Page 9 of 27
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Sep 13, 2010 7:46 pm
by Peter V.
Inderdaad dat onderdeeltje.....
Voorlopig geen haast dus. De onderplaat en de wielbak staan in de Ferpox dus die kunnen van de week gelast worden
Vandaag even een proefstart gedaan en ze liep gelijk netjes. Het mooie fluittoontje van de M10 zit er nog in

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Sep 13, 2010 9:34 pm
by loentje
De natuur helpt een handje mee
Wil je hem deze winter al gaan gebruiken, of spaar je hem de winter en trek je hem van de zomer uit de schuur?
groeten loentje
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Sep 13, 2010 11:20 pm
by Peter V.
Hey Leon,
Gezien de APK van de Baur tot augustus 2011 en het feit dat de belgische papieren zeggen dat ze uit Januari 1981 is denk ik dat ik wacht met invoeren en keuren tot na deze datum.... Gelijk APK voor twee jaar.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Sep 13, 2010 11:38 pm
by gerrit323
Leuk bezig Peter .. en ik vind wel dat de schnitzers hem goed staan .. alleen spijtig dat daar spacers voor nodig zijn
Gerrit
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Sep 14, 2010 12:19 am
by Peter V.
Ik ben ook best gecharmeerd van de Schnitzers alleen ik moet zeker weten dat er een "veilige manier" is van spacers. Het is in ieder geval eens iets anders dan de Alpina's en BBS velgen.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 8:25 pm
by Peter V.
De Onderplaat van de wielbak linksachter zit erin gelast.
Ik kom erachter dat onderste boven lassen best tegenvalt

De plaat zit erin en het is altijd beter dan grote roestgaten.
Eerst uiteraard gecoat voordat de plaat erop ging:
Nu de plaat erop en rondom aflassen:
Hierna de binnenrand nog proplassen ( althans proberen).
Morgen nog wat afwerken en dan kan het behandeld worden. Voor dat ik bij de Baur ga lassen maar eens wat meer oefenen en wellicht een iets beter lasapparaat aanschaffen.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 8:29 pm
by 323baur
Ach Peter, alles moet je leren.
Voor iets wat straks onder de prut zit, prima toch??
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 8:32 pm
by Wondermike
Gaat goed zo Peter, tuurlijk kan het beter (ik kan het
zeker niet beter).
Een lasapparaat kan erg bepalend zijn hoe het resultaat eruit komt te zien.
Ik wil al tijden een Cebora 155 kopen met grote fles maar er komt telkens wat tussen.
Ik heb nu een ferm van de kijkshop

en dat geeft een vergelijkbaar of zelfs een veel slechter resultaat.
Vooral doorgaan en die plaat is idd niet eenvoudig na te maken en te lassen.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 8:39 pm
by Jeroen
Mooi dat alles tevoren al in de prut gezet is, en 't zit er toch behoorlijk netjes onder. Desondanks zou ik nog wel een gaatje maken en de holle ruimtes vol laten lopen met prut a la tactyl amber of dinitrol om roest ter plaatse van de las ook tegen te gaan. Verder gewoon fraai werk, ik doe het je niet na!
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 8:46 pm
by Peter V.
Hoi,
Bedankt heren,
@ Michel, Het lasapparaat van mij is een Kinzo van de Kijkshop dus vergelijkbaar.
Het gat aan de bovenzijde ( origineel) is nog open en daar zal zeker een bus prut in verdwijnen. Veel oefenen en dan komt het wel goed.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 9:12 pm
by Arnold D
He Peter, dat blik heb je netjes in model gekregen en dat lassen valt op die punten vaak wat tegen. Alles moet brandschoon zijn en dan heb je nog wel eens last van smeltende drap, die de las vervuilt. Maar verder top.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 9:44 pm
by gerrit323
Als er nu iets is wat ik niet zelf kan is het lassen ... ik kijk dus altijd met veel bewondering naar mensen die dit wel kunnen ... Super gedaan Peter ...
Gerrit
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 9:46 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:He Peter, dat blik heb je netjes in model gekregen en dat lassen valt op die punten vaak wat tegen. Alles moet brandschoon zijn en dan heb je nog wel eens last van smeltende drap, die de las vervuilt. Maar verder top.
Dat in model brengen vond ik makkelijker dan het lassen
Het zou heel wat makkelijker gaan als de 316 op zijn kant lag maar dat mocht niet van Paulien

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Thu Sep 16, 2010 11:05 pm
by loentje
Peter,
ook hier, ik doe het je niet na!! Misschien eens met zijn allen een cursus lassen gaan volgen?? Aangezien ik ook nog een restauratieprojectje heb staan.
Groeten loentje
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Sep 17, 2010 6:57 am
by Wondermike
Bij Rustbuster hebben ze een dag cursus lassen.
Kost 125 euro en dan ben je een halve dag aan de theorie en de andere helft ben je aan het lassen.