Page 8 of 18

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Tue Jul 10, 2012 11:57 am
by Thegs
Congrats!

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Tue Jul 10, 2012 1:33 pm
by uwbuurman
Zo, das mooi! En nu snel die Baur klaarmaken, kan ze rijden!

Van harte Manon!

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Sat Jul 14, 2012 10:10 pm
by Peter V.
Gefeliciteerd hoor!

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Tue Jul 31, 2012 5:33 pm
by Groentje_me
Hallo allemaal,

Ik heb nieuwe foto's, maar die moet ik eerst even op de pc zetten, dus dat komt nog wel!

Ik heb een setje H&R veren gekocht, maar wat raden jullie mij hierbij voor dempers aan, bilstein of koni?

Wat is precies het verschil qua comfort en rijeigenschappen?

Alvast bedankt,

Groeten Jan

P.s. Ik weet dat er al een heel topic over Bilstein en H&R op het forum staat, maar krijg niet echt duidelijk wat nu de verschillen zijn tussen bilstein's en koni's.

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Tue Jul 31, 2012 6:01 pm
by Jeroen
Over schokdempers kun je net zoveel meningen hebben als over motorolie, of over auto's in het algemeen denk ik. Toen ik de Baur moest gaan voorzien van een ander onderstel heb ik daar zelf ook hard over nagedacht en heb ik dit op een rijtje gezet op basis van mijn ervaringen:

Bilstein B6 Sport of B8 Sprint zou niet veel moeten uitmaken, B8 beter geschikt voor een verlaagd onderstel, er zou niet heel veel verschil zijn in karakter. Alleen had ik van beide een set en vond ik de kracht om ze in te drukken en de rebound van de B8 te hard voor normaal straatgebruik en zeker voor een cabrio om te toeren, maar dat kan ook een verschil in leeftijd van de dempers zijn geweest, niet verder onderzocht. Maar om die reden heb ik gekozen voor Bilstein B6 Sport.

Andere merken:
Koni rood: vrij zacht, richting oem
Koni geel: vrij hard, verlies van controle (matige kwaliteiten om het oppervlak te blijven volgen) bijv op klinkerwegen
Boge: nieuw is het karakter vergelijkbaar met Bilstein B6, alleen gaan ze beduidend minder lang mee
Sachs: is de oem demper volgens mij, ook relatief zacht
Monroe Sensatrac: zelfde idee als Boge, nieuw vrij goed maar niet zo duurzaam als Bilstein. Wel erg voordelig te krijgen via bijv http://www.mijnautoonderdelen.nl

Redelijke kans dat je de toplagers ook mee moet pakken en dan bij de voorkant goed opletten op de volgorde waarop de ringetjes erop gaan anders draaien je toplagers niet goed en stuurt 'ie onprettig of sloop je je toplagers. Goed om even te testen of ze vrij lopen voordat je weer veerspanning op de poot zet.

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Thu Aug 30, 2012 12:16 pm
by Groentje_me
Hallo allemaal,

Wegens omstandigheden ben ik de laatste paar weken niet zo actief geweest op het forum en dat zal de komende paar weken hoogstwaarschijnlijk ook nog zo blijven. Jullie horen van mij;)

Groeten Jan

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Thu Aug 30, 2012 5:03 pm
by Arnold D
Oei, klinkt ernstig, sterkte de komende weken Jan.

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Thu Aug 30, 2012 7:37 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:Oei, klinkt ernstig, sterkte de komende weken Jan.
Idem uiteraard.

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Fri Aug 31, 2012 12:00 am
by Jeroen
Yep, sterkte!

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Fri Aug 31, 2012 2:47 pm
by uwbuurman
kop op Jan, tot snel!

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Sat Sep 01, 2012 8:01 pm
by gerrit323
Sterkte met wat je ook aan de hand hebt Jan :!:

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Sat Sep 01, 2012 9:18 pm
by 323baur
+1!

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Sun Sep 02, 2012 2:56 pm
by Groentje_me
T komt allemaal goed jongens;) Bedankt voor alle steun;) En het is niets ernstigs in de zin van mn gezondheid!

Groeten Jan

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Sun Sep 02, 2012 6:33 pm
by Peter V.
Groentje_me wrote:T komt allemaal goed jongens;) Bedankt voor alle steun;) En het is niets ernstigs in de zin van mn gezondheid!

Groeten Jan
Wat dat betreft gelukkig dan maar!!

Re: 320/6 1981 van Jan Groen

Posted: Wed Sep 19, 2012 10:08 pm
by Groentje_me
Beste vrienden,

Bij deze wil ik meedelen dat mijn relatie met Manon ten einde is geraakt en dat ik daarom de laatste paar weken weinig actief ben geweest hier op het forum.

Op dit moment heb ik een aantal andere prioriteiten dan mijn BMW, zodat ik haar helaas op een laag pitje heb moeten zetten, zowel financieel als qua tijd, maar 1 troost, ze hoeft niet weg;)

Tot snel,

Groeten Jan