323i 1979 voorstel + restoratie on going
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Ik heb een klein probleempje, mijn knipperlichten en alarmlichten werken plotseling niet meer. Nu hoorde ik dat dit of het relais kan zijn of de alarmlicht schakelaar?
Weet iemand hier meer over?
Alvast bedankt.
Weet iemand hier meer over?
Alvast bedankt.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Redelijke kans dat het idd de alarmlichtschakelaar is, zie hier: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=4099
Regards/groeten, Jeroen
prima, dan zal ik dat even proberen.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
hey, jim
kan het zo zijn dat je in arnhem/velp op kamers zit? een klasgenoot van me (jouw huisgenoot Mark?) zei dat er een zilvergrijze 323i voor z'n deur stond uit 1979. en dat de eigenaar Jim heette... ^^
kan het zo zijn dat je in arnhem/velp op kamers zit? een klasgenoot van me (jouw huisgenoot Mark?) zei dat er een zilvergrijze 323i voor z'n deur stond uit 1979. en dat de eigenaar Jim heette... ^^
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
hahahahah, ja dat klopt! Ja Mark is er net uit maar dat was wel mijn huisgenoot ja. Beetje late reactie maar goed, moet jij dan niet op de HTS zitten??
Ben al met deze BMW over de posbank geweest maar met 1,0mm profiel en een natte haarspeldbocht ging dat uitbreken toch wel snel
.
Ben al met deze BMW over de posbank geweest maar met 1,0mm profiel en een natte haarspeldbocht ging dat uitbreken toch wel snel
Hier nog iemand van de HTS, eerstejaars nu... Zouden er dan echt 3 E21-ers op de HTS zitten?Jim wrote:hahahahah, ja dat klopt! Ja Mark is er net uit maar dat was wel mijn huisgenoot ja. Beetje late reactie maar goed, moet jij dan niet op de HTS zitten??
Ben al met deze BMW over de posbank geweest maar met 1,0mm profiel en een natte haarspeldbocht ging dat uitbreken toch wel snel.
Ik zie wel vaak zat E28's en E30's staan, maar nog nooit een E21...
haha geniaal, maar e-einundzwanzig zit niet op de HTS hé, die zit op Larenstein als ik het goed begreep.
Welke klas zit je dan?
Welke klas zit je dan?
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
hey Jim, had je goed, ik doe 2e jaars Land & Watermanagement op Larenstein.
De posbank ja, daar zou ik ook nog een keer overheen willen met mn bmw! met de fiets ging laatst ook al hard zat...
De posbank ja, daar zou ik ook nog een keer overheen willen met mn bmw! met de fiets ging laatst ook al hard zat...
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
De alarmlichtschakelaar fix die gelinkt stond werkt, ze doen het weer, alleen ik krijg hem nog niet van zich zelf terugverend.
Maar goed naast dat kleine probleempje sta ik nu weer voor een groot raadsel.
Ik heb vorige week een gereviseerde warmloop regelaar gemonteerd, maar toen ik afgelopen keer de auto wou starten gebeurde er niets. Alles vonkte en ik hoorde de benzinepomp pompen en ik rook benzine, die 2 dingen zijn dus al uitgesloten.
Toen we de auto gingen aanslepen om hem in zijn 2 aan te laten gaan sprong hij de eerste tik al op 1100 toeren maar reageerde op niets
, toen de sleepauto afremde ging de motor langzaam uit.
Na een langere afstand gesleept te hebben begon de auto te knallen, alsof er benzine in de einddemper ontplofde. Na steeds meer te knallen begon hij een klein beetje op het gas te reageren, na een tijdje warmer te worden kon de auto op zichzelf met 200 toeren stationair draaien.
Wél reageerde de auto volledig op mijn hoeveelheid gas (toen hij eenmaal erop begon te reageren) ipv vanaf 200 toeren naar 3000 te springen zoals hij bij mijn vorige warmloop regelaar deed.
Ik weet dat dit een lang verhaal is maar ik sta een beetje versteld over hoe gevoelig deze benzinesystemen zijn, 1 ding en hij weigert je gewoon.
Oja, warm loopt de motor perfect, dus bij verkeerde ontsteking afstelling zou hij warm ook niet goed moeten draaien.
Het enige wat ik kan bedenken is dat deze gereviseerde warmloop regelaar ook gewoon slecht is maar ik heb hem nog wel van een forumlid met nieuwe pakking en alles.
Iemand een idee?
Maar goed naast dat kleine probleempje sta ik nu weer voor een groot raadsel.
Ik heb vorige week een gereviseerde warmloop regelaar gemonteerd, maar toen ik afgelopen keer de auto wou starten gebeurde er niets. Alles vonkte en ik hoorde de benzinepomp pompen en ik rook benzine, die 2 dingen zijn dus al uitgesloten.
Toen we de auto gingen aanslepen om hem in zijn 2 aan te laten gaan sprong hij de eerste tik al op 1100 toeren maar reageerde op niets
Na een langere afstand gesleept te hebben begon de auto te knallen, alsof er benzine in de einddemper ontplofde. Na steeds meer te knallen begon hij een klein beetje op het gas te reageren, na een tijdje warmer te worden kon de auto op zichzelf met 200 toeren stationair draaien.
