Page 9 of 64

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Fri Feb 10, 2012 1:22 pm
by uwbuurman
Mannen, jullie kennen me minder goed dan gedacht... Gewoon klemmetjes ;-)

De Colourlock gaat er binnenkort op. Heb er wel zin in!

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Fri Feb 10, 2012 7:20 pm
by Peter V.
Ziet er goed uit Koos. Mooi werk.

Eigenlijk een vraagje..... Was het niet makkelijker om het leer te behandelen met colourlock toen het nog niet op het stoel/bankframe zat?

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Fri Feb 10, 2012 7:39 pm
by uwbuurman
ik heb dat wel overwogen, Peter, maar voor de bank geldt dat niet en voor de stoel, ta, dat was maar een hoekje. Nu zit het op de stoel terug en heb ik een mooie ondergrond onder het leer. Daarnaast wilde ik heel graag zien hoe het stond na reparatie.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Feb 11, 2012 8:52 pm
by uwbuurman
Een stapje verder. Vooral nieuwe spulletjes, ik heb er zin in de auto weer op te bouwen. Alleen nog wat koperleidingen en dan heb ik alles, oh nee toch niet, ook nog wat diff olie.

Nagelnieuw voorruit met nieuw rubber en pees (origineel BMW), groen getint en groene baan.

Image

Keienvanger netjes gespoten weer in huis

Image

Image

De zoveelste bestelling van de BMWdealer (voorschijven staan niet op de foto...)

Image

En het diff weer inelkaar. Nog even vastzetten en afvullen.

Image

Image

Image

Even ter herinnering hoe die diff eruit zag:

Image

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Feb 11, 2012 9:23 pm
by 323baur
Mooi man!! mag ik mijn 7 binnenkort even brengen, die is zo vies..
Jij kan goed detailneuken.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Feb 11, 2012 9:51 pm
by uwbuurman
daar is mijn vriendin ook voor gevallen. Neuken met oog voor details....

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sun Feb 12, 2012 12:30 pm
by Jeroen
Goh hee meneer koopt er een autootje bij zodat 'ie weer in een leuk oudje kan rijden en het is weer een halve restauratie. Aan de andere kant, het autootje kan zo wel weer de nodige jaren mee! Zorg wel dat je de techniek onder de kap ook een uitgebreide inspectie geeft (mn slangen) zodat 'ie straks niet alleen mooi en geconserveerd is, maar ook betrouwbaar hoor!

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sun Feb 12, 2012 10:09 pm
by uwbuurman
alle brandstof en remslangen en leiding vervang ik. Daarnaast kijk ik starks even naar de koelsysteem. Dat leek bij een eerste inspectie wel heel goed, maar bedankt voor de tip!

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Feb 13, 2012 9:14 pm
by uwbuurman
Opletten mannen! Hier de eerste fase van mijn LPP (vrij naar de WPP van de FBI, Leather Protection programme) Kortom, COLOURLOCK time!!!!

Ik ben begonnen met de achterbankzitting.

Eerst reinigen. Gelet op de honden die er ooit zaten en eerdere behandelingen en gebruik van 25 jaar heb ik gekozen voor de Leder Reiniger Sterk, een schuim dat ik met het bijbestelde borsteltje opbracht en wat ik met een handdoek verwijderde. Dat moet twee uren drogen, maar ik heb gelijk ontvet met de Reinigingsbenzine en pas daarna twee uren laten drogen. Die reinigingsbenzine moet daar waar je de Leather fresh gaat gebruiken. Ik heb gewoon alles behandeld.

Onbehandelde bankzitting:

Image

Image

Image

Door het reinigen worden de craquelé scheuren wel beter zichtbaar, maar je ziet het leer schoner worden.

Image

Hier rechts nog vuil en links gereinigd.

Image

Daarna even een beetje bijschuren, ik heb gewoon schuurpapier P240 gepakt. De ruwste plekken even licht bijgeschuurd.

Image

Daarna in de Leather Fresh (op kleur gemaakt). Rechts in de Leather Fresh, links niet. Deel voor deel aanbrengen. Tussendoor regelmatig met een fohn drogen. op internet staan filmpjes waar ze het met een verfbrander doen, maar de haarfohn gaat prima en lijkt me iets veiliger.

Image

Image

De rugleuning van de bestuurdersstoel helemaal vies

Image

Image

Rechterwang behandeld met Leatherfresh, links niet

Image

Links, alleen gereinigd:

Image

Rechts, in de Leather Fresh:

Image

Zitting bestuurdersstoel, gereinigd

Image

Zitting bestuurdersstoel behandeld

Image

Image

Na de Leather Fresh moet de boel twee dagen uitharden voor je verder kunt

De volgende twee stappen zijn:
1. de protector, die gaat slijtage tegen op de gevoelige plekken, zoals de "instapwangen"
2. De Elephant ledervet, voor soepel houden en reguliere bescherming van het leer. Dit onderhoudsproduct gebruik je dus 2 tot 3 keer per jaar, afhankelijk van gebruik.

Als dat klaar is, zet ik de stoel weer in elkaar en pak ik de bijrijderstoel en de leuning van de achterbank aan. Daarna de kunstleren en kunststofdelen, zoals deurkaarten.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Feb 13, 2012 9:27 pm
by Peter V.
Dat ziet er goed uit! :shock

Ik ben nu in ieder geval zeker dat ik dit ook wil gaan doen bji de E30.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Feb 13, 2012 9:42 pm
by Jeroen
Frisse morgen zeg! Een betere reclame voor dat spul is er niet, super resultaat!

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Feb 13, 2012 10:46 pm
by loentje
Ik gebruik al jaren colourlock, heel erg tevreden over!

Van het weekend nog een 02 interieur mee gedaan, was wel skai, maar het proberen waard :mrgreen:

Goed bezig Koos!!!


groeten loentje

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Feb 14, 2012 8:13 am
by Thegs
Echt toppie hoor Koos! Ik kan echt niet wachten tot het buffel terug komt van Colorlock...

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Feb 14, 2012 8:25 am
by 323baur
Precies...wij zijn lui..
Maar idd, het is echt super goed spul - BLIJFT ook goed!
Image

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Fri Feb 17, 2012 5:51 pm
by uwbuurman
Goed nieuws van de belastingdienst. Ja, het kan, maar het is voor mij ook de eerste keer! Hoewel de 325iA cabrio in 1986 is gebouwd, is ze pas in 1987 op kenteken gezet. Onder de oude belastingwet, tot 1-1-2012, heeft de vorige eigenaar, Rob, vrijstelling gekregen, omdat hij kon aantonen met een certificaat van BMW Classic AG dat de auto echt voor 1-1-1987 is gebouwd.

In de nieuwe wetgeving moet een auto van 1987 26 jaar oud zijn om belastingvrij te zijn, als onderdeel van de overgangsregeling. Maar er staat in diezelfde regeling dat een auto ook vrijstelling krijgt als deze op 1-1-2012 25 jaar of ouder is. Dus heb ik op basis van dezelfde argumenten als Rob een beroep gedaan op de overgangsregeling. Dat is goed gegaan, ik heb met terugwerkende kracht naar de datum dat ik de auto op mijn naam heb gekregen vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting! Scheelt geen duizenden euro's en ik heb m daarom niet gekocht, maar leuk is het wel.