelijk helemaal niks nodig. Geen klap verkeerd gegeven, alles steeds dikke prima. Petje af en zeer dankbaar voor dik 5.000 prachtige en probleemloze kilometers!

Goed, ik ga eens bijlezen hier op het forum!
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Geweldig!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
Ziet er uit als een topvakantie!!
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Oftewel heerlijk genieten waar de auto voor bedoeld is. Laat die verslagen maar komen.
Gr Peter V.
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Mooie trip hebben jullie gemaakt .. als dat dan met de oldie kan die zich perfect houd is dat alleen maar een dikke + .. mooi onder een boete uitgekomen ook .. dat heb je wel eens met oldtimers of speciale wagentjes.
En nu ..velgen poetsen hoor
En nu ..velgen poetsen hoor

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Drie auto's dit weekend op het programma.
Heb de koelventilator van de e21 323i schakelbaar gemaakt, de kapotte tweede trap thermoschakelaar vervangen en een controlelampje in het dashboard gemaakt.
Daarna het gereviseerde stuurhuis van de e12 528i samengevoegd met alle andere onderdelen. Bijna alles is al netjes, verzinkt, geverfd etc. Alleen de pomp en de poelie moeten nog netjes. Die heb ik al wel ontdaan van heel veel vuil en olie en vette bende. Dus volgende week heb ik weer een doosje spullen af. Dat is zo lekker, een kast vol deelprojectjes, allemaal gereed in een doosje. Kan straks alles zo uitpakken en erop schroeven.
Tot slot vandaag mijn f36 420d Gran Coupé voorzien van nieuwe remschijven en blokken aan de voorzijde. Daar zat een hinderlijke trilling in, hoewel de blokken nog niet op de helft zijn en de schijven nog wel wat dikte hadden. Maar nu alles nieuw en het remt weer heerlijk. Geen trilling oid. Wel moeten er twee nieuwe bouten in de remklauw brackets. Aan beide kanten was er één al beschadigd, daar kom je ook moeilijk bij. En ze zaten zo hoerig vast, dat ze beide schade hebben opgelopen. Weer goed vast kunnen zetten, maar ik bestel wel even twee nieuwe.
De olie- en filterwissel voor de f36 heb ik niet gedaan. Was wel klaar met die auto na dat gemartel aan die zo vastzittende remklauwen. Dus dat komt van de week op een avond even. Hij is er nog lang niet aan toe, qua kilometers, maar die olie is van 17 juli 2023, dus nu een jaar. Ken de kwaliteit van die olie ook niet, dus even wisselen en Castrol Edge M olie erin en dan rijdt het weer wat fijner (in mn hoofd in ieder geval hahaha)
Heb de koelventilator van de e21 323i schakelbaar gemaakt, de kapotte tweede trap thermoschakelaar vervangen en een controlelampje in het dashboard gemaakt.
Daarna het gereviseerde stuurhuis van de e12 528i samengevoegd met alle andere onderdelen. Bijna alles is al netjes, verzinkt, geverfd etc. Alleen de pomp en de poelie moeten nog netjes. Die heb ik al wel ontdaan van heel veel vuil en olie en vette bende. Dus volgende week heb ik weer een doosje spullen af. Dat is zo lekker, een kast vol deelprojectjes, allemaal gereed in een doosje. Kan straks alles zo uitpakken en erop schroeven.
Tot slot vandaag mijn f36 420d Gran Coupé voorzien van nieuwe remschijven en blokken aan de voorzijde. Daar zat een hinderlijke trilling in, hoewel de blokken nog niet op de helft zijn en de schijven nog wel wat dikte hadden. Maar nu alles nieuw en het remt weer heerlijk. Geen trilling oid. Wel moeten er twee nieuwe bouten in de remklauw brackets. Aan beide kanten was er één al beschadigd, daar kom je ook moeilijk bij. En ze zaten zo hoerig vast, dat ze beide schade hebben opgelopen. Weer goed vast kunnen zetten, maar ik bestel wel even twee nieuwe.
De olie- en filterwissel voor de f36 heb ik niet gedaan. Was wel klaar met die auto na dat gemartel aan die zo vastzittende remklauwen. Dus dat komt van de week op een avond even. Hij is er nog lang niet aan toe, qua kilometers, maar die olie is van 17 juli 2023, dus nu een jaar. Ken de kwaliteit van die olie ook niet, dus even wisselen en Castrol Edge M olie erin en dan rijdt het weer wat fijner (in mn hoofd in ieder geval hahaha)
- 323baur
- E21 VIP
Vandaag ook hier auto dag.
Na 9maanden verblijf is eindelijk de e36 328i cabrio weer terug met een nieuwe jas.
Echt heel mooi geworden.
Bij het ophalen ben ik via de a12 langs Montfoort gegaan omdat ik een nieuw projectje wilde afleveren.
Man man, wat een staaltje waardeloze planning is het bij de Galecopperbrug. Niemand te zien… wel alles afgesloten.
Ik wilde op de terugweg de cabrio gelijk terug brengen maar 1x een uur vertraging is wel ff zat op een vrije dag..
En dan een beetje boel zelf kritiek.
Wij hebben voor de ladies in dahouse een heuse en erg frisse 206 1.4 16v staan.
Hoewel er nog maar 55dkm op de teller staat was de distributie inmiddels 6jaar oud.
Tijd voor vervanging.. op zich simpel klusje, maar tijdens het monteren schoot de spanner los en toen was de timing geheel onduidelijk.
Uiteindelijk maar even een Haynes gekocht, want ik kwam er niet meer uit.
Bol.com is lekker snel en na een uurtje had ik mijn gepruts hersteld. Job done.
Na 9maanden verblijf is eindelijk de e36 328i cabrio weer terug met een nieuwe jas.
Echt heel mooi geworden.
Bij het ophalen ben ik via de a12 langs Montfoort gegaan omdat ik een nieuw projectje wilde afleveren.
Man man, wat een staaltje waardeloze planning is het bij de Galecopperbrug. Niemand te zien… wel alles afgesloten.
Ik wilde op de terugweg de cabrio gelijk terug brengen maar 1x een uur vertraging is wel ff zat op een vrije dag..
En dan een beetje boel zelf kritiek.
Wij hebben voor de ladies in dahouse een heuse en erg frisse 206 1.4 16v staan.
Hoewel er nog maar 55dkm op de teller staat was de distributie inmiddels 6jaar oud.
Tijd voor vervanging.. op zich simpel klusje, maar tijdens het monteren schoot de spanner los en toen was de timing geheel onduidelijk.
Uiteindelijk maar even een Haynes gekocht, want ik kwam er niet meer uit.
Bol.com is lekker snel en na een uurtje had ik mijn gepruts hersteld. Job done.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Lekker bezig geweest heren! En hoewel een Peug mij niet echt aan het hart gaat, is het wel lekker dat het distributieprobleem weer snel op te lossen was. Ik was vandaag niet met auto's bezig maar klussen bij m'n moeder en had voor de gelegenheid de B3 meegenomen ("hè, je had toch een zwarte E46?"). Heerlijke auto, maar ik mis onderin naar mijn gevoel wel koppel. Denk dat het toch tijd wordt voor een Vanosje.
Regards/groeten, Jeroen