Ook heb ik een aparte adapter kabel gemaakt om de E28 radiokabelboom direct op de ISO-A stekker aan te sluiten. Op deze wijze hoef ik de originele bedrading niet aan te passen. Bovendien scheelt dat de nodige kabelsalade onder het dashboard.
De adapterkabels voor de voorste speakers passen mooi langs de bestaande kabelboom onder het dashboard. De bestaande stekkers voor de voorste speakers worden met krimpkous geïsoleerd en met de kabelboom samengebonden.
De blauwe stekkertjes worden zijn voor de ground van de tweaters en worden met elkaar doorverbonden. De rest is een kwestie van aansluiten en afbouwen. Dat is nog niet helemaal klaar, maar heb al wel een luisterproef kunnen doen waarbij de speakers van het HiFi Sound systeem zonder externe versterker op de Head unit zijn aangesloten.
Zonder versterker? De nieuwe Bremen Head unit heeft een z.g. Klasse D eindversterker de speaker terminals in tegenfase aanstuurt. Dat is anders dan bij de oorspronkelijke radio/cassette waarbij maximale spanningszwaai beperkt wordt tot de helft van de voedingsspanning (batterijspanning). Dat maakt dat de nieuwe Bremen twee keer zo ver kan uitsturen waardoor het maximale vermogen vier keer zo groot (en daarmee hetzelfde als de originele eindversterker) is. Zover de theorie!
Heb nog niet heel veel geluisterd, maar daar waar voorheen (standaard speakers) het geluid flets klinkt, hoor ik nu een mooi vol geluid. Natuurlijk is het geen high-end en het (tien kanaals) HiFi systeem in mijn E34 M5 is echt wel beter, maar t.o.v. het originele systeem van mijn auto is het een hele mooie verbetering. En als het nodig is kan de hele boel teruggedraaid worden.