BMW 316 E21 1980 Lapisblau
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Fusee wil nog wel eens gezellig vast zitten en vragen om een paar flinke klappen op het fuseestuk om los te schrikken, maar die bouten zijn nooit zo bijzonder. Ik heb al meermaals juist de veerpoot met draagarm weggehaald omdat die bouten en de moeren van de stabi altijd wel los komen. Erg roestig? Ik zou anders zeggen een stuk pijp op die steeksleutel of ratel, buigen of barsten haha als de boel ernstig geroest is wil je die bout toch wel vervangen.
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Vandaag eindelijk de problemen met m'n linkerachterlicht opgelost!
Het hele achterlicht kreeg geen aarde, en was dus nogal in de war. Was uiteindelijk een kwestie van een draadje weer goed bevestigen...
Grote opluchting, want ik was toch wel bang dat het nogal een gedoe zou worden!
Het hele achterlicht kreeg geen aarde, en was dus nogal in de war. Was uiteindelijk een kwestie van een draadje weer goed bevestigen...
Grote opluchting, want ik was toch wel bang dat het nogal een gedoe zou worden!
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Oh beter! Voor de rest nog wat geklust??
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Beetje geëxperimenteerd met hammerite op wat roestvlekjes in mn deurgat.
kleur is geen exacte match maar als ik er nog wat zwart doormeng kon het wel eens heel goed gaan kloppen.
kleur is geen exacte match maar als ik er nog wat zwart doormeng kon het wel eens heel goed gaan kloppen.
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Hammerite roestomvormer?bartgouda wrote:Beetje geëxperimenteerd met hammerite op wat roestvlekjes in mn deurgat.
kleur is geen exacte match maar als ik er nog wat zwart doormeng kon het wel eens heel goed gaan kloppen.
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Jep. Donkerblauw komt aardig in de buurt, nog een beetje zwart er door en dan moet ´t aardig kloppen. Ga het gebruiken op wat kleinere roestplekjes waarvan ik bang ben dat ze groter gaan worden. Voor dat bij m´n achterlicht moet ik denk ik iets anders gaan bedenken...315jurre wrote:Hammerite roestomvormer?bartgouda wrote:Beetje geëxperimenteerd met hammerite op wat roestvlekjes in mn deurgat.
kleur is geen exacte match maar als ik er nog wat zwart doormeng kon het wel eens heel goed gaan kloppen.
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
waar heb je dat spul gehaald?
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Gamma vriend haha315jurre wrote:waar heb je dat spul gehaald?
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Mooi is anders, maar het werkt heel aardig ja!uwbuurman wrote:Mooi he?
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
M'n auto heeft nu rare kuren zodra ik het gas loslaat in de versnelling en de auto laat uitrollen. De auto gaat dan schokken/trillen.
Ik heb het vermoeden dat dit aan het diff ligt? Het lijkt ook van achter te komen...
Maar even wachten en kijken of het aanhoudt, en anders een nieuw diffje scoren denk ik... iemand een idee of het inderdaad hieraan kan liggen?
Ik heb het vermoeden dat dit aan het diff ligt? Het lijkt ook van achter te komen...
Maar even wachten en kijken of het aanhoudt, en anders een nieuw diffje scoren denk ik... iemand een idee of het inderdaad hieraan kan liggen?
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Oei dat is zuur bart.... is het 100% niet de motor?
Trouwes, volgende week ff route bekijken? heb nu weinig tijd... anders doen we t wel een keer via de mail enzo.. heb er al wel ff kort naar gekeken, en heb wat moois in mn hoofd!!!
Trouwes, volgende week ff route bekijken? heb nu weinig tijd... anders doen we t wel een keer via de mail enzo.. heb er al wel ff kort naar gekeken, en heb wat moois in mn hoofd!!!
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Even testen wat er gebeurt met gas los en de koppeling ingetrapt, dan zet je nl zowat je gehele aandrijflijn zo goed als buitenspel.
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ik zag je nog rijden gisteravond man, maar ik zat in de Toyota dus je zag me vast niet. Samen met Sabine in de E30.315jurre wrote:Oei dat is zuur bart.... is het 100% niet de motor?
Trouwes, volgende week ff route bekijken? heb nu weinig tijd... anders doen we t wel een keer via de mail enzo.. heb er al wel ff kort naar gekeken, en heb wat moois in mn hoofd!!!
Nee, onder accelereren is er helemaal niks te merken, het is het laten afrollen in de versnelling. Met de koppeling in/in neutraal is er ook niks te merken... Heel raar.
Enige wat ik kan bedenken is dat ik misschien het diff ergens op geraakt heb en dat er iets verbogen/afgebroken is ofzo.
Maar volgende week is goed man! Vrijdag/zondag kan ik wel. Als het goed is ga ik komende week die schroefset bestellen trouwens:)
Nu nog ergens nieuwe/betere rubbers scoren en dan is m'n ophanging weer helemaal fris!
