Page 10 of 27
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Sep 17, 2010 8:41 am
by 323baur
Wel leuk als wintermeet!
Ik denk dat de meeste van ons het best zouden willen kunnen.
Hier iig alvast +1..
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Sep 17, 2010 8:56 am
by Thegs
Ja dikke +1 van hier!! Ik kijk ook al heel lang naar zo'n complete set van daar. Oh en natuurlijk veel belangrijker, goed werk Peter!!! Ga zeker zo door, interessant om mee te lezen.
Gerwin
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Sep 17, 2010 9:12 am
by Wondermike
Nou dan gaan we dat toch een keer inplannen.
Als we ruim van te voren afspreken kunnen we met elkaar die cursus doen en mss voor weinugh zo'n cebora meenemen

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Sep 17, 2010 9:44 am
by 323baur
Nou nog een gezamelijk clubhuis en we hebben nooit niet niemand meer nodig..
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Sep 17, 2010 11:28 am
by loentje
Mij lijkt het ook wel iets, en heb misschien wat kennissen die dat ook wel willen doen.
groeten loentje
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Sep 17, 2010 4:01 pm
by Smartie
+1 en zeker gezellig maar bovenal leerzaam

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Sep 17, 2010 6:58 pm
by Peter V.
Hier ook een +1 lijkt me leuk en gezien de aankomende restauratie vooral nuttig.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Sep 19, 2010 5:47 pm
by Jeroen
+1!
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Sep 19, 2010 6:14 pm
by Wondermike
Ik zal er een topic voor starten om Peter zijn topic niet verder te vervuilen

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Sep 21, 2010 9:55 am
by uwbuurman
Mooi gedaan Peter, maar wat is precies het voordeel van dat met houtgeslagen blikje?
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Sep 21, 2010 12:06 pm
by Peter V.
Het met hout geslagen blikje is de onderste steunplaat van de schokdemperbevestiging. Origineel zit daar ook een plaat maar die was door de roest al nagenoeg weggevreten.
Deze moet je hebben om de krachten te verdelen over de wielbak. Het probleem is dat die nergens meer te krijgen zijn of je moet bij de dealer een complete binnenwielbak nemen van 200 euro/stuk. Ikzelf wilde het uit 1 deel hebben en in een iets dikkere plaat.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Oct 04, 2010 5:39 pm
by Peter V.
Weer even een update:
Vandaag de linker wielbak wat verder gaan afwerken. Zo ben ik gaan proberen om de binnenzijde, onder de achterrugleuning, te gaan vertinnen. Een kleine Howtodo:
Eerst met water de ongereageerde Fertan verwijderen en het oppervlak opruwen:
Vervolgens de vertinningspasta aanbrengen:
Deze doe je met de brander warmstoken en met een tinstaaf materiaal toevoegen ( ongeveer zoals plamuren)
Dit oppervlak bewerken met de rasp en opschuren. Het kan nog wat afgewerkt worden maar voor onder de leuning voor mij voldoende.
Hierna de wielbak nog ingepapt met bodysafe tectyl ( geniet niet mijn voorkeur maar voor de 316 ruim voldoende).
Nu kon de 316 weer op zijn wielen om omgedraaid te worden. Even nog wat foto's gemaakt en nu kan de andere kant gedaan worden.
Het is gewoon zonde dat deze wielen een ET25 hebben want het staat wel leuk
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Oct 15, 2010 7:18 am
by Wondermike
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Oct 15, 2010 8:15 am
by Peter V.
Toch bedankt voor deze tip. Ik heb de verkoper gelijk gemaild dat ik ze beide wil hebben.
De Baur heeft hier ook wat werk om het echt netjes te krijgen.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Fri Oct 15, 2010 8:24 am
by Wondermike
graag gedaan!
De verkoper heeft nog meer plaatwerk te koop staan voor niet te duur hoor
