Page 82 of 152

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Sat Aug 15, 2015 10:17 am
by 323baur
Ik heb een bijna identieke. Of hij de 1295 nm haalt wwet ik niet, maar het is een zeer fijn ding.
Wel zwarte luchtdoopen gebruiken!

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Sat Aug 15, 2015 4:26 pm
by Smartie
Blijf me verbazen! Goed bezig Koos.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Sat Aug 15, 2015 5:04 pm
by uwbuurman
Dank mannen!

Dan heb je goed spul, Nick!!
Ite, vast niet, maar als hij 1000 doet is het ook al veel...

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Sun Aug 16, 2015 12:36 pm
by Jeroen
Nice! Vrees alleen dat het niks wordt met die luchttol op mijn 20 liter compressortje :lol:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Sun Aug 16, 2015 4:39 pm
by uwbuurman
Eerste 4 seconden wel hoor hahaha

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Sun Aug 16, 2015 4:41 pm
by Wondermike
Dat plakwerk is erg mooi gedaan Koos! Top weer.

In ander topic ook gevraagd, waar heb je de matten vandaan?

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Sun Aug 16, 2015 7:06 pm
by Groentje_me
Die matten komen van een speciale leverancier ;)

Mooi werk vriend!

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Mon Aug 17, 2015 3:55 pm
by loentje
oei dat ziet er goed uit!

prachtig, is dat ook verwarmen zodat het plakt?

groeten loentje

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Mon Aug 17, 2015 7:15 pm
by gerrit323
Weer sprakeloos .. TOP werk Koos

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Mon Aug 17, 2015 9:22 pm
by uwbuurman
Leon, er zit een plaklaag op, maar het verwarmen doe je om het in model te brengen. Zie ook tekst bij de foto's ;-)

Tnx voor de complimenten Gents!!

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Tue Aug 18, 2015 12:47 pm
by loentje
aha, er stond ook tekst tussen de foto's :goodnight

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, onderstel in voorbereiding

Posted: Wed Aug 19, 2015 6:54 pm
by Victor
uwbuurman wrote:Ik heb de veerpoten uit elkaar gehaald. Nadere inspectie leert me het volgende:

En vermoedelijk dan ook B8 schokdempers, maar Biesheuvel kon me niet helpen met het nummer…

Image
Nummer 31 31 132 is volgens een Alpina prijslijst onderdeel van een Alpina Fahrwerke voor een E21 323i: Bilstein-Federbeineinsatz vorderachse.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Fri Aug 28, 2015 11:07 am
by Peter V.
Netjes werk weer. Heerlijk om een opbouw te zien groeien.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, plak plak!

Posted: Mon Sep 07, 2015 10:04 pm
by uwbuurman
De binnenkant van de auto is voorzien van antidreunmatten, dus nu is de buitenkant aan de beurt. Ik heb de auto eerst omhoog gebracht, de bok eronder vandaan gehaald en de contactvlakken met de bok nageschuurd en nogmaals in de epoxy gezet. Gewoon voor mijn geruststelling.

Image

Image

Daarna ben ik aan de slag gegaan met de antisteenslag. Daarvoor heb ik Dinitrol 448 gebruikt. Een antisteenslag undercoating, op waterbasis. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de niet watergedragen variant van motip dampt deze niet uit, waardoor de laag mooi egaal opdroogt. Bij dikkere lagen kunnen er uitdampgaatjes ontstaan in die van motip. Anyway, eerst alles goed afplakken.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De achterzijde is ernstig lastig, want waar komt de naad? Meten op auto’s in originele staat leerde me dat BMW ook maar wat heeft aangerommeld. Soms op 1 auto twee verschillende maten. Dus ik heb een keuze gemaakt, wat mij goed lijkt en wat evenwichtig overkomt. 50mm vanaf de naad in het plaatwerk.

Image

Vervolgens een mooie spuitcabine gebouwd… :bag

Image

Image

Het resultaat is buitengewoon bevredigend.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris, gesputter

Posted: Mon Sep 07, 2015 10:08 pm
by uwbuurman
Omdat de cas nu helemaal klaar is voor de spuiter ben ik aan de slag gegaan met de rest van de onderdelen die gespoten moeten worden.

De motorkap: heeft wat kleine deukjes en een beetje roest op de bekende plek bij de luchtroosters.

Image

Image

De kofferklep: Die is in goede staat, maar de gaatjes waar het typeplaatje in hoort, staan me niet aan. Ze lijken niet erg recht en goed geboord.

Image

Nader onderzoek laat een gek rondje zien in de lak.

Image

Even porren en er is een extra gaatje dat domweg te laag zit. Had ik al gezegd dat deze auto mij blijft verbazen?

Image

Een ander gaatje blijft nog al uitgeboord te zijn.

Image

Kaal geschuurd, waarna er duidelijk bleek dat er oude roest onder zit. *zucht* Roest. Uiteindelijk heb ik ze ontroest en dichtgelast.

Image

De boutjes en schroefjes voor motorkap, kofferklep en voorspatborden en nog wat klein grut dat in kleur moet.

Image

Image

De kofferklep met de torsiestangen voor kap en klep en de dikke stang van de motorkap.

Image

Mijn vers gestraalde keienvanger en kofferklepscharnieren

Image

Toen alles gereed was, kon de hele bende op transport. Dus de trailer maar weer gehaald en de e21 erop geknoopt.

Image

Image

En bij de spuiter, Gert jan, die ook het dak heeft omgelast in 2012.

Image