Page 9 of 55
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Jan 27, 2012 11:03 am
by Arnold D
Die ziet er weer uit als nieuw Peter.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Jan 27, 2012 12:48 pm
by pattam2009
Mooi werk ziet er weer netjes uit Peter.
Om het echt weer als nieuw te laten ogen zou ik die paar bouten ook vervangen op de remklauw.
Lig je nieuwe tapijtje er al in.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Jan 27, 2012 2:00 pm
by Peter V.
@Pattam, Het tapijtje gaat pas in de winter 2012/13 worden. Nu al voldoende werk. Ik moet de beluchtingsslangen van de tank ook nog doen voor dat de meetings gaan beginnen.
De bouten van de remklauwen laat ik zitten omdat ik niet de kans wil lopen dat beiden zijden van de klauwen loskomen. Ik heb de afdichtingsrubbers namelijk niet in huis.
Verder wordt het dit weekend even rustig aan want we gaan er even een weekendje tussenuit.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Jan 27, 2012 2:11 pm
by Jeroen
Heb je die twee minuscule rubbertjes tussen de helften er niet bij gekregen? Dat is strange. Gelukkig heb je het belangrijke werk (de verzamelde drap achter de zuiger) aan kunnen pakken en die kanaaltjes door kunnen blazen dus de kans dat daar nog vuil van betekening in zit is nihil. Dat remt vast lekkerder nu.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Jan 27, 2012 4:58 pm
by pattam2009
Jeroen wrote:Heb je die twee minuscule rubbertjes tussen de helften er niet bij gekregen? Dat is strange. Gelukkig heb je het belangrijke werk (de verzamelde drap achter de zuiger) aan kunnen pakken en die kanaaltjes door kunnen blazen dus de kans dat daar nog vuil van betekening in zit is nihil. Dat remt vast lekkerder nu.
Toen ik de rubbertjes wilde bestellen bij de de dealer ging die bijna over ze nek, weet je wel wat er kan gebeuren als dat gaat lekken en dat je remklauwen nooit mag delen enz enz.
ik snap zijn punt wel maar het blijven twee delen.
rubbertjes bij W&N besteld.
Peter V. wrote:@Pattam, Het tapijtje gaat pas in de winter 2012/13 worden. Nu al voldoende werk. Ik moet de beluchtingsslangen van de tank ook nog doen voor dat de meetings gaan beginnen.
De bouten van de remklauwen laat ik zitten omdat ik niet de kans wil lopen dat beiden zijden van de klauwen loskomen. Ik heb de afdichtingsrubbers namelijk niet in huis.
Het vervangen van het tapijt is echt niet zoveel werk, stoelen eruit gaspedaal los en vervangen, goed uurtje werk.
ik zou niet kunnen wachten om zoiets moois te plaatsen
Als je de bouten één voor één vervangd is er niets aan de hand.
Alvast een heel fijn weekend dan.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Jan 30, 2012 9:15 pm
by Peter V.
Vandaag weer wat verder.
De rembekrachtiger en hoofdremcylinder zijn vervangen en gelijk ook de primaire koppelingcylinder inclusief de slangverbinding naar het remvloeistofvaatje. De slag van de koppeling afgesteld op 32 mm.
De linkerzijde is klaar om straks gevuld en ontlucht te worden. De remklauw gemonteerd inclusief nieuwe blokken, anti-piepplaatjes, pennen en veer.
Het rubbertje voor de afdichting van de remklauwhelft zat er inderdaad niet bij dus deze heb ik niet gescheiden.
* Pattam, De bekleding is iets meer werk in mijn geval omdat ik zit met een afwijkend middenconsole i.v.m. de airco. Officieel moet je eigenlijk de kachelslangen door het schutbord verwijderen want hier zit de vloerbedekking omheen. Ik heb alle tijd hoor.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Jan 30, 2012 9:21 pm
by pattam2009
Peter V. wrote:
* Pattam, De bekleding is iets meer werk in mijn geval omdat ik zit met een afwijkend middenconsole i.v.m. de airco. Officieel moet je eigenlijk de kachelslangen door het schutbord verwijderen want hier zit de vloerbedekking omheen. Ik heb alle tijd hoor.

heb ik gelezen, die van jouw heeft geen ARCO maar een echte!
dan is het ff meer werk.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Jan 30, 2012 9:21 pm
by Jeroen
Lang geleden dat ik piepplaatjes gezien heb

zitten die bij zo'n kitje van WN of dealert?
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon Jan 30, 2012 9:27 pm
by Peter V.
Jeroen wrote:Lang geleden dat ik piepplaatjes gezien heb

zitten die bij zo'n kitje van WN of dealert?
Ik moet toegeven dat ik de piepplaatjes via W&N heb besteld

De dealer kon ze niet leveren. Ik ben zelfs nog bezig geweest voor het stofdekseltje wat er eigenlijk bij hoort op de remklauwen maar deze is helemaal niet meer te krijgen.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Tue Jan 31, 2012 10:03 am
by uwbuurman
Piepplaatjes... ik ga ze niet toepassen. Dan hoor ik ook of ik echt rem...
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Tue Jan 31, 2012 11:59 am
by Jeroen
d'r zijn niet van die plaatjes voor Wilwoods en Ferodo's piepen toch wel

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Wed Feb 01, 2012 1:10 pm
by Peter V.
Andere zijde is ook voorzien van een gereviseerde remklauw inclusief nieuwe schijven/blokken. Vandaag het gehele systeem ontlucht met de Eezibleed.........werkt best wel lekker zo! In de bedieningscylinder van de koppeling had zich aardig wat vuil verzameld.
Morgen even een testrit rijden maar de pedalen voelen goed aan.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Wed Feb 01, 2012 1:24 pm
by uwbuurman
Mooi man! Dan ff poetsen en op naar de dealert!
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Wed Feb 01, 2012 1:34 pm
by Jeroen
Dat poetsen doet de dealer wel hoor, dus je krijgt 'm ook spic & span terug!
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Thu Feb 02, 2012 1:00 am
by Peter V.
Jeroen wrote:Dat poetsen doet de dealer wel hoor, dus je krijgt 'm ook spic & span terug!
Dat is inderdaad zo. Als ze van binnen maar van de hoedenplank afblijven want die vloerbedekking is al aardig verpoederd.
Vandaag hebben ze vanaf de dealer zelf nog gebeld om alles even door te nemen.