Leonidas' 323i Baur - Sold!
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Hoi,
Dan had ik het dus toch goed. Het thermostaathuis met de drie voelers is volgens mij niet van een E21 toch. In de vraagbaak van de E30 kan ik namelijk wel die drie voelers terugvinden en bij de E21 niet.
Gr Peter
Dan had ik het dus toch goed. Het thermostaathuis met de drie voelers is volgens mij niet van een E21 toch. In de vraagbaak van de E30 kan ik namelijk wel die drie voelers terugvinden en bij de E21 niet.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Peter V.
- E21 VIP

Vanavond weer even bezig geweest.
Ben maar aan de voorzijde begonnen om de auto op orde te krijgen.
*Linker richtingaanwijzerunit vervangen, was totaal afgebroken. De beide grillen weer op normale manier gezet.
*Bobine verplaatst naar zijn originele plaats bij de rembekrachtiger.
*Zekeringkast totaal vervangen i.v.m. lokaal knutselwerk. Elektra getest en alles doet het nog
*Vacuumslang van de rembekrachtiger vervangen want was lek.
*Gezien dat t.z.t. de voorste verlichtingsdraadboom moet worden vervangen i.v.m. knutselwerk.
Gelijk wat rare plaatsen gezien waar een las gelegd is (voorschade).
Gr Peter V.
Ben maar aan de voorzijde begonnen om de auto op orde te krijgen.
*Linker richtingaanwijzerunit vervangen, was totaal afgebroken. De beide grillen weer op normale manier gezet.
*Bobine verplaatst naar zijn originele plaats bij de rembekrachtiger.
*Zekeringkast totaal vervangen i.v.m. lokaal knutselwerk. Elektra getest en alles doet het nog
*Vacuumslang van de rembekrachtiger vervangen want was lek.
*Gezien dat t.z.t. de voorste verlichtingsdraadboom moet worden vervangen i.v.m. knutselwerk.
Gelijk wat rare plaatsen gezien waar een las gelegd is (voorschade).
Gr Peter V.
Gr Peter V.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

Vandaag wat BAUR spulletjes gehaald in Groenlo. Je moet er wat voor over hebben maar toch
*Achterpanelen zwart zonder speakergaten. Voorpanelen wel een speakergaatje, beide wel in zeer goede staat.
*Twee zijruitjes met rubbers en enkele chrome-delen hiervan.
*Twee afdichtingsrubbers tussen softtop en kofferbak, zeer goede staat.
*Wat onderdelen van de sluitingen.
*Complete ophangsysteem voor de hardtop in de achterbak.
*Complete gordelset voor en achter.
Veel extra onderdelen (bout en moerwerk) en afdichtingskappen. (niet specifieke BAUR-delen).
Gr Peter V.
*Achterpanelen zwart zonder speakergaten. Voorpanelen wel een speakergaatje, beide wel in zeer goede staat.
Veel extra onderdelen (bout en moerwerk) en afdichtingskappen. (niet specifieke BAUR-delen).
Gr Peter V.
Gr Peter V.
groenlo is goed te doen.. had daar ooit een vriendinPeter V. wrote:Vandaag wat BAUR spulletjes gehaald in Groenlo. Je moet er wat voor over hebben maar toch![]()
Gr Peter V.
heb gister ff je ex apex veren naar bergen op zoom gebracht
baur ziet er wel steeds beter uit!!
- Peter V.
- E21 VIP

Het is vanuit Breda een aardig eindje rijden om even te stappen
Maar voor E-21 goodies maakt het mij meestal niet zoveel uit.
Je ontmoet meestal een liefhebber dus een praatje, bakkie koffie etc.
Gr Peter V.
Maar voor E-21 goodies maakt het mij meestal niet zoveel uit.
Je ontmoet meestal een liefhebber dus een praatje, bakkie koffie etc.
Gr Peter V.
Gr Peter V.
- Peter V.
- E21 VIP

