Page 9 of 19

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Tue May 15, 2012 11:05 pm
by Arnold D
Ik lees dat de voet van de WUR op de koelvloeistof is aangesloten. Die heb ik er ook op gezet.
Nu je die weer aangesloten hebt gaat de extra luchtschuif niet dicht, omdat ie 1800 Rpm blijft lopen en niet zakt.
De voet van de WUR was niet aangesloten op de koelvloeistof, dan is mijn ingeving dat deze verstopt is.

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Wed May 16, 2012 2:45 am
by Ruud
Je ingeving was de goeie Arnold! Dat had ik beter even kunnen controleren voordat ik hem aansloot..... Voorlopig heb ik de WUR weer afgekoppeld en werkt het weer als vanouds. Blijkbaar doet de extra luchtschuif het dus ook gewoon.
Verder vanavond de middenconsole geplaatst en nog een lijstje details afgewerkt. Er blijven er nog genoeg over maar morgen spullen pakken en dan donderdag gewoon naar Frankrijk!

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Wed May 16, 2012 8:19 am
by Jeroen
Mooi, maar dat vraagt wel om nog wat uitleg van ome Arnold. Die verstopping komt dus vaker voor begrijp ik, wel apart. En wat is dan het effect als je een anders afgedopte slang (of??) aansluit op een verstopte aansluiting op de WUR?

Mijn insteek was dat de WUR anders zal reageren, maar altijd wel opwarmt, hetzij via het opwarmen van het motorblok, hetzij via de koelvloeistof. Die temperatuur zal dus waarschijnlijk het punt niet zijn (??) maar eerder het gebrek aan flow... omdat daarmee de extra luchtschuif dan z'n warme water niet krijgt en reageert als bij een koude motor?

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 3:56 pm
by Ruud
Vanochtend even een paar liter 98 aan het asfalt toevertrouwd.... Door een lekkerde O-ring van de benzinevlotter. Niet fijn maar voorlopig maar even niet te vol tanken. Daarna eindelijk de Col de la Schlucht op en neer. Wat rijdt dat heerlijk! De grens heb ik nog niet echt gevonden: de Toyo's presteren echt onvoorstelbaar goed!

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 4:55 pm
by Arnold D
Sjips, de hele uitleg verdwenen.

Vanavond maar weer even posten.

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 5:07 pm
by Wondermike
Col de la Schlucht
Die haald de 1200 meter niet eens, probeer de Stelvio dan gewoon eens :innocent

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 5:21 pm
by Wilmo
Ik kwam de Stelvio tegen bij Top Gear als 'The Best Drivers road on the world'. Het begon met wel te kriebelen om het ook eens te doen...

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 6:06 pm
by Jeroen
Niks an joh, vrouwenpasje :lol: redelijke kans dat bij ons volgend jaar de Col de la Schlucht op het program staat, leuk!

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 6:31 pm
by Wondermike
Het begon met wel te kriebelen om het ook eens te doen...
Als je de kans krijgt, altijd doen! Liefst 2 keer :mrgreen:

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 6:32 pm
by Wilmo
Is het er echt zo rustig op de weg?

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 6:54 pm
by Jeroen
Filmpjes van afgelopen jaar in de Alpen al bekeken?

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 7:11 pm
by Wilmo
Ik heb er wel een heel aantal gezien, waaronder die van de Stelvio, maar toen besefte ik me nog niet dat dat die was. Nu kan ik hem niet weer vinden, maar ik ga gewoon stug door met zoeken! Die van Mike is zo gevonden, maar ik dacht dat ik er nog een van Peter gezien had...

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 10:43 pm
by Arnold D

Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 10:53 pm
by Jeroen
Hier nog een stukkie


Re: Ruuds 323i terug naar Hennared

Posted: Fri May 18, 2012 11:05 pm
by Arnold D
Jeroen wrote:Mooi, maar dat vraagt wel om nog wat uitleg van ome Arnold. Die verstopping komt dus vaker voor begrijp ik, wel apart. En wat is dan het effect als je een anders afgedopte slang (of??) aansluit op een verstopte aansluiting op de WUR?

Mijn insteek was dat de WUR anders zal reageren, maar altijd wel opwarmt, hetzij via het opwarmen van het motorblok, hetzij via de koelvloeistof. Die temperatuur zal dus waarschijnlijk het punt niet zijn (??) maar eerder het gebrek aan flow... omdat daarmee de extra luchtschuif dan z'n warme water niet krijgt en reageert als bij een koude motor?

Deze konstructie is er 1 die bij weinig auto's is toegepast, tenminste ik heb dit slecht 1 keer gezien en heb die dan ook gelijk maar op de mijne gezet. Die was afkomstig van een sloper van 83.

Dit bewuste blokje zit onder de WUR en wordt opgewarmd d.m.v. koelvloeistof. Dit traject van kvs begint bij de mechanische extra luchtschuif (m.e.l.), dan gaat het naar het blokje onder de WUR, vervolgens naar het gasklephuis en eindigt in het thermostaathuis.

Bij Ruud is het blokje onder de WUR niet aangesloten en de leiding is niet afgedopt maar omzeild dit. Er is dus wel flow.
Nadat dit blokje weer is aangesloten , werkt de m.e.l niet meer en is er dus geen flow, dan denk ik dat dit blokje is verstopt
Waarom zou deze anders afgekoppelt zijn.

Deze kwaal zal best vaker voorkomen, omdat dit het laagste punt in het kvs traject is en dus een gaarbak van vuil.