Page 8 of 28

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 18, 2015 7:37 am
by 02-er
Ik ben al aardig wat bezig geweest en post later nog wel foto's.

Gisteren was ik bezig met het opkuisen van het diff. (Standaard diff) :(
Op de behuizing vind ik het volgende nummer terug, 33111207311 GGG40.
Als ik dit opzoek blijkt dat van een E36 te zijn ???

Weet iemand hier meer over ??

Groeten,
Geert

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 18, 2015 8:49 am
by Jeroen
Zal wel 't ond nr van ZF zijn ipv BMW. Of je hebt een verbouwde achteras :P

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 18, 2015 11:42 am
by uwbuurman
Fotoooossss Geert!! Verbouwde achteras zal wel niet.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 18, 2015 11:46 pm
by 02-er
Eerst en vooral wat foto’s van de gedane werken.

De bok is volledig klaar. Eerst had ik wat moeite om de bok te kantelen. Op advies van Koos de wielen wat meer naar binnen gebracht. En ja hoor. Weliswaar met 2 man de bok kunnen kantelen.
Image

Om de lasnaden en roest gemakkelijk te kunnen verwijderen heb ik mij pneumatisch schuurschijfje gekocht met de nodige schuurschijven.
Image

Ook nog nieuwe onderdelen besteld welke ik normaal eind deze week afgeleverd krijg en via Roelof nog wat plaatwerk gescoord van een donorauto.


De laswerken zijn gestart. Om te beginnen met de bodemplaat links. Heb ik niet zelf gedaan. Beginvrees. Hier zag ik mij geen beginnen aan. De werken laten uitvoeren.
Is op zich wel goed gedaan maar vrees dat het metalen plaatje in de hoek er wel verkeerd is opgezet. Was even niet in de buurt en lap het was gebeurd. Er zijn zoveel proplassen op dat het bijna onhaalbaar is om het er terug af te halen. Langs de andere kant. Het op de onderkant wat niemand zal zien en ik denk nu ook niet dat mijn auto hierdoor plots minder waard zal zijn. Is wel een spijtig voorval.
Image
Image
Image
Image
Netjes maken en afwerken moet nog gebeuren.

Ik heb alle raamranden en deurenopeningen van lijmresten ontdaan.
Mooi glad geschuurd en in de grondverf gezet.
Image

Verder begonnen om de bodem te ontdoen van alle bitumen. Ook de beschermlagen weghalen daar waar moet gelast worden.
Image

De achter is uit elkaar gehaald en rubbers eruit geperst. Deze waren echt wel aan vervanging toe.
Image

De veer links achter zat gebroken. Maar alles wordt sowieso aangepast met verlagingsveren en bilsteins. Had ik eerder al gekocht van een forumlid.
Image

De stabi’s, vulpijp, vooras, achteras, veerpoten,… liggen klaar om naar de straler te brengen en te laten poederlakken.
Image

Het diff heb ik losgemaakt om dan netjes te maken. Op de buitenbehuizing vond ik volgende ref.nr. terug. 33111207311. Bij googlen krijg ik verwijzingen naar diff E36??
Maar volgens mij is het wel degelijk een diff van een E21.
Image

In de rand van de tandwielen staan geen nummers.
Image

4 gaats flens
Image

Hier staat ook wel iets maar moeilijk leesbaar.
Ik vermoed dat deze verwijzen naar 3.91???
Image
Image

As
Image

Kan iemand mij bevestigen of het wel degelijk een diff is van een E21 6cil ???


Wordt verder vervolgd.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Wed Aug 19, 2015 1:29 am
by Jeroen
Doodgewoon E21 diff hoor. Overbrenging staat doorgaans op het kroonwiel.

Niet de ingaande as loshalen want dan moet het diff opnieuw worden afgesteld door een specialist, tenzij je daar een lekke oliekeerring hebt natuurlijk...

Re: Baur 323i A003304

Posted: Wed Aug 19, 2015 8:07 am
by 02-er
OK. Gewoon doorgaan.
Oliekeerring is niet lek.
Nieuwe dichting besteld voor het deksel. Bouten opfrissen en terug in elkaar steken.

Tkx Jeroen.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Wed Aug 19, 2015 8:27 am
by Jeroen
Dan kun je de ingaande kant volgens mij prima laten zitten. Eventueel kan je er wel voor kiezen om de keerringen van de uitgaande assen te vervangen, die peuter je er zo uit, alleen even met een grote bus of dop netjes recht inpersen, niet veel kracht voor nodig. Verder weinig spannends aan volgens mij.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Wed Aug 19, 2015 8:31 am
by uwbuurman
Mooi werk, Geert!!!!

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 25, 2015 8:20 am
by 02-er
Tkx Koos.

Dichtingen voor het diff. zijn geleverd.
Op de behuizing gaan we 3 lagen hammerite zetten. :crazy

Intussen ben ik aan het informeren geweest om de boutjes en de moertjes terug te laten verzinken en passiveren. Hmmm Hmmm. In België zijn er blijkbaar niet zo veel bedrijven die dat doen. En diegene die het wel doen hebben geen interesse in particulieren. Bovenop zijn de wachttijden dan ook verschrikkelijk lang.
Aan de Belgische forumleden hier. Zijn er adressen die jullie kunnen doorgeven in de regio Oost- West-Vlaanderen, Antwerpen mag ook, waar ik mijn licht eens kan opsteken.
Adressen in Nederland zijn ook welkom hoor. 2 kilo boutjes opsturen is nu ook de wereld niet.

En we doen gestaag verder.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 25, 2015 12:24 pm
by gerrit323
Leuke vooruitgang Geert .. ook hier geen adres om boutjes te laten verzinken :?

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 25, 2015 2:23 pm
by uwbuurman
Hier wel, goed en goedkoop. Maar dus in diep donker Friesland.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 25, 2015 6:58 pm
by 02-er
Hey Koos.
Goed en goedkoop, dat smaakt naar meer.
Ik stuur je een Pb

Ik heb geen geduld en vooral geen zin om uren achter de PC te zitten en info te zoeken.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 25, 2015 7:25 pm
by Nick1984
Ik heb mijn bouten etc. hier laten doen:

http://www.duroc.deltacom.be/

Die zitten in Antwerpen...

De keer daarvoor hier:

http://www.alcobvba.be/

Die zitten in Herentals, maar ik dacht dat ze het geel verzinken niet meer deden tegenwoordig.

GRtz Nick

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 25, 2015 7:32 pm
by 02-er
Beste Nick,

Ik had mij oa geïnformeerd bij Coating in Ninove. Deze doen dat niet.
Via een Account manager van dit bedrijf ook beide bedrijven doorgekregen die jij aangeeft.
Nog geen feedback gekregen.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 25, 2015 7:34 pm
by Nick1984
Gewoon bellen gaat het beste denk ik, zeker naar Duroc...