Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by loentje »

Roy,

is het nog wel de moeite waard? Ik zou een kosten baten analyse doen en anders eens kijken naar een andere mooie e21.

of er moet emotionele waarde aanzitten, dat is natuurlijk een ander verhaal.

groeten loentje

uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

ja en dan heb je twee zijpanelen en dan haal je de bende los om te gaan lassen en dan wordt je bang van wat je gaat tegenkomen. Kijk maar eens in mijn draadje wat er allemaal gebeurt als je dat doet. Ik ben het met leon eens, als ik je zo hoor, dan denk ik dat je goedkoop moet gaan oplappen en deze oprijden. Ondertussen lekker sparen voor een betere. Of het is een emotionele keuze deze te gaan restaureren, maar dan moet je gewoon de tijd nemen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Vandaag mijn 3e rijles voor de vrachtwagen gehad. De spanning giert door mijn lijf tijdens het rijden. Tijdens deel 2 van de les viel de spanning weg en kreeg ik alles bijna 100% onder controlle. Niet slecht voor de 3e les.
Duidelijk word wel hoe vervelend sommige automobilisten kunnen zijn. Zolang de vrachtwagen nog rolt kan ik in de 4 hogere versnellingen blijven, maar als ik moet stoppen moet ik meerdere handelingen uitvoeren om naar de lagere 4 versnelling over te schakelen en dat kost tijd.
Gevolg dat ik er langer over doe om weg te komen en dat wekt weer ongeduldige automobilisten op. Maar de oorzaak ligt even zo goed bij hun.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik ben ervan overtuigd dat bij ongevallen waarbij vrachtauto's betrokken zijn, een blindganger in een personenauto in 80% van de gevallen de oorzaak is. Van die idioten die een file inrijden en 'm nog net even in een gaatje mikken net voor een ééncompartiments tankwagen, en dan vol in de ankers. Dan verdien je niet anders dan een harmonicabehandeling tussen twee vrachtwagens.

Een vaker geuite tip: een uurtje vrachtwagen rijden (op een afgesloten baan) zou onderdeel moeten zijn van de rij-opleiding voor de personenauto. Net als een uurtje motorrijden met veel bochten en een nat wegdek. En kunnen we dan misschien ook wat aan voertuigbeheersing met de auto zelf doen, of een ANWB rijtraining? Er valt nog veel te leren...

Maar we dwalen weer af, Johan: veel plezier en succes iig!
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ik heb inderdaad mijn vrachtwagenrijbewijs (weliswaar alleen C) en kan het verhaal van Johan beamen. Je bent nu eenmaal een stuk minder flexibel met zo'n ding.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
jeffreydorst
Upcoming E21 fanatic

Post by jeffreydorst »

Zag ik jou vanavond rijden Peter? denk met de 320/6.
1981 BMW 525 E12 - Graphite grey
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Grijze auto-dag gedaan vandaag met Tamara en Lars

Image

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

En de autoglym vloeide rijkelijk :thumbsup

Stond de auto van Lars nog in NL?
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Vloeide letterlijk hahaha

Nee Lars heeft de auto weer es wat km's bezorgd, en de komende weken staat de auto hier. Als het met zijn werk even meezit proberen we Lars ook mee te krijgen naar de Eifel :driving
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ja moet je zeker doen!

Hi Lars, are you reading too? Hope to meet you soon man!
Start saving some money for the next Alp tour too :cheers
So many cars, so little time
Lars-Nord
E21 Pro

Post by Lars-Nord »

Yes. now I am reading. Jeroen had me locked out of the forum. With some others :-) Now we are back and I am here with Jeroen. Been some cleaning of cars today. Tomorrow I go to Jeramy and make a plan for the Alpina. After seeing the engine thats going in.... I undrestand why BMW and Alpina did not fitted that engine. Tomorrow I also will try it for the first time with the old engine in.
81 e21 323i polaris
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
BMW_Roy
E21 starter

Post by BMW_Roy »

uwbuurman wrote:ja en dan heb je twee zijpanelen en dan haal je de bende los om te gaan lassen en dan wordt je bang van wat je gaat tegenkomen. Kijk maar eens in mijn draadje wat er allemaal gebeurt als je dat doet. Ik ben het met leon eens, als ik je zo hoor, dan denk ik dat je goedkoop moet gaan oplappen en deze oprijden. Ondertussen lekker sparen voor een betere. Of het is een emotionele keuze deze te gaan restaureren, maar dan moet je gewoon de tijd nemen.

Hmmm... Tijd is er sowieso, in die garage staat ie niet in de weg. Al doe ik er jaren over, m'n oom vind het niet erg. Ik sta op het punt om naar Hilversum te vertrekken, als ik daar ben breng ik hem naar een vriend van een oom van me, die heeft een garagebedrijf en kijkt hem na. Zowel technisch, als voor de APK keuring. Afhankelijk van hoelang dat lijstje wordt ga ik ermee verder. Word dus nog spannend...
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Lijkt me goed om idd te proberen het plaatje een beetje compleet te krijgen zodat je weet waar je aan begint. Een complete body off restauratie (en het gaat al hard die kant op) is vaak van de onderdelen alleen al niet rendabel. En houd er rekening mee dat als je aan de slag gaat er altijd wat bij komt op de lijst, maar er gaat nooit wat af. Als je de auto helemaal netjes aan het maken bent, dan pak je toch ook dat twijfelgevalletje aan, vervangt toch maar rubbers en chroom, etc etc.
Regards/groeten, Jeroen
BMW-POWER
E21 Fanatic

Post by BMW-POWER »

Een e30 325i type 1 2deurs ongeval- sloper gaan halen,
Leuke extra's zijn,

-platensper
-nieuwe weitec sportophanging
-elektrische ramen
-15' kruisspaakjes oem
-m20b25
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

mini toer met de 2.7 gedaan .. voorste draagarmen zijn vervangen en nieuwe bussen geperste in de draagarmen van de achteras .. Het rijden als een dweil is voorbij .. ze stuurt net zoals het hoort direkt en geeft terug de juiste feedback. OOK bij stevig aanremmen en accelereren blijft alles mooi stabiel en rechtuit .. alles zoals het hoort dus.

Dinsdag wordt nog de versnellingsbakolie van de e21 ververst voor de aankomende trip naar de sharknose maar ik vrees dat de bak na dit seizoen zal open moeten .. wat gerichter naar het zoemende geluid gaan luisteren en je hoort dit eigenlijk alleen in 3de en 4de versnelling .. lijkt mij de as van deze 2 tandwielen te zijn die is ingelopen.. Als het zover is gelijk alles vernieuwen.

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
Post Reply