Page 9 of 17
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Sat Aug 19, 2017 9:46 pm
				by bmw e12 e21
				Ik heb vaker gehoord over een defecte ''egel''.
Zo ziet de weerstand van de kachelmotor eruit.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Sat Aug 19, 2017 10:08 pm
				by Peter V.
				Klopt, heb ik ook gelezen maar dan gaat de fan helemaal niet werken of op de hoogste stand.
Nu regelt ze gewoon maar na een tijdje rijden op een ingestelde binnentemperatuur gaat plotseling het toeren omhoog en daalt dan weer met meestal een warme lucht. Of het buiten nu warm of koud is maakt niets uit.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Sat Aug 19, 2017 11:04 pm
				by uwbuurman
				Ja  dat is vervuiling van de sensor meestal. Die zit achter het kleine roostertje bij het bedieningspaneel.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Sun Aug 20, 2017 9:13 am
				by Peter V.
				uwbuurman wrote:Ja  dat is vervuiling van de sensor meestal. Die zit achter het kleine roostertje bij het bedieningspaneel.
OK, nu is even zoeken hoe ik die kan schoonmaken. Thanks.
 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Sun Aug 20, 2017 10:36 am
				by uwbuurman
				Ja, niet lomp perslucht erop, soms helpt de stofzuiger op het roostertje al, maar beter is even losmaken.
Als dat ding gewoon stuk is, een nieuwe sensor kost nog geen 2 euro geloof ik. Via google vind je voldoende filmpjes en tolutorials.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue Mar 27, 2018 2:47 pm
				by Peter V.
				Heeft al weer een tijdje geduurd voordat er een update kwam.
Werkzaamheden aan de E21 hebben hun eigen topic en zo ook de E46 van Paulien alhoewel deze de afgelopen winter heel erg goed is doorgekomen.
Bij onze 525d staat ondertussen 210000 km op de teller en daar hoort ook gewoon onderhoud bij. 
* Voorzijde is inmiddels voorzien van nieuwe draagarmen, reactiearmen, stabi-stangen en spoorstangeinden,  hierna uiteraard uitgelijnd.
 
* Om het ventilatorprobleem te gaan oplossen heb ik deze week via Ekris website een zgn egel besteld, 
  aangezien dit bij de E60 nogal een werkje is om te plaatsen moet ik dit even plannen.
* Verder komt volgens de I-drive de roetfilter er ook aan. 
  Nu weet ik dat je wat langer kan doorrijden voordat het echt een probleem gaat worden maar ik weet ook hoe gevoelig de uitlaatspruitstukken en turbo's zijn bij verhoogde tegendruk.
  Grootste probleem is dat imitatie vaak vragen is om problemen en leeghalen icm EGR weg programmeren wil ik eigenlijk niet, de regels staan zo op het randje tegenwoordig met het aanstormende feit van milieuzones.
Feit is wel dat een nieuwe bij BMW tegenwoordig een fortuin kost. Op dit moment 1972 euro en het is afgelopen jaar al met bijna 300 euro gestegen.
Nu blijkt Offenga lekker aan het opruimen te zijn geslagen en vanwege het feit dat de vraag flink is afgenomen boden zijn een splinternieuwe, origineel BMW roetfilter aan voor mijn type motor (er lag er eentje op voorraad).
Een roetfilter laten leeghalen en EGR wegprogrammeren kost ook geld en nu heb ik voor 600 euro een nieuwe. 
 

 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue Mar 27, 2018 6:31 pm
				by 323baur
				Goedkoop wordt het nooit, maar jij kan Ff door zo!
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue Mar 27, 2018 10:37 pm
				by uwbuurman
				Das een mooie deal, Peter. Tegenwoordig is uitbakken van die dingen ook een goede optie.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Wed Mar 28, 2018 8:04 am
				by Peter V.
				uwbuurman wrote:Das een mooie deal, Peter. Tegenwoordig is uitbakken van die dingen ook een goede optie.
Klopt inderdaad maar dat kost vaak ook een 3 tot 400 euro dus dan ben ik hier meer tevreden mee. Tevens zijn de verhalen hierover wisselend.
 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Wed Mar 28, 2018 6:30 pm
				by bmw e12 e21
				Mooi Peter.
Ben je weer klaar voor 2 ton. 

 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue May 22, 2018 11:53 am
				by Peter V.
				De maanden Mei/Juni zijn bij ons altijd de APK maanden.
Afgelopen week de E46 laten keuren. Hoewel ik me de meeste zorgen maakte bij deze kwam deze probleemloos door de keuring inclusief steekproef.
Vorige week ook de E21 laten keuren en deze werd afgekeurd, ondanks de soms ziekelijke zorg die wij aan onze speeltjes geven.
Ik had rechtsachter totaal geen remkracht. Handrem geen probleem. 
Wielremcylinder die geheel vastzat en dat na 5 jaar. Dus beiden cylinders vernieuwd en weer een verse APK tot 2020.
Volgende week is de E60 aan de beurt.... We zien wel.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue May 22, 2018 12:15 pm
				by Jeroen
				Tsja je weet het soms niet. Soms is het vervangende deel gewoon eens niet van topkwaliteit, of heeeeeel old stock. In elk geval weer twee stuks klaar en duimen voor nummer 3!
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue May 22, 2018 2:22 pm
				by uwbuurman
				Twee keer geslaagd, 3x gaat ook lukken
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue May 22, 2018 8:16 pm
				by bmw e12 e21
				
 Mooi Peter. Die is weer goed voor minimaal 5j.
 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Wed May 23, 2018 10:51 am
				by gerrit323
				Succes met nr 3  
