Page 9 of 28

Re: Baur 323i A003304

Posted: Tue Aug 25, 2015 7:50 pm
by bmw e12 e21
Hier evt nog een optie in Kinrooi:
http://www.glanszink.be/over-ons

Re: Baur 323i A003304

Posted: Thu Aug 27, 2015 8:51 am
by 02-er
Bedrijfje gevonden in West-Vlaanderen voor het geel verzinken.
Eerst nog wat spullen bij elkaar leggen en dan wegbrengen.
Dank aan Koos, Aldo, Nick en Remy voor de tips.

Gisteren begonnen met de bodem te ontdoen van oude rommel.
Alhoewel, heeft de bodem toch goed beschermd.
Image

Diff. gelakt.
Image

Bij 1 as nieuwe stofkap geplaatst en nieuw vet
Image
Alle 2 netjes gemaakt.
Image

Re: Baur 323i A003304

Posted: Thu Aug 27, 2015 8:15 pm
by Nick1984
:thumbsup ziet er weer fris uit allemaal!

Re: Baur 323i A003304

Posted: Thu Aug 27, 2015 8:22 pm
by bmw e12 e21
Goed bezig! :thumbsup

Re: Baur 323i A003304

Posted: Thu Aug 27, 2015 9:46 pm
by uwbuurman
Mooi werk weer, Geert.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Fri Aug 28, 2015 9:49 am
by Peter V.
Ook Geert heeft zich niet verveeld. Mooi werk :thumbsup

Re: Baur 323i A003304

Posted: Wed Oct 07, 2015 10:36 pm
by 02-er
Ik ga de lagers van de achteras vervangen nu alles toch toch uit elkaar is.
Wat raden jullie aan! Origineel BMW ?
Of bv via W&N. Had ook van iemand Bogijn.nl doorgekregen.
Maar bij de laatste twijfel ik of ze wel de juiste types aanbieden voor de 323. Scheelt wel in prijs.
Als ik het goed heb is 33411120038 de juiste referentie van de lagers.

Wat raden jullie aan?

Re: Baur 323i A003304

Posted: Wed Oct 07, 2015 10:40 pm
by uwbuurman
Bij w&n weet jr het merk niet vooraf. Ze waren daar onlangs in de aanbieding, ik heb gevraagd of ik skf kon krijgen, maar dat was niet te garanderen.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Wed Oct 07, 2015 10:50 pm
by Jeroen
Tsja het is met WN vooral troep wat de klok slaat, en juist met dit soort spul zit je niet te wachten op iets wat na een paar km al de geest geeft lijkt me. Ofwel, ik zou altijd originele bestellen.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Thu Oct 08, 2015 12:47 pm
by Peter V.
Dikke +1 voor origineel als je nergens anders SKF kan krijgen.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Thu Oct 08, 2015 2:15 pm
by uwbuurman
origineel is ook SKF.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Thu Oct 08, 2015 7:24 pm
by gerrit323
Ik ken wel iemand bij skf .. hij heeft toen ook de bewuste kooi voor arnold zijn alpina bak bezorgd.

Als je me het juiste type doorgeeft kan ik is informeren om te zien of hij die intern kan bestellen.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Sat Oct 10, 2015 5:35 pm
by 02-er
Niet zeker, maar zou het deze kunnen zijn.
Is sowieso buiten diameter 58mm, binnendiameter 28mm, dikte 16mm.
Maar van die Speed ratings heb ik geen flauw idee.

Image

Gr. Geert

Re: Baur 323i A003304

Posted: Mon Dec 28, 2015 12:09 pm
by 02-er
Het is alweer veel te lang geleden dat ik iets heb gepost. Wat niet wil zeggen dat er intussen niets is gebeurd. Het grote probleem blijft tijd die ontbreekt om er vlot aan door te werken.
Daarom heb ik besloten om een aantal werken uit te geven. En dan heb ik het vooral over het lassen aan de carrosserie.
Heel toevallig heb ik via een collega iemand leren kennen die dezelfde passies heeft voor oude voertuigen en uiteraard met een voorliefde voor BMW. Blijkt dat we elkaar dit jaar hebben ontmoet op de Sharknose meeting en dat zijn zoon één van de prijzen heeft gewonnen met zijn mooi omgebouwde 315.

Ik zag het echt niet zitten om zelf te gaan lassen, lees prutsen, dat ik toch maar heb gekozen om dat met enig professionalisme door iemand te laten uitvoeren.
Op heel korte periode is nu heeeeel veel gebeurd. Er zijn nog een aantal pijnpunten aan het licht gekomen maar die nu allemaal netjes zijn weggewerkt.
Zo bleek het rechter chassisbalk niet zo in TOP staat te zijn en waren beide veerschotels achter er erger aan toe als dat ik dacht. Er is verder gewerkt aan het achterpaneel, bodem in de koffer, doorvoer benzinepijp, bodemplaat links en rechts, bumperbevestiging vooraan rechts, bumper bevestigingspunt bumper links achter, aan de raamrand vooraan was er een slechte plek. Aan de wielranden waren kleine gaatjes.
Er is gekozen voor tin om alles strak te zetten daar waar nodig. Blijkbaar kan het nu ook met vloeibare tin. Er is geen plamuur aan te pas gekomen.
Bij dezelfde persoon is de auto nadien gestraald alsook vele onderdelen waaronder veerpoten, achteras, vooras, zetelbevestiging terug in orde gemaakt….

Op de bodem wordt nu eerst een grondlaag gezet om nadien een rubber coating op te zetten. Deze blijft elastisch en tegelijk hard. Nadien komt er nog een laag steenslag op.

Dan komt de auto terug zodat ik er verder kan aan werken. Zoals antidreunmatten plaatsen. Schuren. Nog een 2e laag grondverf zetten. Motorcompartiment, kofferruimte en bodem in de auto in het wit lakken.
Deuren, kofferdeksel en motorkap zijn opgeschuurd en worden dan ook in de grondverf gezet.

Alle onderdelen die in het zwart zijn worden voorzien van een nieuwe laklaag.
Grondverf en nadien met een speciale lak van Sigma Coatings. “ Neofer decor”.
Is een lak die een corrosiewerende primer bevat en gebaseerd is op een versterkte alkydhars. Deze lak wordt dus harder en is een mogelijk alternatief voor poederlak.

Intussen heb ik beslist om de auto terug in de originele kleur Alpinweiss te zetten.
Maar dan de nieuwe variant “Alpinweiss 3”.
Er is nog geen afspraak gemaakt om de auto te laten lakken maar deze volgt snel.

Hieronder heb ik een link naar een album geplaatst met de verkregen foto’s.
Eens ik de auto terug heb maak ik nog wel bijkomende pics.

http://myalbum.com/album/YiUJIzetWidO


De wiellagers ,waar ik eerder over gesproken heb, zijn nog in perfecte staat en moeten niet vervangen worden.

Meer info volgt later.

Re: Baur 323i A003304

Posted: Mon Dec 28, 2015 12:19 pm
by uwbuurman
Potverdikke, Geert! dat zijn mooie en forse stappen! En zoals ik het zie is het laswerk geen prutswerk!!! Mooi hoor!