Page 10 of 69
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Fri Feb 04, 2011 10:32 pm
by pattam2009
Zo daar zijn ze dan, de wel bekende......

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Fri Feb 04, 2011 10:38 pm
by Peter V.
Ik heb de voordempers afgelopen week ook thuisgekregen vanuit W & N.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Fri Feb 04, 2011 10:43 pm
by gerrit323
Mooie update ga je veel plezier van hebben

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Feb 05, 2011 1:03 pm
by Arnold D
Dat setje heb ik deze week ook binnen gekregen.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Feb 05, 2011 2:12 pm
by uwbuurman
Mooi man!!! Kun je een paar closeup foto's maken? dan kan ik de mijne weer netjes in kleur zetten binnenkort!
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Mon Feb 07, 2011 12:59 pm
by pattam2009
uwbuurman wrote:Mooi man!!! Kun je een paar closeup foto's maken? dan kan ik de mijne weer netjes in kleur zetten binnenkort!
Koos, wat voor details wil je weten/zien .
Algemene vraag
in de achterdempers zitten twee sleuven om de schotels in te plaatsen, is dit om de stugheid te bepalen en wat is dan het advies om te kiezen

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Mon Feb 07, 2011 1:12 pm
by Peter V.
Inderdaad de stugheid en mede de hoogte van de achterzijde.
Welke stand is persoonlijk. Sommige vinden dat als je hem op de bovenste schotel zet dat de auto achter te stuiterig wordt. Daarentegen zou deze op de onderste een rammelende schotel geven vanwege lage veerbelasting.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Mon Feb 07, 2011 6:11 pm
by Wondermike
Ik zou ze terug sturen en voor Apex veren gaan.....
Ownee we hebben het over dempers.....

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Mon Feb 07, 2011 7:40 pm
by gerrit323
Ik heb op beide standen gereden .. kwa rijgevoel verandert er naar mijn gevoel niets .. ik vond alleen dat de wagen op de bovenste stand wat te hoog stond achteraan ... dit is de enige reden waarom ik de stand heb veranderd.
Om een rammelende veerschotel tegen te gaan heb ik aan de onderzijde van de schotel wat zwart silicone-achtig product gesmeerd .. geen gerammel meer

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Mon Feb 07, 2011 8:32 pm
by pattam2009
gerrit323 wrote:Ik heb op beide standen gereden .. kwa rijgevoel verandert er naar mijn gevoel niets .. ik vond alleen dat de wagen op de bovenste stand wat te hoog stond achteraan ... dit is de enige reden waarom ik de stand heb veranderd.
Om een rammelende veerschotel tegen te gaan heb ik aan de onderzijde van de schotel wat zwart silicone-achtig product gesmeerd .. geen gerammel meer

Oke Gerrit,
Aangezien de Bmw toch nooit zwaar beladen zal worden en de iets lagere stand ook mooier in lijn is gaan we voor
de onderste stand.
Wat betreft de improvisatie met kit, dat is mij nog niet volledig duidelijk waar je dan het kit precies smeert, maar dat kan zijn omdat ik de achterste veren er nog niet onder vandaan heb.
als het zover is zal ik kijken en i.d.n. kom ik erop terug.
in ieder geval alvast bedankt voor de tip-kit

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Wed Mar 16, 2011 8:52 pm
by pattam2009
Vandaag het chassis opgehaald met daarin het origineel schuifkanteldak.
Zo, klaar voor transport.
En hier waar het omgaat

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Wed Mar 16, 2011 9:17 pm
by uwbuurman
Helemaal goed Patrick!! zaterdag meer foto's van mijn transport!!
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Fri Mar 18, 2011 11:54 pm
by pattam2009
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Mar 19, 2011 12:07 am
by Nick1984
Jij hebt veel vertouwen, zo even een ander dakje oplassen
knap om te zien, zeer professioneel en mooi werk

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Mar 19, 2011 12:26 pm
by Jeroen
Leuk gezicht zo haha!