Page 10 of 62
Posted: Sat Aug 29, 2009 11:13 pm
by Arnold D
Update.
De Bitumen zijn in de auto gebrand.
De kofferbak in de anti-dreun gespoten.
En de hele onderkant van de auto behandeld met anti-dreun.
Volgens de leverancier was ik toch wel 4 bussen nodig. Dus niet, heb er 12 verbruikt.
Deze coating heb ik lang laten drogen en ben lang bezig geweest de deuren en spatborden af te stellen, maar het is gelukt.
Deuren weer verwijderd en de spatborden afgekit en vandaag alles in de grondverf gezet, zoals de bodem, kofferbak, cabine en de motorruimte.
Kwam nog wat grondverf tekort, dus de laatste wielkast doen we volgende week
Geweldig hoe het front er nu uitziet, zonder een naad en alles in 1 kleur.

Posted: Sat Aug 29, 2009 11:38 pm
by ac/dennis
Erg indrukwekkend weer Arnold

Ik wist trouwens niet dat je antidreun in spuitvorm kon krijgen, erg handig.
Posted: Sat Aug 29, 2009 11:41 pm
by Arnold D
Ja Dennis, die bussen schroef je onder een speciaal daarvoor bestemde spuit.
Posted: Sat Aug 29, 2009 11:43 pm
by Peter V.
Nou Arnold,
Dat ziet er fantastisch uit zo, weer aardig wat werk verzet zo.
Even een paar vragen:
*Bij de twee achterbinnenschermen zag ik nog zinkspray of grondverf, moest hier nog een bewerking plaatsvinden na de epoxycoating?
*De antidreuncoating welk merk is daar op gegaan ?
*De grondverf die je gespoten heb, heb je daar op moeten letten welk merk dat je ging gebruiken i.v.m. de laklaag?
Nogmaals mijn complimenten, het begint er op te lijken.
Gr Peter V
Posted: Sat Aug 29, 2009 11:44 pm
by ac/dennis
Nog ff 6 dagen hard doorweken Arnold

Posted: Sat Aug 29, 2009 11:49 pm
by Peter V.
Misschien dat we nog een klusmeeting kunnen houden.
Met een verfroller komen we wel een eind denk ik
Maar alle gekheid, wat ik het mooiste vind is dat er nu geen moderne garage, aparte apparatuur etc wordt gebruikt maar gewoon zoals men vroeger een auto deed restaureren, buiten onder een afdak en veelal met de hand.
Gr Peter V
Posted: Sun Aug 30, 2009 12:08 am
by Arnold D
*Bij de twee achterbinnenschermen zag ik nog zinkspray of grondverf, moest hier nog een bewerking plaatsvinden na de epoxycoating?
Dat is epoxyprimer, Peter. De wielkasten moesten nog een beetje strak geplamuurd worden en hier en daar door de epoxy geschuurd, dus daarna bijgespoten.
*De antidreuncoating welk merk is daar op gegaan ?
Motip.
Heb hier goede ervaring mee, ik heb wel eens een ander merk geprobeerd, maar die bleef op de kitrand plakkerig. Moet wel overspuitbaar zijn.
*De grondverf die je gespoten heb, heb je daar op moeten letten welk merk dat je ging gebruiken i.v.m. de laklaag?
Bij de verfgroothandel werken jongens die ook auto's spuiten, zij geven mij wat ik nodig heb, zo ook de oude lak met oplosmiddelen
Wel heb ik de hele buitenkant afgeplakt, dan kan de spuiter deze laklagen opbouwen met zijn eigen producten. i.v.m. garantie.
Posted: Sun Aug 30, 2009 12:16 am
by Arnold D
Dat ga ik niet redden, Dennis
Wel heb ik gedacht, dat ie mee kan met de Alpentour
Maar september 2010 moeten we kunnen halen.
Een klusmeeting, Peter ?
Ik doe alles lekker op m'n gemak

Posted: Sun Aug 30, 2009 12:47 am
by Jeroen
Geweldig! Meneer bouwt eigenhandig gewoon eventjes een nieuwe auto, complimenten hoor!
Posted: Sun Aug 30, 2009 8:23 am
by Wondermike
Gaaf hoor Arnold, ziet er allemaal keurig uit en het moment van spuiten komt nu wel dichtbij.
Ben benieuwd of Lieuwe al iets verder is, die heeft net zo'n casco staan.
Anders kan hij mooi zien hoe jij het doet.

Posted: Sun Aug 30, 2009 1:05 pm
by 323baur
Zo die is goed bezig. Ik ben echt onder de indruk hoor.
Eea ziet er zeer strak uit!
Wat ik erg knap van je vind is dat je het op niet zichtbare plekken niet afraffelt. Alles strak - erg fraai.
Heb je al besloten welke kleur hij krijgt - of heb ik dat ergens gemist?
Posted: Sun Aug 30, 2009 2:00 pm
by jirky
Wat is die anti dreun verf? En het nut ervan?
Posted: Sun Aug 30, 2009 4:28 pm
by Arnold D
Bedankt heren,
@Ite, de kleur is en blijft Ascot grau met. Ik hou van orginele kleuren, ook al zijn er mooiere.
@Jirky, Die anti-dreun is een elastische coating, die de auto stiller doet zijn en voorkomt dat opspattende stenen de lak beschadigd, waardoor roestvorming kan gaan ontstaan.
De coating is in de grondverf gezet voor de betere hechting van de kleurlak. Ik hou er wel van als de bodem geheel in kleur is meegespoten.
Ik weet dat de lak duur is, maar daar wil ik ook niet op bezuinigen. Ik wil straks nergens spijt van hebben.
Posted: Sun Aug 30, 2009 4:50 pm
by jirky
Arnold D wrote:Bedankt heren,
@Ite, de kleur is en blijft Ascot grau met. Ik hou van orginele kleuren, ook al zijn er mooiere.
@Jirky, Die anti-dreun is een elastische coating, die de auto stiller doet zijn en voorkomt dat opspattende stenen de lak beschadigd, waardoor roestvorming kan gaan ontstaan.
De coating is in de grondverf gezet voor de betere hechting van de kleurlak. Ik hou er wel van als de bodem geheel in kleur is meegespoten.
Ik weet dat de lak duur is, maar daar wil ik ook niet op bezuinigen. Ik wil straks nergens spijt van hebben.
Bedankt Arnold!
Je levert wel heel mooi werk hoor! En idd as je iets doet doe je het beter ineens op zen best. Nog veel succes!
Posted: Sun Aug 30, 2009 7:50 pm
by gerrit323
Héél mooi hoe je dit allemaal aanpakt Arnold ... Top werk
Gerrit