Page 8 of 15
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Sun Aug 21, 2016 11:52 pm
by Nick1984
bmw e12 e21 wrote:Ik heb iss in haarspeldbochtjes gierende banden gehoord en blauwe rook in men achterspiegel gezien.

Ik denk dat mijn banden in elke bocht gierden TRX van uit de prehistorie, kon ik niet aan doen
Volgende week komen er Kumho's onder

Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Tue Aug 23, 2016 9:56 am
by bmw e12 e21
Hahaaaa, jij hebt de staart idd ook leuk laten kwispelen.

Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Wed Dec 07, 2016 12:56 pm
by Thegs
Onder mijn E60 heb ik een set Run Flat banden zitten, maar die dingen hebben me een partij herrie. Ik zit er dan ook over te denken terug te wisselen naar normaal spul. Is er nog iemand die me kan overtuigen het niet te doen?
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Wed Dec 07, 2016 1:16 pm
by Jeroen
Oud runflat spul is herrie en wobbly, modern spul geenszins. Ofwel, ik heb bewust Nokian RFT winters gekocht en dat bevalt prima, net als de Bridgestone RFT zomerbanden waar ik de auto op kreeg.
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Wed Dec 07, 2016 6:56 pm
by Wondermike
Ik vind mijn RF winterbanden na de wissel ook erg veel lawaai maken. De nieuwe zomerbanden zijn geen RF en lekker stil.
Bewust geen RF voor mijn zomerbanden!
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Wed Dec 07, 2016 7:21 pm
by uwbuurman
Hier alles op nieuwe rft, zzowel zomer als winter. Prima, niks mis mee.
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Wed Dec 07, 2016 9:07 pm
by Peter V.
Onze E60 werd geleverd met Michelin runflat en inderdaad veel herrie vooral aan de voorzijde. Moet wel zeggen dat deze 5 jaar oud waren en nog krap 3 mm profiel hadden.
Mijn winterbanden zijn normale en uiteraard stil maar ik heb nieuwe Dunlop runflats gemonteerd zitten op de zomerwielen.
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Sun Feb 26, 2017 12:24 am
by Wilmo
Ik wilde de Michelin EnergySavers kopen maar ik ontdek nu dat Michelin de 13" uit hun assortiment heeft geknikkerd.
Wat denken jullie van deze?
http://www.continental-tires.com/car/ti ... tact3#tab3
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Sun Feb 26, 2017 6:00 pm
by Peter V.
Continental is zeker geen slecht merk. Het is inderdaad een feit dat de 13 inch maat steeds moeilijker wordt en zeker ook prijziger.
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Sun Feb 26, 2017 6:48 pm
by Wondermike
Ik weet het niet van de 13" maar de 15" zijn nieuw lekker maar verliezen met de jaren de grip en ik vind ze met een mm of 3-4 profiel gewoon niet geschikt voor natte bochtige wegen. Dan doen de Wangli's het beter

Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Mon Feb 27, 2017 5:53 pm
by Wilmo
Verdorie, wat zal ik nu doen dan?
Ik wil best naar 15" toe, maar vooral logistiek komt dat me gewoon niet uit. Het liefst wil ik BBS Mahle houden, maar ik zie een beetje op tegen de prijzen die er gevraagd worden en vooral om dat nu op zo'n korte termijn te regelen. Misschien, misschien dat het kan werken om een setje op te knappen in de week die ik straks in maart in Nederland ben. Om ze dan in het busje mee terug te nemen naar Zweden als ik in april ofzo ga verhuizen en *zucht*. Ik heb al genoeg te doen.
Mijn 13" banden zijn helemaal af, daar kom ik dus niet mee door de keuring. Het makkelijkst is om naar de bandentoko 1km van mijn garage te tuffen en nieuw 13" rubber te nemen. Maar ik zit er dan wel een paar jaar aan vast.
Een andere optie is om 15" plaatvelgen te nemen, daar te investeren op mooie banden en ter zijner tijd als de tijd rijp is, de banden om te zetten naar mooie BBS'jes.
Welke mogelijkheden zien jullie?
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Mon Feb 27, 2017 6:16 pm
by 323baur
Ik heb nog wel een paar leuke setjes liggen hoor.
Mim velgen 15" met heel aardig rubber: 500,-
Alpinas..originele, iets meer.
Melbers, netjes goed rubber, euro 600,-
Opsturen naar zweden is niet heel duur.
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Mon Feb 27, 2017 7:21 pm
by Wilmo
Ligt er een beetje aan hoe ze er uit zien. Ik vind Mahle's mooier dan Alpina. Maar de juiste Melbers zijn bijna een kopie van Mahle.
Ik vond net een set nieuw gecoate ET24's in Stockholm. Misschien dat ik eens probeer er een op te halen en te passen.
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Mon Feb 27, 2017 10:11 pm
by Peter V.
Wilmo wrote:Ligt er een beetje aan hoe ze er uit zien. Ik vind Mahle's mooier dan Alpina. Maar de juiste Melbers zijn bijna een kopie van Mahle.
Ik vond net een set nieuw gecoate ET24's in Stockholm. Misschien dat ik eens probeer er een op te halen en te passen.
ET 24 BBS is ex BMW E30. Dat betekent dat je met spacers moet gaan werken denk ik. Persoonlijk niet zo favoriet.
Re: Het ultieme bandendraadje
Posted: Tue Sep 26, 2017 12:00 am
by BertjeConti
ik moet hoognodig nieuwe banden onder de E12, de huidige beginnen op nat wel erg snel te glijden, volgens mij door de ouderdom, maar welke?
De banden moeten vooral goed presteren op natte en koude omstandigheden, vanwege de rally's die we met name in het najaar/winter/voorjaar rijden en veiligheid voorop staat.
Nu liggen er 195/70R14's op, en in die maat is bar weinig te krijgen, en wat er aangeboden wordt is van die vage onbekende merken.
Gezien de gestelde eisen zou het logisch zijn voor "all season" banden te kiezen, maar wat mij daar bij op valt is dat de prestaties bij nat veelal minder zijn dan bij zomerbanden, dat had ik dus niet verwacht. wie kan mij hierin verhelderen?
Ik kan ook overgaan op een andere maat, maar dan heb ik uiteraard ook andere velgen nodig, ik heb nog een set 15" velgen liggen, waarop dan 195/65R15 banden moeten en daarin is de keuze veel groter, alleen dat zijn van die lichtmetalen velgen die eruit zien als stalen velgen, niet mooi dus. het liefst blijf ik bij mijn 14" velgen.
Dilemma's dus: all season of zomer, 14" of 15"
Winterbanden zie ik niet zo zitten om daar ook in de zomerperiode op te moeten gaan rijden.
Zelf heb ik heel goede ervaringen gehad met een set Kleber banden, maar die zijn alleen nog maar in 15" verkrijgbaar