Update,
Eindelijk is de temperatuur zodanig dat ik weer wat kan doen.
Vandaag de BAUR op 4 poten gezet en bekeken wat ik allemaal moet vervangen en/of repareren. Dan is het toch een aardig lijstje geworden wil ik in April betrouwbaar naar Friesland kunnen.
Ik heb zowieso kunnen zien dat inderdaad het ondersteuningslager van de cardanas alleen nog maar een frame heeft, tevens gezien dat de cardanas bij de bak maar met 4 bouten zit waarvan er dan nog 1 loszit. De uitlaat is aan elkaar gebakken zodanig dat hij op zichtbaar 6 plekken lek is. Wat betreft roest geen echte schokkende zaken gezien, Wat bekende plekjes maar lang niet zo slecht als de 320/6.
Het lijstje:
*Ondersteuningslager cardanas.
*Hardyschijf van de cardanas.
*Uitlaat, middendemper, linker en rechter einddemper en al het bevestigings en pakkingmateriaal van de uitlaat (beugels van de einddemper/beugel bij versnellingsbak/beugel halverwege) want de beugels achter zitten een beetje erop gebakken en half verrot.
*Distributieriem + spanner.
*waterpomp + Thermostaat.
*Gaskabel
*Thermoswitch op thermostaathuis (nog geen prijs van).
*Motorblok een complete beurt.
Dit alles, zonder de thermoswitch, zou bij W & N op iets meer als 700 euro uitkomen. Ik moet nog even bij de dealer en o.a. Brezan informeren maar dit zowieso.
NOG WAT VRAGEN:
*De beugel(plaat) aan de achterkant van de versnellingsbak waar de pook inzit hoort toch aan de versnellingsbak vast te zitten??
*De aansluiting van de achteruitrijlampen moet ik nog zoeken maar de draaddoorvoer naar binnen loopt die ook via de pook??
*De ophangbeugel van de uitlaat net na de middendemper die zit vast bij 1 van de koppelflensen neem ik aan, is dat dezelfde beugel als van een 320/6???
Dit was het wel voorlopig
Gr Peter V.
Eindelijk is de temperatuur zodanig dat ik weer wat kan doen.
Vandaag de BAUR op 4 poten gezet en bekeken wat ik allemaal moet vervangen en/of repareren. Dan is het toch een aardig lijstje geworden wil ik in April betrouwbaar naar Friesland kunnen.
Ik heb zowieso kunnen zien dat inderdaad het ondersteuningslager van de cardanas alleen nog maar een frame heeft, tevens gezien dat de cardanas bij de bak maar met 4 bouten zit waarvan er dan nog 1 loszit. De uitlaat is aan elkaar gebakken zodanig dat hij op zichtbaar 6 plekken lek is. Wat betreft roest geen echte schokkende zaken gezien, Wat bekende plekjes maar lang niet zo slecht als de 320/6.
Het lijstje:
*Ondersteuningslager cardanas.
*Hardyschijf van de cardanas.
*Uitlaat, middendemper, linker en rechter einddemper en al het bevestigings en pakkingmateriaal van de uitlaat (beugels van de einddemper/beugel bij versnellingsbak/beugel halverwege) want de beugels achter zitten een beetje erop gebakken en half verrot.
*Distributieriem + spanner.
*waterpomp + Thermostaat.
*Gaskabel
*Thermoswitch op thermostaathuis (nog geen prijs van).
*Motorblok een complete beurt.
Dit alles, zonder de thermoswitch, zou bij W & N op iets meer als 700 euro uitkomen. Ik moet nog even bij de dealer en o.a. Brezan informeren maar dit zowieso.
NOG WAT VRAGEN:
*De beugel(plaat) aan de achterkant van de versnellingsbak waar de pook inzit hoort toch aan de versnellingsbak vast te zitten??
*De aansluiting van de achteruitrijlampen moet ik nog zoeken maar de draaddoorvoer naar binnen loopt die ook via de pook??
*De ophangbeugel van de uitlaat net na de middendemper die zit vast bij 1 van de koppelflensen neem ik aan, is dat dezelfde beugel als van een 320/6???
Dit was het wel voorlopig
Gr Peter V.
Gr Peter V.
- 323baur
- E21 VIP

