Page 72 of 420

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri May 04, 2012 9:25 pm
by jamesV
Toch denk ik dat ik in de eifel wel de 15 inch eronder zet om toch iets meer stabiliteit te hebben.
gewoon om eens te weten, is er echt een verschil in stabiliteit tussen 13 en 15? ik dacht dat het alleen voor het uitzicht was dat de meeste er 15" onder zetten :bag

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri May 04, 2012 9:39 pm
by Wilmo
Ik heb namaak BBS'en met afbladderende verf waardoor de banden telkens leeglopen...

Mja, ik heb me gered op de Veluwe, dus ik gaat het maar weer proberen in de Eifel ;D

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 05, 2012 12:28 am
by Jeroen
Mij teveel rol hoor met zo'n mega wang!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 05, 2012 9:24 am
by raymondw
Donderdagavond en vrijdagmiddag heb ik de oude hydraulische reservoirs van de niveau-regeling uit de E34 gebouwd. Nieuwe exemplaren en de bijbehorende slangenset liggen klaar.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 05, 2012 10:51 am
by Wilmo
Jeroen wrote:Mij teveel rol hoor met zo'n mega wang!
Maar jij hebt ook de helft meer pk's en smuizend keer zoveel skills dan ik ;)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 05, 2012 11:18 am
by uwbuurman
Ach in de Eiffel (als ik daar ooit kom met dat gare hok van mij :bag) ben ik dan wel met 16" dus redelijk lage wang, maar mijn onderstel is weer niet je van het. Dus met mijn standaard veren en 25 jaar oude rubbers g ik ook duiken en dweilen in de bochten. Zeker met die lekkere slappe carrosserie vand e E30 cabrio. Dus ik blijf wel bij je in de buurt Wilmo!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 05, 2012 1:38 pm
by Peter V.
Wilmo wrote:
Jeroen wrote:Mij teveel rol hoor met zo'n mega wang!
Maar jij hebt ook de helft meer pk's en smuizend keer zoveel skills dan ik ;)
Zonder de Pk's en skills kon je best goed meekomen maar je zal ook gemerkt hebben dat het bochtenwerk jou en mij meer afremt dan het gewone rechtuit rijden. Natuurlijk is het een combi van onderstel en bandenvelgen. Toch zal het "comfort" gehalte van de 13 inch band al een groot deel van het bootgevoel opleveren. In de eifel met de bochtencombinaties is het gewoon net even wat lekkerder denk ik.

Begrijp me goed dat je een tour uiteraard ook heel goed met de standaard setup kan doen en zeker zoveel lol ermee beleven. :driving

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 05, 2012 3:57 pm
by Jeroen
Mee eens, het is geen trackday tenslotte. En het kan persoonlijk zijn, maar ik vind een iets directer communicerende setup zoals een sportonderstelletje en iets grotere wielen een stuk meer vertrouwen geven, zonder dat het extreem moet. De E30 is voor mij gevoelsmatig nog steeds de meest sportieve auto en die staat ook maar ietsjes lager en op 15". Voor mij geen 60/40 setjes en 16 of 17" hoor. Grappig is juist door 't wel iets softer te houden dat het grensbereik iets breder is en zich wat beter aankondigt en da's precies goed.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun May 06, 2012 1:58 pm
by raymondw
Gisteren heb ik de eerste nieuwe drukbol voor de niveauregeling gemonteerd; aan de tweede kwam ik helaas niet toe. Een verslagje is te lezen op:

http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 6&start=15

Nu de Pentosin eraf is, biedt mij dat de gelegenheid het stuurhuis uit te bouwen om te laten reviseren, maar dan ben ik een paar weken gebonden i.v.m beschikbaarheid van de brug en de nieuwe dempers moeten ook nog op de E28; dilemma's en keuzes uit wat feitelijk een luxe probleem is. :sealed

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun May 06, 2012 11:16 pm
by Arnold D
Gisteren verder gegaan met de Alpina.

Schokbrekers achter een standje lager gezet.
stoelleuning afgemaakt, zodat deze op de normale manier naar voren geklapt kan worden en een begin gemaakt met het vervangen van de ontluchtings slangen van de benzientank. De oude slang die er pas 2 jaar onder zat is 10 cm gekrompen, zodat de tank gelicht moest worden om bij de Y-splitsing te komen.

Nu nog de 14mm slang vervangen, maar die moet ik eerst maar zien te scoren, omdat die bijna nergens te koop is. Misschien de dealer?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon May 07, 2012 12:25 am
by Jeroen
Raymond: sja is het nodig? De andere kant is dat er nu een combi gemaakt kan worden en ik heb zelf ook een hekel aan dubbel werk, maar mooier zou zijn om dit natuurlijk in de winter te doen. Nu het weer wat beter wordt (hopen we!) is het juist wel lekker als de oudjes klaar staan om te spelen!

Arnold: ja hoor! Onze Westfriese makker heeft de nummers al eens op een rijtje gezet, incusief die slang: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 9&start=26

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon May 07, 2012 10:26 am
by Arnold D
Ik ben vanochtend even naar de slangenspecialist geweest en heb daar geschikte slang gekocht.
Dan kan ik dit vanavond even afmaken.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon May 07, 2012 10:58 am
by Jeroen
Welk merk brandstofslangen had je eerder gebruikt ivm die 10 cm krimp? Ik heb zelf volgens mij voor zowat alles originele BMW slang gebruikt maar als bijv de Gates multi carburante slang zo zwaar krimpt is dat wel iets om te weten, ik sluit niet uit dat er bij mij ergens wel een universeel stukje tussen is gekomen en zo zullen er vast meer E21 eigenaren zijn!

Voor dat Y-stuk heb je dan ws de rechter tankhelft moeten laten zakken? Da's wel jammer want doorgaans kan die gewoon blijven zitten. Alleen de linker moet er bij de E21 onderuit omdat je anders nooit bij de ontluchtingsslang van die helft komt... die had ik zelf destijds even laten zitten en de rest wel gedaan. Logisch dat die vervolgens dus begon te lekken... ach, een mooie stok achter de deur zullen we maar zeggen en nu ist allemaal weer fris voor de komende jaaaaren

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon May 07, 2012 11:19 am
by uwbuurman
Maar heb je dan 2 jaar geleden ook alles nieuw gemonteerd Arnold? Dan is het wel erg snel allemaal.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon May 07, 2012 12:47 pm
by raymondw
Jeroen wrote:Raymond: sja is het nodig? De andere kant is dat er nu een combi gemaakt kan worden en ik heb zelf ook een hekel aan dubbel werk
Ach, de E34 wordt op dit moment toch niet gebruikt, dus of winter of zomer maakt op dit moment niet uit. Bovendien gaat het vervangen van de dempers voor de E28 toch niet lukken voor de sharknose meeting, ergo die auto laat ik vooralsnog met rust; deze is er dus gewoon op SMIII.

V.w.b het stuurhuis; In vergelijking tot de voor een kogelkringloop zeer strak sturende E28, stuurt mijn E34 als zijnde een dweil. En dit komt puur door de speling in het centrum van het stuur. Afstellen heeft geen effect meer, dus het is tijd voor een revisie.