Zo, vandaag eindelijk weer eens tijd om hier lekker rond te neuzen en een update te geven over mijn 315. Door drukte met werk en het maken van de nieuwe
Sharknosemeeting website heb ik weinig aan de E21 kunnen doen. Maar afgelopen week moest hij voor de APK dus ik heb er het een en ander aan moeten doen.
Heb een kleine maand geleden alleen het dashboard in de auto gezet, samen met een Cobra zetel en het BMW sportstuur, zodat de auto in ieder geval weer rijdend was. Verder heeft hij er alleen maar zielig bij gestaan. Afgelopen week daarom ook de teller bak (nu met toerenteller i.p.v. een kapotte klok) weer geplaats, alle kabels weer netjes weggewerkt zodat de auto klaar was voor de APK. Ik wist al dat een handremkabel gebroken was en ondanks dat ik hier al een nieuwe kabel voor had gekocht heb ik hem nog niet kunnen plaatsen, mooie klus voor de vakgarage die ook de APK hebben gedaan. Verder op hoop van zegen de auto maandag weggebracht en hij bleek er in eerste instantie goed doorheen te komen. Tijdens de APK 3 kleine problemen gevonden:
- Richtingaanwijzer linksvoor deed het niet
- Accu niet dergelijk bevestigd
- Handrem die niet oké was.
Met de lamp voor de richtingaanwijzer dikke pech gehad. Afgelopen zondag de hele boel gecheckt en alles werkte, maar onderweg naar de garage heeft hij de geest gegeven. Dat de accu niet goed vast zat, wist ik. Deze heeft altijd met een tie rap vastgezeten omdat de klem bij een van de vorige eigenaren kwijt is geraakt. Direct maar bij Leon een vervangend exemplaar op de kop getikt en om toch door de APK te komen is er een tweede tie rap bijgeplaatst. Hiermee was het probleem ook opgelost volgens de keurmeester haha. Volgende week krijg ik hopelijk de klem en kunnen we hem gewoon monteren zoals het hoort.
De handremkabel was een paar maanden (vlak voordat hij de winterstalling in ging) kapot gegaan. Zoals eerder gezegd had ik direct een kabel gekocht, maar ben er nooit aan toe gekomen om deze te plaatsen. Toen de garage hiermee bezig was, bleek ook de wielremcilinder vast te zitten (zowel links- als rechtsachter). Dit ook gelijk maar laten herstellen want APK afkeur. Al met al weer een paar honderd euro lichter (puur eigen schuld / tijdgebrek) maar de auto heeft weer een APK tot april 2018!
Terwijl de auto geopereerd werd, gelijk weer even eronder gekeken en hoewel hij rond de A en B stijl en het rechter achterlicht redelijk aan het roesten is, is hij onder echt keihard. De BMW moet nu weer even wachten, want ik moet eerst mijn oude Vespa weer in orde maken. Mijn zusje is hier een paar maanden gelden hard (met dik 50 km/pu) onderuit gegaan en ik heb hem net terug van een goede vriend die alle schade heeft hersteld. Dacht dat soms onderdelen voor een E21 vinden lastig was, maar voor de Vespa is het helemaal een pain in the ass. Hoop deze in april weer 100 % te hebben en daarna is de BMW weer aan de beurt.
Bovenaan het lijstje:
- Complete interieur plaatsen
- Grondige poetsbeurt geven voor de Sharknose meeting
Hopelijk snel een update met wat foto's van mijn nieuwe interieur!