Bij mijn weten wel. Is een zwart plat stekkertje met twee polen (groen en blauw meen ik).De aansluiting van de achteruitrijlampen moet ik nog zoeken maar de draaddoorvoer naar binnen loopt die ook via de pook??
Ik heb destijds aan Niki een thermoswitch verkocht. Wellicht heeft hij nog een in de aanbieding.
Enne: absoluut investeren; die euro 700 is hij makkelijk waard.
Overigens: ik wil die APK keurmeester wel eens spreken als ik nog eens een gebakje wil laten goedkeuren op afstand...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wil je alles nieuw hebben?
Ik heb bijv. mijn middendemper hier op het forum van Eric overgenomen, bijna niet gebruikt, origineel bmw, scheelt je zeker weer een paar tientjes.
Hardy schijven en dat cadanas ding zie je erg veel op ebay, maar weet dan weer niet wat voor kwaliteit of dat is.
De acheruitrijschakelaar zit idd bovenop. Als je niet al te dikke onderarmen hebt, kan je er via de zijkant langs en schakelaar erin pluggen.
Ik heb bijv. mijn middendemper hier op het forum van Eric overgenomen, bijna niet gebruikt, origineel bmw, scheelt je zeker weer een paar tientjes.
Hardy schijven en dat cadanas ding zie je erg veel op ebay, maar weet dan weer niet wat voor kwaliteit of dat is.
De acheruitrijschakelaar zit idd bovenop. Als je niet al te dikke onderarmen hebt, kan je er via de zijkant langs en schakelaar erin pluggen.
- Peter V.
- E21 VIP

Hoi,
@Jeroen, bedankt voor de antwoorden, wat betreft vraag 1 dan heb ik nog wat te doen. Ik zal daar eens naar kijken als de cardanas en uitlaat eronder vandaan zijn.
@Ite, Die thermoswitch gaat mij wel lukken. Dat platte stekkertje heb ik binnen liggen maar daar zit volgens mij nog kabeltje aan vast wat naar de bak gaat.
@Dennis, Als mensen iets hebben liggen wat op dit lijstje staat dan mogen ze het uiteraard aanbieden, die dingen van de cardanas wil ik zowieso nieuw.
Dat bedrag investeren gebeurt ook wel maar is wel een flink bedrag. Wat betreft die APK-keurmeester, ik denk dat hij of zij geen certificaat meer heeft of mag hebben. Ik kan je wel het adres geven want dat staat op de papieren.
Als dit is gebeurt dan is hij in ieder geval betrouwbaar te rijden, ik heb dan nog wel een lijstje wat ik gedaan wil hebben voor de APK in Augustus maar dat zien we dan wel.
Gr Peter V.
@Jeroen, bedankt voor de antwoorden, wat betreft vraag 1 dan heb ik nog wat te doen. Ik zal daar eens naar kijken als de cardanas en uitlaat eronder vandaan zijn.
@Ite, Die thermoswitch gaat mij wel lukken. Dat platte stekkertje heb ik binnen liggen maar daar zit volgens mij nog kabeltje aan vast wat naar de bak gaat.
@Dennis, Als mensen iets hebben liggen wat op dit lijstje staat dan mogen ze het uiteraard aanbieden, die dingen van de cardanas wil ik zowieso nieuw.
Dat bedrag investeren gebeurt ook wel maar is wel een flink bedrag. Wat betreft die APK-keurmeester, ik denk dat hij of zij geen certificaat meer heeft of mag hebben. Ik kan je wel het adres geven want dat staat op de papieren.
Als dit is gebeurt dan is hij in ieder geval betrouwbaar te rijden, ik heb dan nog wel een lijstje wat ik gedaan wil hebben voor de APK in Augustus maar dat zien we dan wel.
Gr Peter V.
Gr Peter V.