Page 8 of 24

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Tue Aug 09, 2011 9:31 am
by Jeroen
Fusee wil nog wel eens gezellig vast zitten en vragen om een paar flinke klappen op het fuseestuk om los te schrikken, maar die bouten zijn nooit zo bijzonder. Ik heb al meermaals juist de veerpoot met draagarm weggehaald omdat die bouten en de moeren van de stabi altijd wel los komen. Erg roestig? Ik zou anders zeggen een stuk pijp op die steeksleutel of ratel, buigen of barsten haha als de boel ernstig geroest is wil je die bout toch wel vervangen.

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Wed Aug 10, 2011 8:30 pm
by bartgouda
Vandaag eindelijk de problemen met m'n linkerachterlicht opgelost!
Het hele achterlicht kreeg geen aarde, en was dus nogal in de war. Was uiteindelijk een kwestie van een draadje weer goed bevestigen...
Grote opluchting, want ik was toch wel bang dat het nogal een gedoe zou worden!

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Wed Aug 10, 2011 8:50 pm
by uwbuurman
das fijn! Een simpele oplossing voor een vervelend probleempje. Mooi dat t weer klaar is!

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Wed Aug 10, 2011 9:54 pm
by 315jurre
Oh beter! Voor de rest nog wat geklust??

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Wed Aug 10, 2011 10:09 pm
by bartgouda
Beetje geëxperimenteerd met hammerite op wat roestvlekjes in mn deurgat.
kleur is geen exacte match maar als ik er nog wat zwart doormeng kon het wel eens heel goed gaan kloppen.

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Thu Aug 11, 2011 10:12 am
by 315jurre
bartgouda wrote:Beetje geëxperimenteerd met hammerite op wat roestvlekjes in mn deurgat.
kleur is geen exacte match maar als ik er nog wat zwart doormeng kon het wel eens heel goed gaan kloppen.
Hammerite roestomvormer?

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Thu Aug 11, 2011 11:30 am
by bartgouda
315jurre wrote:
bartgouda wrote:Beetje geëxperimenteerd met hammerite op wat roestvlekjes in mn deurgat.
kleur is geen exacte match maar als ik er nog wat zwart doormeng kon het wel eens heel goed gaan kloppen.
Hammerite roestomvormer?
Jep. Donkerblauw komt aardig in de buurt, nog een beetje zwart er door en dan moet ´t aardig kloppen. Ga het gebruiken op wat kleinere roestplekjes waarvan ik bang ben dat ze groter gaan worden. Voor dat bij m´n achterlicht moet ik denk ik iets anders gaan bedenken...

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Thu Aug 11, 2011 11:42 am
by 315jurre
waar heb je dat spul gehaald?

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Thu Aug 11, 2011 12:53 pm
by bartgouda
315jurre wrote:waar heb je dat spul gehaald?
Gamma vriend haha

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Thu Aug 11, 2011 3:27 pm
by uwbuurman
Mooi he?

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Thu Aug 11, 2011 6:29 pm
by bartgouda
uwbuurman wrote:Mooi he?
Mooi is anders, maar het werkt heel aardig ja!

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Fri Aug 19, 2011 5:09 pm
by bartgouda
M'n auto heeft nu rare kuren zodra ik het gas loslaat in de versnelling en de auto laat uitrollen. De auto gaat dan schokken/trillen.
Ik heb het vermoeden dat dit aan het diff ligt? Het lijkt ook van achter te komen...
Maar even wachten en kijken of het aanhoudt, en anders een nieuw diffje scoren denk ik... iemand een idee of het inderdaad hieraan kan liggen?

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Fri Aug 19, 2011 5:25 pm
by 315jurre
Oei dat is zuur bart.... is het 100% niet de motor?

Trouwes, volgende week ff route bekijken? heb nu weinig tijd... anders doen we t wel een keer via de mail enzo.. heb er al wel ff kort naar gekeken, en heb wat moois in mn hoofd!!!

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Fri Aug 19, 2011 8:06 pm
by Jeroen
Even testen wat er gebeurt met gas los en de koppeling ingetrapt, dan zet je nl zowat je gehele aandrijflijn zo goed als buitenspel.

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau

Posted: Fri Aug 19, 2011 8:09 pm
by bartgouda
315jurre wrote:Oei dat is zuur bart.... is het 100% niet de motor?

Trouwes, volgende week ff route bekijken? heb nu weinig tijd... anders doen we t wel een keer via de mail enzo.. heb er al wel ff kort naar gekeken, en heb wat moois in mn hoofd!!!
Ik zag je nog rijden gisteravond man, maar ik zat in de Toyota dus je zag me vast niet. Samen met Sabine in de E30.
Nee, onder accelereren is er helemaal niks te merken, het is het laten afrollen in de versnelling. Met de koppeling in/in neutraal is er ook niks te merken... Heel raar.
Enige wat ik kan bedenken is dat ik misschien het diff ergens op geraakt heb en dat er iets verbogen/afgebroken is ofzo.

Maar volgende week is goed man! Vrijdag/zondag kan ik wel. Als het goed is ga ik komende week die schroefset bestellen trouwens:)
Nu nog ergens nieuwe/betere rubbers scoren en dan is m'n ophanging weer helemaal fris!