Page 8 of 23

Posted: Mon Mar 23, 2009 10:28 pm
by Peter V.
Dat geeft mij weer wat moed dat dat bij meerdere mensen is.

Ik denk dat mijn draagarmen gewoon nieuw zijn. Het rubber wat erin zit is gewoon in nieuwstaat en de fuseekogel ook.

Ik heb niet gekeken als hij op zijn wielen staat, waarschijnlijk sluiten ze dan gewoon aan omdat hij dan belast is.

Dan morgen eerst maar eens de banden laten balanceren, er zit alleen ook flink wat hoogteslag in en ik denk dat ze dat er niet uit kunnen krijgen. Wel zonde want die banden zijn z.g.a.n. ze zaten al om de velgen toen ik ze gekocht had.

Gr Peter

Posted: Mon Mar 23, 2009 10:35 pm
by 323baur
Peter V. wrote:
Dan morgen eerst maar eens de banden laten balanceren, er zit alleen ook flink wat hoogteslag in en ik denk dat ze dat er niet uit kunnen krijgen. Wel zonde want die banden zijn z.g.a.n. ze zaten al om de velgen toen ik ze gekocht had.

Gr Peter
Als je ze niet meer goed krijgt...rest er maar 1 ding: opgummennn.. :twisted:

Posted: Mon Mar 23, 2009 10:51 pm
by Peter V.
Je zou het inderdaad bijna doen. :lol:

Ik zal alleen met deze banden wel een ritje Friesland moeten doen aangezien de geldboom even niet toereikend is om nieuw rubber te kopen.

Morgen bij het balanceren maar eens kijken hoe erg het precies is.

Gr Peter V.

Posted: Tue Mar 24, 2009 10:29 pm
by Nick1984
hoi, heb vorige week mijn draagarmen vervangen.
je hebt normaal een stalen bus in het rubben van de draagarmen zitten.
Hierop klem je dan die 2 grote rondellen, en dan heb je normaal een spatie van 2 mm l en r tss de draagarm en de rondel.

Image

ik heb de grote moer van de stabi stang pas aangedraait toen ik het wiel had opgekrikt met een boitekrik, kwestie dat het rubber in normale toestand bijna niet belast is.

wel had ik 2 maanden geleden mijn wagen laten uitlijnen.
bandencentrale had mijn wagen uitgelijnd op de specificaties van een e30
met als gevolg dat ik nu 2 nieuwe michelin pilot sx banden kletskop heb gereden op 2 maanden tijd :oops:
dus als je hem laat uitlijnen, zie dan dat ze zeker de juiste waarden hebben!

Posted: Tue Mar 24, 2009 10:36 pm
by Nick1984
ik ga het monteren van mijn billsteiners nog even laten aanslepen tot na de keuring. is over een maand, en wil geen dubbel werk.
voor de rest zijn alle gewrichten en rubbers vooraan vervangen.
wagen gisteren opnieuw uitgelijnd, nieuwe bandjes gekocht die ik morgen moet monteren. en hij stuurt eindelijk goed, geen vibraties of wegtrekken meer :)

Posted: Tue Mar 24, 2009 11:16 pm
by Peter V.
Dus die speling hoort hij onbelast te hebben. Daar ben ik blij mee om dat te horen. Ik heb mijn banden afgegeven bij de garage, ik hoop dat ze ze morgen klaar hebben.

Peter V

Posted: Tue Mar 24, 2009 11:22 pm
by Arnold D
Vibraties, had Peter dat probleem ook niet ?

Misschien een tip Peter?
Of veroorzaakt een hele verkeerde uitlijning geen vibraties?

Dat is balen,dat de banden op zijn, Nick.
Komen ze je ook tegemoet, bij de aanschaf van nieuwe banden ?

Posted: Tue Mar 24, 2009 11:26 pm
by Peter V.
Inderdaad heb ik ook vibraties. Daarom was ik alles aan het checken. Ik had er alleen geen last van tijdens het ophalen van de auto (cardanasprobleem was er pas de laatste paar kilometer).

Aangezien ik toen mijn 13 inch wielen erop had gezet kwam het. Na verder onderzoek bleek op sommige wielen veel balanceerlood te zitten en per kant op meerdere plekken. Tevens gezien dat er wat hoogteslag in zit. Eerst het balanceren even afwachten en dan ga ik verder zoeken.

Peter

Posted: Wed Mar 25, 2009 10:58 pm
by Nick1984
Arnold D wrote:Vibraties, had Peter dat probleem ook niet ?

Misschien een tip Peter?
Of veroorzaakt een hele verkeerde uitlijning geen vibraties?

Dat is balen,dat de banden op zijn, Nick.
Komen ze je ook tegemoet, bij de aanschaf van nieuwe banden ?
Ik heb daar ne mooie procent gekregen, en de uitlijning gratis, maar de banden zijn wel geen pilot sx meer, maar onbekend merk...

Uiteindelijk ben ik altijd nog int zak gezet, want heb nu dubbel moeten betalen voor slechtere banden...

Posted: Wed Mar 25, 2009 11:02 pm
by Peter V.
Toch mooi dat je er wat korting uit heb kunnen slepen. Mijn velgen en banden liggen nu bij de bandenman. Ik hoop dat ze er iets van kunnen maken i.v.m. die hoogteslag. Anders zal ik nieuw rubber moeten kopen.

Peter

Posted: Sat Mar 28, 2009 9:21 pm
by 323baur
21:15u en ik ben klaar. (wel eerst uitgeslapen).
Het is maar goed dat ik geen garage bedrijf heb want ik denk niet dat ik vaste klanten zou krijgen met mijn uren facturen...

Maar deze witte boorden man heeft het wel mooi helemaal zelf gedaan - Dank u. :roll:

Ik heb nu alles vervangen - veren, dempers, alle rubbers en draagarmen vóór.
Met name de stuurkogels waren met geen mogelijkheid los te krijgen en na een uur k*tten heb ik gewoon een trekker gekocht a euro 25,=. Dat had ik natuurlijk eerder moeten doen want daarna was het allemaal zo gepiept.
Wel kreeg ik de Bilstein vreselijk moeilijk in de behuizing. Ik had gelukkig "buiten-om-veerspanners" daarmee heb ik de schokbrekers er in geperst. Ik denk dat ik wat teveel olie had toegepast want er kwam een klein beetje uit na het persen.

De draagarmen/ fusees zijn imo het makkelijks te vervangen als de complete veerpoot in de bankschroef staat. Paar harde klappen op het huis en de arm zelf en hij schiet zo los.
Achteraf waren de nieuwe armen echt niet nodig - de rubbers en fusees waren/ zijn nog prima. Maar goed - All set.

Morgen maar eens wat fotos 8) en rijden :?: , nu regent het pijpestelen.

Posted: Sat Mar 28, 2009 9:25 pm
by Arnold D
Gefeliciteerd Ite, we zijn benieuwd naar de foto's.

Posted: Sat Mar 28, 2009 10:51 pm
by gerrit323
Proficiat Ite ... een leuk gevoel toch om zelf werk aan je e21 tot een goed eind te brengen ... laat de foto's maar komen :wink:

Gerrit

Posted: Sat Mar 28, 2009 11:54 pm
by Peter V.
Zo zie je dat je geen professionele monteur hoeft te zijn. Gefeliciteerd en inderdaad we zijn benieuwd.

Gr Peter V.

Posted: Sun Mar 29, 2009 9:34 am
by Wondermike
Nou ik ga niet achter hem rijden hoor..... :wink: (geintje Ite)

Hoe is jouw voorkant geworden??????
Mega benieuwd natuurlijk naar beeld materiaal.