Page 79 of 468

Posted: Tue Jun 15, 2010 3:13 pm
by Jeroen
De man heeft gelijk!

Image

Image

Posted: Tue Jun 15, 2010 3:39 pm
by 325ixbaur
Zo, zojuist ff een belletje gedaan, komende donderdag staat deze jongen weer eens een TC1 te bekoekeloeren :D

Gr Jeroen

Posted: Tue Jun 15, 2010 5:05 pm
by loentje
BMW van een bekende van me!

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... html?q=bmw

groeten loentje

Posted: Tue Jun 15, 2010 8:38 pm
by Nils
Ben toch wel benieuwd met betrekking tot de C1.....

Waarom vind ik nu altijd leuke autootjes?

Posted: Wed Jun 16, 2010 10:23 am
by Smartie
Mooie rood, wit en blauw striping :P
Helemaal top.

Posted: Thu Jun 17, 2010 9:24 pm
by 325ixbaur
Nou, klein verslagje van vanavond. Wezen kijken bij deze Schneiders (of iig geen originele Baur-ombouw):
Image
Image
Om maar eerst met de facts te beginnen:
Image
Hier zien we een chassisplaatje wat ons verraad dat het een 315 was, in de kleurcode 147, Safaribeige. Zojuist even nagekeken, deze komt niet voor in de Baur-productielijsten.

Zoals te zien zit er nu een 320/6 blok in, gekoppeld aan een automaat bak. Deze liep erg goed, hoewel we beiden de kickdown heftiger hadden verwacht, maar hebben beide nog nooit een 320/6A gereden.
Dat het geen 320/6 met 315 identiteit was, bleek o.a. uit de later opgelaste ophangpunten voor het koelvloeistofreservoir.
Welk remsysteem eronder zat hebben we niet naar gekeken, maar het zou ons niets verbazen als dit nog het 315-spul is. Remmen ging wel prima, dat dan weer wel.
De beste man heeft recent nieuwe schokdempers en banden op de auto gemaakt. Ook zit er een nieuwe accu in. Hij doet 'm weg omdat hij geen plaats heeft en op leeftijd komt (73).
Ook de tellerbak (tot 200km/h, klok) stamt nog uit het 4-cilindertijdperk. Het interieur was kunstleder blauw, met stoffen hoofdsteunen. Ook de rest van het interieur was blauw, met een niet originele vloermat erin.
Het dak was PVC blauw, nooit zo geleverd door Baur.

De wagen had redelijk wat plaatsen roest. Gebruikelijke plaatsen zoals: dorpels, onderkant voorspatborden, onderlangs de softtop, bij de wielkuipen in de kofferbak.
Tevens had blijkbaar de kont in elkaar gezeten, want hier zat een nieuw paneel op. Helaas vooral aan de linkerkant erg scheef erin gezet, halve cm te hoog.
Roel heeft ook de wielranden zitten betasten, daar was rondom al van alles aan geknutseld.

Gr Jeroen

Posted: Thu Jun 17, 2010 10:13 pm
by RJ
Van de andere kant: staat wel 6 cyl op kenteken (rdw) en op de papieren ook, dus er heeft ooit een herkeuring plaatsgevonden. Als dit correct gebeurd is, hebben ze ook gekeken naar de rest van het verhaal lijkt me. (remmen)

Wel nog het vermelden waard: eigenaar komt eerlijk over, en ik geloof ook wel dat hij de wagen in deze staat heeft gekocht: dus de wagen was al omgebouwd naar 320/6 voordat hij hem kocht.
Dat de wagen is omgebouwd is ook geen probleem op zich, moet alleen goed gebeurd zijn. Dat er een steuntje gelast is, vind ik persoonlijk nog geen ramp.

Het is geen perfecte wagen, maar ook weer geen super slechte vind ik... voor de puristen zit er werk aan, maar dat hebben de meeste auto's... motor zag er trouwens netjes uit, geen grote zwarte olie bende.

Wagen reed inderdaad prima, lekker dakje open, het motortje klom gemoedelijk in toeren en dan door het Zuid Limburgse heuvelland rijdend :)... wat voor een mooiere testrit kun je je nog wensen?
Automaat pakte goed (geen grote schokken met schakelen), en of de kickdown nu sneller moet zijn... ik kan het niet zeggen... te weinig ervaring met automaat.

grtz. Roel

Posted: Fri Jun 18, 2010 10:58 am
by Thegs
Remmerij ombouwen hoeft wss niet, een 320/6 heeft standaard toch trommels achter. Die zullen vast niet groter zijn al bij de 4-pitters.

Wat was de vraagprijs voor dit beestje dan?

Gerwin

Posted: Fri Jun 18, 2010 11:05 am
by dirk316i
Had niet gedacht dat er toch zoveel "mis" mee was.
Zo zie je maar als je een auto goed wilt bekijken,
dat je er niet 2x omheen moet lopen,
wat ik woensdag even snel heb gedaan.

Posted: Fri Jun 18, 2010 11:05 am
by dirk316i
Thegs wrote:Wat was de vraagprijs voor dit beestje dan?

2.800 euro

Posted: Sun Jun 20, 2010 5:27 pm
by RJ
Stond deze niet eerst ook al eens ergens te koop?

http://link.marktplaats.nl/349302363

Posted: Sun Jun 20, 2010 5:33 pm
by Wondermike
wat voor een mooiere testrit kun je je nog wensen?
Nou de Gross Glockner in een Baur was ook leuk hoor :wink:

Posted: Sun Jun 20, 2010 5:51 pm
by RJ
Haha dat zal beslist, maar het is een beetje lastig om "ff" vanuit Limburg, via Gross Glockner een testrit te maken :wink:

Posted: Wed Jun 23, 2010 8:44 am
by e-einundzwanzig
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT

voor wie een superdik blok in de auto heeft liggen en boven de 250 km/h denkt te halen. maar misschien ook mooi voor de look?

martin

Posted: Wed Jun 23, 2010 10:11 am
by Jeroen
Sja, mag je wel eerst je teller gaan aanpassen... of je wilt dat je teller gewoon heel optimistisch is natuurlijk...