Page 2 of 3

Posted: Wed Jun 02, 2010 11:41 pm
by mikietjuh
heey mensen, ik heb een vraag waar kan ik z'n wilwood brake kit halen voor mijn e21? want ben al een tijdje aan het zoeken maar kan het nergens echt vinden op internet je ziet het meestal maar vanaf een e30

Posted: Thu Jun 03, 2010 8:29 am
by gerrit323
Jeroen ... moet er voor de nieuwe brackets ten opzichte van de originele die er nu bij mij opzitten nog verdere delen worden weggeslepen of moet het plug and play worden?

Weet ik ongeveer hoeveel tijd ik ervoor moet uittrekken (superdruk weekend :? )

Thx

Posted: Thu Jun 03, 2010 10:24 pm
by Jeroen
Straight swap dus je hoeft ook niet opnieuw te ontluchten 8)

Bouten van remklauw naar brackets zijn dezelfde en als je M12x1,5x25mm bouten hebt gebruikt of iets dicht daarbij kun je de bouwen voor de brackets zelf ook hergebruiken.

Ik zeg kwartiertje per kant!

Posted: Thu Jun 03, 2010 10:28 pm
by gerrit323
Ik heb deze brackets gemonteerd met de originele bouten .. weliswaar ingekort maar heb nog wel M12 x 1,5 x 30 liggen ... dus mss enkel de boutlengte wat aanpassen en klaar ... leuk :!:

Posted: Thu Jun 03, 2010 10:41 pm
by Jeroen
Net even eerste proefrit gedaan. Hoewel alles nog fatsoenlijk ingeremd moet worden (nieuwe schijven, klauwen, blokken) voelt het nu al prima aan! Zaterdag nog wel even kijken of we er nog lucht uit moeten laten natuurlijk.

Posted: Thu Jun 03, 2010 10:43 pm
by gerrit323
Nu Ite nog ... zoals altijd weer laatst :mrgreen:

Posted: Thu Jun 03, 2010 11:36 pm
by 323baur
jajajaja, ben gewoon druk.
En een beetje lui, ook dat nog.

Posted: Fri Jun 04, 2010 5:04 pm
by gerrit323
Pakje ontvangen :wink: thx ... ziet er zéér profi uit ... morgen monteren :P

Gerrit

Posted: Sat Jun 05, 2010 10:35 pm
by Jeroen
Vandaag bij Ite de Wilwoods geplaatst en wat proefgereden met de mijne...

De oude brackets in waaibomen aluminium en de nieuwe in 7075 ruimtevaartalu, verdikt en geanodiseerd, naast elkaar

Image

Aanpassen van de ankerplaat en 1 lip daarvan verwijderen

Image

Gelukkig had Ite de juiste imbusbouten meegenomen dus hadden we tussentijds tijd voor een proefrit met mijn Bauwah en zaten de klauwen er snel op...

Image

Wilwoods op de mijne

Image

Nog even onder mijn Baur na een mysterieuze ratel bij flink trappen in 2 vermoedelijk veroorzaakt door de pijltjes op de WN hardyschijf

Image

Dit samen met scheef geboorde ophangbeugeltjes van de plaat van het schakelmechaniek maakt wel dat ik toch voornamelijk delen van de dealer ga betrekken. WN laat allerlei meuk maken maar dat is het veelal net niet. Jammer. Nog geen testrit gemaakt na deze aanpassing maar we zijn vol vertrouwen natuurlijk!

Posted: Sat Jun 05, 2010 10:40 pm
by 323baur
Heel charmant.
Gelukkig was míjn broek wel heel.

Posted: Sat Jun 05, 2010 10:46 pm
by gerrit323
Mooie foto's .. leuk dat alles is gelukt al lijkt de laatste foto meer op een stevige middagdut :mrgreen:

Posted: Sat Jun 05, 2010 10:47 pm
by Peter V.
Goed bezig mannen :wink:

wat waren nu de schrikmomentjes voor Ite????

Posted: Sat Jun 05, 2010 10:48 pm
by 323baur
Ik zeg inbus bouten en oprijbokjes...
De rest komt wel van de baas.

Posted: Sat Jun 05, 2010 10:51 pm
by Peter V.
Oprijbokjes heb ik persoonlijk niet zulke beste ervaringen mee. Die krengen gaan soms een eigen leven leiden :?

Posted: Sat Jun 05, 2010 10:55 pm
by Jeroen
Oprijbokjes zijn ook niet mijn ding en dat gaat het ook niet worden, zeker als Ite die als excuus gebruikt om verse tectyl van mijn bodem te gaan vegen.

Verder, ach, we hebben een paar verbeterpuntjes maar bovenal een nuttige en méér dan gezellige dag gehad, dat gaan we nog wel herhalen wat mij betreft!