Wél reageerde de auto volledig op mijn hoeveelheid gas (toen hij eenmaal erop begon te reageren) ipv vanaf 200 toeren naar 3000 te springen zoals hij bij mijn vorige warmloop regelaar deed.
Ik weet dat dit een lang verhaal is maar ik sta een beetje versteld over hoe gevoelig deze benzinesystemen zijn, 1 ding en hij weigert je gewoon.
Oja, warm loopt de motor perfect, dus bij verkeerde ontsteking afstelling zou hij warm ook niet goed moeten draaien.
Het enige wat ik kan bedenken is dat deze gereviseerde warmloop regelaar ook gewoon slecht is maar ik heb hem nog wel van een forumlid met nieuwe pakking en alles.
Iemand een idee?
Het lijkt de mijne wel.
Ik heb dit de laatste 2 herfstperioden ook meegemaakt. Zodra de temperatuur zakt en het is vochtig, wilde hij niet meer starten. In de zomer is er geen vuiltje aan de lucht.
Mooi lopen deed ie al een tijdje niet. Koud of warm, stationair liep ie altijd even veel te hoog.
Dat knallen in de uitlaat was bij mij een kappotte bobine stekker. Na deze vervangen te hebben, was het knallen over. Ook bleken later de bougiekabels lek. 1 grote kerstboom.
Hij liep daarna wel beter, maar de kwaal was nog niet verholpen. Ik heb ook vreselijk veel met de warmloopregelaar lopen knoeien. 2 anderen geprobeerd, maar geen verbetering.
Als hij niet aan wilde slaan, drukte ik de gas helemaal in en doorstarten. Eindelijk ging er 1 cilinder lopen en daarna volgen om de beurt de rest van de cilinders.
Mijn conclusie is dan, teveel benzine.
Waar het hem daar aan ligt, heb ik verder nooit verder uitgediept.
Nu ik mijn cilinderkop eraf heb om een andere reden en alles weer van nul af aan het opbouwen en aan het testen ben, ben ik er wel achter gekomen dat bijna alle injectoren niet goed meer werken. Ze sproeien niet, maar pissen en een aantal ook nog naar de zijkant.
Ik heb het vermoeden dat dit bij mij de oorzaak is.
Ik heb dit de laatste 2 herfstperioden ook meegemaakt. Zodra de temperatuur zakt en het is vochtig, wilde hij niet meer starten. In de zomer is er geen vuiltje aan de lucht.
Mooi lopen deed ie al een tijdje niet. Koud of warm, stationair liep ie altijd even veel te hoog.
Dat knallen in de uitlaat was bij mij een kappotte bobine stekker. Na deze vervangen te hebben, was het knallen over. Ook bleken later de bougiekabels lek. 1 grote kerstboom.
Hij liep daarna wel beter, maar de kwaal was nog niet verholpen. Ik heb ook vreselijk veel met de warmloopregelaar lopen knoeien. 2 anderen geprobeerd, maar geen verbetering.
Als hij niet aan wilde slaan, drukte ik de gas helemaal in en doorstarten. Eindelijk ging er 1 cilinder lopen en daarna volgen om de beurt de rest van de cilinders.
Mijn conclusie is dan, teveel benzine.
Waar het hem daar aan ligt, heb ik verder nooit verder uitgediept.
Nu ik mijn cilinderkop eraf heb om een andere reden en alles weer van nul af aan het opbouwen en aan het testen ben, ben ik er wel achter gekomen dat bijna alle injectoren niet goed meer werken. Ze sproeien niet, maar pissen en een aantal ook nog naar de zijkant.
Ik heb het vermoeden dat dit bij mij de oorzaak is.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
Zowel warmdraairegelaar als injectoren zijn een probleempunt bij veel 323i's en beiden kunnen zorgen idd voor een lastige start die aarzelend op 1-2 cilinders begint. En als je erover denkt om je 323i te tunen voor wat meer snelheid, geef 'm dan eens een setje verse injectoren! Ik geloof dat de mijne in 2006 zijn vervangen en het autootje gaat idd als een speer.
Regards/groeten, Jeroen
Kijk dat kan het nog wel eens zijn ja, injectoren. Maar dat knallen in de uitlaat doet ie alleen als ie dus die start periode door moet komen, warm heeft hij het niet en loopt hij absoluut niet teveel toeren. Maar dat de motor op een paar cilinders begint weet ik wel zeker, dan wiebelt de hele auto heen en weer (onbalans).
Hoe duur zijn nieuwe injectoren?
Hoe duur zijn nieuwe injectoren?
- Jeroen
- Site Admin
Ik meen 41 euro bij de dealer, maar ik gok dat ze van Bosch zijn, dus via de automaterialenzaak kan er wellicht nog wel wat vanaf.
Regards/groeten, Jeroen
Ik heb de auto afgelopen Donderdag paar minuten doorgestart met starterkabels maar gaf geen kick. Wat mij wel opviel was elke keer dat ik de startprocedure herhaalde hij de eerst paar tikken direct eventjes aansloeg en daarna weer zakte naar 0 om voor de rest niks meer te doen.
41 Euro per stuk? Neem aan van wel.
41 Euro per stuk? Neem aan van wel.
Bij de dealer € 45,22
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.