Page 10 of 69

Posted: Sat Jan 30, 2010 12:30 pm
by Jeroen
Volgens mij had ik al es alle benodigdheden qua slangen op een rij gezet, maar in welk topic? :?

De rubbers van de achterdemper zijn bij mijn weten niet los leverbaar maar daar kan nooit heel veel ellende uit komen. Ik meen dat er nog een metalen bus in zit, grotere ringen aan de zijkant (krijg je er bij Bilstein altijd bij) zodat de demper minder ruimte heeft om zijdelings te bewegen in het rubber. Kan het allemaal niet zo'n kwaad.

En pak voor de prijzen gewoon de online ETK van www.bmwfans.info erbij en je hebt een behoorlijk goede indicatie van de onderdelenprijzen bij de dealert.

Posted: Sat Jan 30, 2010 12:51 pm
by Harro

Posted: Sat Jan 30, 2010 6:18 pm
by Wondermike
hmmm er kwamen toch nog wat bestellingen binnen vandaag. En er zaten wel benzine slangen bij maar niet de ontluchtingsslangen van de tank.
De nieuwe steun voor de stuurbekrachtiging zat er ook bij :o

Image

En toen kwam er nog een andere postbode met mijn illegale upgrade.
Ze zien er een beetje smoezelig uit en het viel met tegen dat er nog maar 1 mm op de remblokken zit.....

Image

Ik heb de eerste gedemonteerd en de 4 :wink: zuigers zijn in perfecte staat. Ik ga nu de klauwen stralen en een revisiesetje bestellen.
(ja op een volvo site :P )
De gaten komen overeen met de voorpoten van de E21 dus moet goed komen.

Posted: Sat Jan 30, 2010 6:21 pm
by Peter V.
Dus ook jij gaat voor een remmenupgrade.

Het ziet er naar uit dat ik straks de enige ben met een originele setup. Dan kan ik jullie helemaal niet meer bijhouden.

Posted: Sat Jan 30, 2010 6:32 pm
by Wondermike
Ik was nooit echt goed te spreken over de remkwaliteit van de standaard remmen.

De Wilwoods zijn ook mooi alleen had ik de volvo DIY (Upgrade) al eerder als "mijn" oplossing gekozen.

Het remoppervlak neemt zeker met 30% toe en de modificaties aan de bestaande delen blijven hopelijk tot het minimum beperkt.
Maar ik zal de vorderingen laten zien :wink:

Posted: Sat Jan 30, 2010 7:28 pm
by Peter V.
Ik ben inderdaad benieuwd naar de vorderingen.

Posted: Sun Jan 31, 2010 9:01 am
by Wondermike
Gisterenavond nog even met de volvo remklauwen geworsteld en op 2 zuigers na zijn ze uit elkaar. De 2e klauw was in iets mindere staat dan de 1e..... :? Maar gaat goed komen.

Verder nog een deLorean bilsteindemper gemaakt :P
Image

Als ik weet dat ik nieuwe rubbers kan krijgen pers ik de oude eruit om dat deel schoon te maken en dan kunnen ze gespoten worden.
Nice!

Posted: Sun Jan 31, 2010 5:07 pm
by Peter V.
Goed werk WM. Ga zo door :lol:

Posted: Fri Feb 05, 2010 6:34 pm
by Wondermike
Gisterenavond was het me eindelijk gelukt de laatste zuiger uit de remklauw te persen. Wat een rot klus als het niet wil volgens plan.

Dus vandaag naar de straler om een uurtje met zand te spelen.
Gelijk bij thuiskomst in de zinkspray gezet en ook mijn billies in de grondverf. (staat gelukkig geen Volvo op :shock: )
Image

En hier is een Velux dakraam dan weer handig voor:
Image

Posted: Fri Feb 05, 2010 6:57 pm
by Arnold D
Goed gedaan jochie,

Ik zie ook dat je de remleidingen even aan moet passen naar een dubbele. Of zie ik dat verkeerd.

Als je toch langskomt, kunnen we die wel even maken.

Posted: Sat Feb 06, 2010 5:30 pm
by Wondermike
Vandaag ook nog wat gedaan :wink:

Mijn billies zijn weer in kleur en de eerste laag goud zit ook al weer op de remklauwen.
Kleur geel is donkerder dan op de foto en is sprekend de originele Bilstein kleur, heel blij met het resultaat.
Image

Verder de bodem in de body-schutz gezet waar voorheen de tanks hingen dus dat is ook klaar.

En nog geprobeerd om nieuwe brandstofleidingen te buigen en dat is met het originele materiaal geen fijne klus. Zeker niet om na het buigen van de eerste er wel heel weinig materiaal overblijft voor de tweede :oops:
Of te wel, ik kom te kort :evil:

Besloten om ze nu van koper te gaan maken. Mijn friese connectie heeft hier zo zijn connecties voor.

Omdat er "volvo upgrade" 2 remleidingen per klauw nodig heeft heeft dezelfde connectie aangeboden dit maatwerk samen te gaan doen.
Image

Posted: Sat Feb 06, 2010 6:54 pm
by Jeroen
Ziet er gelikt uit mate! Begrijp dat je de wielkasten niet in de kleur van de auto meer zet, over de bodyschutz heen?

Posted: Sat Feb 06, 2010 7:14 pm
by Wondermike
Die onderste foto is niet mijn auto by the way :wink:

@Jeroen, de bodem en wielkasten zijn soewart. Ik ga daar geen kleur op aanbrengen.

Posted: Sat Feb 06, 2010 9:06 pm
by ac/dennis
Lekker bezig geweest man!

Deze keer wel Vorsicht gedaan met de remcilinders :lol: :lol: :lol:

Posted: Sat Feb 06, 2010 11:15 pm
by Jeroen
Wondermike wrote:@Jeroen, de bodem en wielkasten zijn soewart. Ik ga daar geen kleur op aanbrengen.
OK your choice, no problem there! :P