Het lijkt wel dat wanneer als ik iets zoek het in eens duurder is dan ervoor!

Maar heb er 1 kunnen vinden, maar doordat de wielbasis van mijn e21 16,5 cm korter is dan die van e92 m3 zal ook deze ingekort moeten worden en opnieuw gebalanceerd worden. Na vele telefoontjes uit eindelijk terecht gekomen bij Terberg techniek in Hoogeveen. Die hebben er voor gekozen het hele achterste stuk te vervangen voor een nieuwe pijp van 3mm staal voor de stevigheid ipv de ouwe buis die van dik naar dun liep (voor de stevigheid). Daarna het cardan weer netjes zwart gespoten en gebalanceerd. Duurde iets langer dan verwacht, maar ik was blij dat het geregeld was!
Deze onderdelen kon ik dus afgelopen maandag gaan passen en monteren, zodat we beter een beeld krijgen van hoe de vloer er moet komen uit te zien. Ook kunnen we dan rekening houden met waar de ophanging van het middelste gedeelte van de cardan as komt en de versnellingsbak steunen. Ook zien we dan hoe de uitlaat gaat lopen want die zit echt in de vloer verwerkt ivm de lage rijhoogte van een m3.
Het past allemaal gelukkig goed en al dat nieuwe spul ziet er leuk uit, integenstelling met hoe de e21 er nog bij staat!

Kortom, weer een stapje dichterbij om een goed beeld te krijgen van hoe de bodem er moet komen uit te zien!
Maar de vloer gaat ook nog omhoog bij/na de beenruimte van de achter passagiers, om zo plaats te creëren voor de benzine tank. En nu ik toch met het orginele kabelboom ga werken, ben ik dus opzoek gegaan naar de orginele tank, pomp, computer, en vlotter ( niveau meter). Zodat het straks allemaal plug en play word, als het tussen die dikke kokerbalken past!
Word vervolgd!