Page 10 of 55
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Thu Feb 02, 2012 8:22 am
by Jeroen
Goed geregeld! Sowieso een goed adres, kwam er in het verleden wel, ooit nog eens een nieuwe 7 besteld daar nadat een andere dealer blijkbaar niet wenste te spreken met iemand in een spijkerbroek. Bij deze vestiging (toen nog vd Plas) werd je gewoon gelijk geholpen en had men oog en oor voor de klant. En heel vroegah (we spreken nu voor de 80-jarige oorlog lol) kwam ik bij Poelgeest Amstelveen, ook een prima mentaliteit daar.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Thu Feb 02, 2012 8:14 pm
by pattam2009
Jeroen wrote:Goed geregeld! Sowieso een goed adres, kwam er in het verleden wel, ooit nog eens een nieuwe 7 besteld
Bedoel je steek sleutel 7 of ......
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Thu Feb 02, 2012 8:44 pm
by Jeroen
Not really

maar was niet voor mij hoor, voor mijn toenmalige werkgever
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Feb 03, 2012 9:56 am
by Peter V.
Peter V. wrote:Andere zijde is ook voorzien van een gereviseerde remklauw inclusief nieuwe schijven/blokken. Vandaag het gehele systeem ontlucht met de Eezibleed.........werkt best wel lekker zo! In de bedieningscylinder van de koppeling had zich aardig wat vuil verzameld.
Morgen even een testrit rijden maar de pedalen voelen goed aan.
Vandaag dus even de testrit gedaan want gisteren had de accu even geen zin. Alles werkt in principe goed maar ik denk toch nog wel wat lucht te hebben. Ik vind het pedaal best wel ver weg zakken t.o.v. eerder en t.o.v. de 316. Ik moest ook de remlichtschakelaar verzetten dus het rempedaal is al in een andere positie dan eerst.
In eerste gedachte was het mijn rembekrachtiger maar het motortoerental blijft gewoon netjes dus sprake van een "vacuumlek" heb ik niet. Deze week nog maar eens e.e.a. ontluchten. Met twee lege voorremklauwen en hoofdremcylinder kan er zich best nog wel ergens wat lucht verzameld hebben.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Feb 03, 2012 10:26 am
by Jeroen
De hele boel is leeg geweest dus daar gaat nog wel even tijd in zitten, met de Wilwood conversie kwam er na de 4e keer ontluchten nog lucht uit!
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Feb 03, 2012 10:46 am
by Peter V.
Jeroen wrote:De hele boel is leeg geweest dus daar gaat nog wel even tijd in zitten, met de Wilwood conversie kwam er na de 4e keer ontluchten nog lucht uit!
Daar ben ik ook bang voor. Ondertussen bijna 1,5 liter remvloeistof rondom er doorheen gehaald. Er komt in ieder geval geen vuiligheid meer mee. Ik moet wel zeggen dat het met een ontluchtingsapparaat heel wat makkelijker gaat. Blij dat ik die ook gekocht heb.
Komt wel goed hoor. Gewoon geduld hebben.........Het is alleen best koud in de garage nu.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Feb 03, 2012 10:57 am
by Jeroen
Yep ik wilde ook eea gaan doen aan de E21 maar nee, ik wacht tot het ff iets warmer is.
Welke Eezibleed had jij trouwens gekocht, die met het oppompbare drukvat? Ik heb nu de budget versie die je op een ventiel aansluit, mooi simpel en licht voor mee op reis maar met zo'n vat is nog makkelijker en je zit niet met bandenspanningen te klooien tenminste. Heb al wel met professionele versies van dat drukvat gewerkt maar dat is me wat te prijzig voor thuis. Dus ben wel even benieuwd of je nu versie drukvat hebt en of dat bevalt, zit erover te denken om die ook maar te gaan halen.
Zodat anderen ook weten waar we 't over hebben:
Budget versie die z'n druk haalt uit een autoband via het ventiel
Drukvat (nu ik meen 109 euro bij Brezan)

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Feb 03, 2012 11:05 am
by Peter V.
Ik heb diegene zonder drukvat dus met reservewiel.
Ik moet wel zeggen dat ik van mijn werk een reduceertje/filter heb meegenomen dus ze staat rechtstreeks via de compressor en dan ingesteld op 1,5 bar. Diegene met drukvat is nu in de aanbieding inderdaad en hadden ze twee weken geleden nog in bestelling staan en ik wilde niet echt wachten.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Fri Feb 03, 2012 11:52 am
by Jeroen
Dat is dan het voordeel van een compressor, lange slang, genoemde reduceer en je bent klaar. Ikke nie hebben nie.... op een dag he

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Feb 05, 2012 1:18 pm
by Jeroen
Net es even de manual van die Eezibleed pro versie erop nageslagen, ik dacht nl dat je die ook met een handpompje op kon pompen a la drukspuit voor de tuin maar dat gaat helaas niet. Dan houden we 't nog wel even bij de basis versie.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon May 14, 2012 4:07 pm
by Peter V.
En jawel hoor. Een verse APK tot 1 Juni 2014!
Remmerij goed nagezien en bekeken op een remmentestbank. Uitleesgegevens gaven een goede remvertraging aan en geen scheeftrekkerij meer!
CO-waarde nog wat gefinetuned en ze draait netjes. Nu even wassen en klaarzetten voor de SM-2012. Dan kunnen we even wat aan de 316 doen (waterpompje).
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon May 14, 2012 4:30 pm
by uwbuurman
MOOOIIIII!!! das binnen Peter!!! Van harte met de nieuwe APK. Fijn dat de remmentest ook lekker verliep.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Mon May 14, 2012 5:36 pm
by Jeroen
Kijk, is 't allemaal niet voor niets geweest, congrats!
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Jun 17, 2012 8:57 pm
by Peter V.
Afgelopen weekend natuurlijk de eifeltour gehad en dus 1000 km in een weekend gereden met de 320/6 (afgelopen jaar maar 2000 totaal).
De auto heeft zich goed gedragen maar ik heb wel weer wat werk te doen. Het koelsysteem behoeft toch nog wat extra aandacht. Ik had ze al gespoeld vorig jaar na aankoop en verschillende zaken vernieuwd.
Toch bevalt het me niet dat ze redelijk makkelijk naar 3/4 gaat. Zelfs tijdens regenachtig weer en dan wat langdurig iets sportiever rijden gebeurt dit.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Posted: Sun Jun 17, 2012 8:58 pm
by uwbuurman
Hmmm, dus je had een probleem gehad als het gister 28 graden en zon was geweest?