Ook hier een kleine update .. wagen is weer voor een jaartje gekeurd maar het heeft deze keer toch wat stress bezorgd.
Na de reguliere keuring waarbij alles ok was reed de garagist de wagen buiten toen hij werd aangesproken door iemand van de bijzondere controle op keuringsstations .. ze deden die dag steekproeven om te kijken of de controle wel correct was uitgevoerd.
De wagen moest opnieuw naar de voorzijde van het gebouw en zou door de speciale eenheid opnieuw worden gekeurd. Zo dan .. niet originele remmen, ophanging, stalen remleidingen enz .. de man die de eerste keuring had uitgevoerd kwam nogal zenuwachtig aan de garagist vragen of de wagen toch echt niet verlaagd was

hij had schrik voor een blaam ..
Alles verliep vlot tot ze nogal lang bleven hangen bij controlleren achteras, de inspecteur twijfelde of er toch geen stalen remleidingen waren gemonteerd (uiteraard wel

) maar doordat ze een rubberen mantel hebben en al zolang gemonteerd zitten zag het er allemaal wel erg origineel uit. Omdat de wagen er onderaan (en ook bovenaan) zo proper onderhouden uitzag heeft hij het voordeel van de twijfel gegeven op dit punt.
Toen hij uit de put kwam zei hij stilletjes tegen de garagist dat hij de niet originele remmen ook niet

had gezien (hij vond het zonde om zo een propere wagen te moeten afkeuren)
Wel 3 uur op de keuring gestaan ipv de normale 30 minuten.
Verder zijn (gelukkig na de keuring) de ton rubbers achter vervangen door zwart PU en ik moet zeggen dat rijd een pak fijner.