Page 8 of 12

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 6:57 pm
by Jeroen
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Gerwin heeft de boel behoorlijk lopen ophouden! :lol:

Image

Image

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 7:18 pm
by 323baur
Zelfs het dafje drukt hem op :)

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 7:59 pm
by Thegs
Ach, ga me ook niet verdedigen...

Ik heb op mijn manier iig veel plezier gehad en aardig wat geleerd, vind de foto's geweldig!

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 9:40 pm
by uwbuurman
prachtig om te zien hoe het verschil is in wielvlucht voor en achter. Achter behoorlijk positief en voor soms bijna negatief. De rol van de Alpina lijkt ook groter dan van de auto van Sven. Komt dat door die dikke Tseard?

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 9:49 pm
by Jeroen
Dat viel me ook al op, Arnold zal ook wel wat harder gegaan zijn maar desondanks wil die auto wel (nog) dikkere stabi's hebben.

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 10:00 pm
by 323baur
Mooi hoor zo'n e21 in de bocht zien hangen.
Leuk ook om te zien dat we bijna allemaal nagenoeg dezelfde lijn volgen.

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 10:50 pm
by Peter V.
Mooie actieplaatjes :banana

Is inderdaad best een flinke helling die de E21 maakt in zo'n bocht.
Goed dat ze vorig jaar niet hebben gefotografeerd want als ze mijn E21 erop hadden gezet was het nog erger geweest.

De actiefilmpjes van mijn zijde stellen niet veel voor. Ik zal ze eens goed bekijken of het de moeite loont om ze te posten.

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 10:52 pm
by Jeroen
In elk geval zien we in dit filmpje het rode gevaar in actie!


Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 11:25 pm
by Arnold D
Jeroen wrote: Arnold zal ook wel wat harder gegaan zijn .
Precies. :mrgreen:
Ik heb op de grens gereden van wat mijn banden konden hebben. Neem de hoogte van de band en vanaf de velg gerekend is 2 cm nog vuil, de rest van de hoogte is schoon gereden :shock:
Ik ga hem volgend jaar even naar de uitlijn specialist brengen.

Ik ga de stabi achter nog 1 tandje strakker zetten. Dan is deze uitgesteld ook.

De film staat te laden. Deze duurt zo'n 25 minuten.

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 11:28 pm
by Jeroen
Ik denk dat je achter niet strakker moet zetten hoor, wordt 'ie alleen maar meer overstuurd van en in de regen wordt 't dan wel tricky. Ik denk dat je voornamelijk aan de voorkant winst kunt behalen. Zo'n stabi die je erbij zet misschien, maar die engelsen hebben vast ook nog wel een adresje voor een dikkere stabi voor.

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 11:28 pm
by Arnold D
Peter V. wrote: De actiefilmpjes van mijn zijde stellen niet veel voor. Ik zal ze eens goed bekijken of het de moeite loont om ze te posten.
Al is het alleen maar om het geluid.
Hup, alles uploaden en dan maken wij wel uit of het de moeite waard is. :)

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Tue Oct 02, 2012 11:37 pm
by Arnold D
Jeroen wrote:Ik denk dat je achter niet strakker moet zetten hoor, wordt 'ie alleen maar meer overstuurd van en in de regen wordt 't dan wel tricky. Ik denk dat je voornamelijk aan de voorkant winst kunt behalen. Zo'n stabi die je erbij zet misschien, maar die engelsen hebben vast ook nog wel een adresje voor een dikkere stabi voor.
Ik heb meer last van onderstuur dan van overstuur. In 2 bochten, waaronder de tarzanbocht, had ik daar behoorlijk last van en dat probeer ik met nog meer gas geven te reduceren.

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Wed Oct 03, 2012 8:52 am
by Jeroen
Onderstuur is natuurlijk een bekende issue met het gewicht van een M30 voorin, en als je ziet hoe de auto aan de voorzijde overhelt, dat voegt alleen nog maar meer onderstuur toe. Dus ik zou eerder kijken hoe je dat overhellen kunt reduceren met de juiste dempers/veren/stabi's. Dan pak je het probleem bij de basis aan in plaats van te gaan compenseren aan de achterzijde. Je hebt gezien wat voor effect een paar simpele ingrepen hebben aan de achterzijde, misschien is de voorkant ook wel aan zoiets toe. Had jij trouwens een veerpootbrug erop aan de voorkant? Kan ik me niet eens herinneren...

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Wed Oct 03, 2012 9:35 am
by Arnold D
Jeroen wrote:Had jij trouwens een veerpootbrug erop aan de voorkant?
Ja en die wil ik ook nog eens doorlassen

Re: 30 september Nationaal Oldtimer Festival 2012 - Zandvoor

Posted: Wed Oct 03, 2012 10:16 am
by Jeroen
Mee eens, rond die scharnierpunten verstevigen. Dan doe ik ook mee. FF puntlasjes in gemonteerde toestand om de maat goed te hebben voor je eigen auto en dan nog even verder verstevigen. Weet wel dat ik destijds ook een driedelige had op de 320iS, overstap naar de huidige eendelige leverde al een leuk verschil op. Andere optie is wat ik op die groene heb. Nou is dat wel een knutselwerk maar dat idee is wel goed, en staat netjes. Een beetje lasser moet dat wel in elkaar kunnen krijgen. Vraag is alleen of dat langs het inlaatspruitstuk van een B6 past.

Image