Voor zover ik kan beoordelen komt het geluid wel degelijk uit het onderblok en helaas niet van een uitlaatpakking

Ik weet nog dat het hoonprofiel in de cilinderwanden er nog helemaal perfect uitzag. Op een kantelende zuiger reken ik dus niet in dit stadium. En wat zou ik nog kunnen controleren voordat ik de carterpan eraf haal?
In mijn ogen heb ik nu 3 opties:
1. Carterpan eraf en op zoek naar het probleem. Probleem vinden, verhelpen en dolgelukkig verder rijden met slechts een paar honderd euro minder in de zak.
2. Op zoek naar een vervangend blokje voor weinig en daarmee deze zomer rijden zodat ik rustig de tijd heb om het probleem te vinden en te verhelpen. Kosten waarschijnlijk 2x zoveel als optie 1 maar nog steeds te overzien. Alleen veel werk (2x motor eruit/ erin)
3. Direct een 2,7 K-jetronic (laten) bouwen en daarvan direct genieten. Kosten zullen flink hoger liggen maar is wel de ultieme oplossing die ik eigenlijk ook op termijn wilde.
Eigenlijk geloof ik niet zo erg in optie 1. Wellicht kan ik nog best een kapot lager vinden of iets dergelijks maar wat is daarvan dan de oorzaak en wat is er dan verder nog mis in het blok? De kans dat je dat vindt terwijl je onder de auto ligt, lijkt me niet zo groot.
Ik ga de topics over de 2,7's nog maar eens lezen.......