Na mijn voorsteltopic is de tijd dan toch hier dat ik jullie hulp goed kan gebruiken.
De uitgangsituatie:
Mijn 316 met 160 k op de teller verbruikte een aardige druppel benzine, gemiddeld 1 op 5
Na dit geconstateerd te hebben ben ik op zoek gegaan naar een andere cylinderkop om die opnieuw in te slijpen en te vervangen met mijn oude kop.
Een M10 cylinderkop uit 1986 van een 316 (e30) is het geworden. Na deze opgeknapt en gemonteerd te hebben liep de motor aanvankelijk redelijk maar zodra de motor maar iets warm wordt neemt het toerental extreem toe. Ik denk stationair toch bijna 2 a 3000 tpm ik heb geprobeerd om hem af te stellen met de stationair schroef en de mengsel schroef maar op beide schroeven reageert het blok niet lijkt het
Ook heb ik nog gekeken hoe het gaat als de benzine pomp niet aangesloten is. eerst loopt ie dan te snel om dan eventjes prima te lopen en vervolgens helemaal op hol te slaan (ik denk door het te arme mengsel op dat moment)
Ik ben ten einde raad en zie het even niet meer zitten. Dus iedereen die ideeen of stelschroefjes weet of mentale steun kan geven is meer dan welkom te reageren. ALLE MOGELIJKE OPLOSSINGEN om hem weer netjes aan de loop te krijgen zijn welkom met uitzondering van een ander blok :p